AndroidHealthClinic

Dumbbell presses en druk op de ogen???? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MasTErManiAk

Novice
Lid geworden
30 dec 2010
Waardering
Lengte
1m90
Massa
84kg
Ik was zojuist lekker bezig met mijn incline dumbbell presses toen er een gast me ineens vertelde dat ik op moest passen met te zware gewichten drukken opdat er anders teveel druk op je ogen komt en er dan spiertjes kunnen knappen.

Ik vraag me af wat hiervan klopt ???

Ik blaas zelf altijd goed hard uit tijdens het pressen dus dan moet er toch niets kunnen gebeuren ?

:roflol:

Dat noemt bro-science :D

Vraag hem maar is dat te onderbouwen. Want er klopt helemaal niets van.

Dat gaat nu wat lastig aangezien ik nu thuis ben:p

Opzich zou ik me er wel iets bij kunnen voorstellen wanneer je niet zou uitblazen tijdens de krachtinspanning dan komt er natuurlijk bij zware pressen wel druk op je hoofd en wordt je rood als een tomaat:p

Maar wanneer je goed uitblaast kan er toch niets gebeuren lijkt me!

hahahahahaha
en die gast is toevalig een ecto van 55kg?

pushen en niet bitchen moet je doen tot je kaka in u broek doet !!!!!

Dat gaat nu wat lastig aangezien ik nu thuis ben:p

Opzich zou ik me er wel iets bij kunnen voorstellen wanneer je niet zou uitblazen tijdens de krachtinspanning dan komt er natuurlijk bij zware pressen wel druk op je hoofd en wordt je rood als een tomaat:p

Maar wanneer je goed uitblaast kan er toch niets gebeuren lijkt me!

Ik blaas ook gewoon uit als ik kracht zet maar ik krijg altijd een kop als een tomaat na een oefening:P

Ik heb geen ogen meer hierdoor.

Bij mij was het m'n linkeroog dat knapte. Dat komt omdat links slapper is dan rechts, dus rechts knapte net niet. Nu doe ik het gewoon rustig aan, 8 reps van 10kg en nu heb ik geen last meer van die druk!

pff, dan zouden er veel mensen zonder ogen komen haha!

wat een idioot :) waar halen ze die shit toch, doet me denken aan wat pastoors vroeger zeiden: 'als je aan je fluit trekt, valt ie eraf!'

als er nou een adertje kan knappen oke, maar spiertjes??..
hoewel ik wel lees dat je niet je ogen dicht moet doen tijdens oefening omdat er anders iets kan knappen..

als je de dumbbells te hard op je borst laat bonksen heb je de kans dat ze er ook nog uitvliegen..

hahahahahaha
en die gast is toevalig een ecto van 55kg?

pushen en niet bitchen moet je doen tot je kaka in u broek doet !!!!!

hoezo zeg je niet;

was het een vetklep van 160kg?

als er nou een adertje kan knappen oke, maar spiertjes??..
hoewel ik wel lees dat je niet je ogen dicht moet doen tijdens oefening omdat er anders iets kan knappen..

dit dus, heb wel vaker filmpjes gezien van mensen die tijdens het benchen een bloedvat lieten knappen. Maar je oog springt er niet uit hoor;)

Sinds ik m'n ogen eruit heb laten poppen maak ik de gains van m'n leven

Dit is het gevolg van 36kg db presses, terwijl zijn max duidelijk rond de 32 kg was :eek:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Breath holding is neededPosted on Aug 27, 2010 under Breath holding, Breathing in sports, Inspiration/Exhalation, Skill execution, breathing |

I’m sure you keep reading or hearing the recommendation that you should breath normally during and in preparation for execution of a skill. Also, that you should never hold your breath during execution of an exercise or sports skill.

If you have been reading my blogs for any length of time, you’ll know that I disagree strongly with these recommendations. In reality, it is just the opposite from what is being recommended: you must hold your breath during execution of an exercise or skill.

The reasons for this are many and they are not based on opinion but on research. It has been proven that athletes hold their breath on the exertion phase of an exercise and for good reasons.

In execution of a sports skill, athletes inhale prior to beginning the skill (preparatory phase) and hold their breath throughout the execution (power phase). Exhalation takes place in the follow-through. Sometimes exhalation is forceful while at other times it is at a normal rate.

Breath holding is natural and the body will automatically do this if you do not superimpose a different breathing pattern. Simply watch someone getting ready to lift a heavy object. They will take a relatively deep breath and then hold it as they execute the lift.

The breath holding allows you to create greater force, helps to stabilize the trunk and as a result, creates greater accuracy in the execution. Not holding your breath decreases stability, decreases accuracy and the amount of force that you can generate.

With this in mind, why do we continually hear that you should exhale on the exertion? Do these people like to maintain this myth, or do they remain ignorant of the science behind it?

For more information on this topic, read Build a Better Athlete
[Link niet meer beschikbaar]

Dangerous recommendations IPosted on Sep 12, 2009 under Breath holding, Breathing in sports, breathing |

Do not hold your breath. This statement keeps appearing regularly in newspapers and magazines. When describing exercise execution 9 times out of 10 you will read that you should not hold your breath during execution, especially during the exertion phase.

But is it warranted? The answer is yes if you have heart or circulatory system problems. In such cases only very light weights should be used and breathing should be regular so that there are no interruptions in blood flow. If you are an athlete or a healthy individual, the answer is no.

Athletes and healthy people should always hold their breath on the exertion. It is necessary for four major reasons: 1) it allows you to create greater force, 2) it stabilizes the body especially the trunk, 3) it allows you to create greater accuracy and 4) it helps to protect the spine against excessive outside forces.

It should also be noted that breath holding during the exertion phase is a natural response by the body. If you do not do any thinking about it, it will happen automatically in an effort to allow you to do the exercise safely and well. It is not a learned skill although it may have to be if you forced yourself to do otherwise.

When will the medical profession, coaching profession , and teaching profession he caught up to what has been a well known and established fact for many years? For more information on breathing during execution of a sports skills see Build a Better Athlete
[Link niet meer beschikbaar]

Goeie post 3XL!
Ik merkte het toevallig gisteren nog met squatten en leg pressen. Uitademen tijdens het concentrische gedeelte van de uitvoering verlies je core spanning, focus en mind muscle connection mee. Wel heb ik meer dan eens gehad dat mijn oren 'dicht schieten' door -ik denk- de spanning op je hoofd die ontstaat bij dat soort zware compounds.

Back
Naar boven