XXL Nutrition

dumbbell press (incline) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bigcedric

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2005
Berichten
32
Waardering
0
hallo, ff een vraagje, als je dumbbell press doet, draaien jullie hem dan bovenaan een kwartslag??? misschien omdat ze dan iets meer naar binnenkomen???

alvast bedankt
:D
 
nee, ik doe het niet, maar doe ze wel tegen elkaar
 
ok ik weet genoeg, ik zag het namelijk iemand doen bij de sportschool, zag er ook niet echt natuurlijk uit maar goed, thnx gasten
 
soms wel soms niet, ligt aan me gevoel ;)
 
niet nodig
 
Sommige zeggen dat het net hun bewegingsuitslag wat vergroot.
Naar mijn mening moet je oefeningen simpel houden.
KISS principe.
Keep it simple stupid.
Dingen niet moeilijker gaan maken als dat ze zijn.
 
Soms niet, meestal wel om de ROM wat te vergroten (grote dumbbells)
 
@ SideShow: jij laat de dumbbells bij het uitduwen wel tegen elkaar aankomen? Doe ik zelf absoluut niet. Als ik namelijk de dumbbells tegen elkaar aan laat komen valt een deel van de spanning op de pecs weg. Doordat ik ze juist net niet tegen elkaar aan laat komen hou ik de spanning er op en train ik beter (voor mijn gevoel :eyes: ) Weet iemand of dit waar is?
 
Het is idd zo dat naarmate je de max. bewegingsuitslag nadert bij dumbbell press de spanning op de pec. Minder word. Maar veel mensen compenseren dit door bovenaan de dumbbells echt tegen elkaar te persen waardoor je een soort piekcontractie krijgt.

Is een zaak van proberen en kijken of het je bevalt.
 
Ik draai altijd in voelt gewoon lekkerder vind ik.
 
k doe alledrie, rechts omhoog, tegen elkaar aan en indraaien. Soms aparte setjes met de drie varianten, soms in één set met de drie varianten
 
Back
Naar boven