MuscleMeat

Dumbbell VS Barbell (bench) press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ps: ik doe al 6 maanden geen bench press meer :)
 
Ik doe ook liever de DP press, gevoel van meer controle en betere isolatie, men gains in DP press zijn ook groter dan met de banch press als ik ze vgl. Maar voor kracht is de BP natuurlijk beter geschikt als zware DP press te doen!!
 
Tegenwoordig pak ik liever de dumbbell's
en tja voorkant schouders...... pak je daar toch gewoon een anders oefening voor bij die puur voor voorkant schouders is..?
Succes !
 
duidelijk dumbels. kan aan mn uitvoering liggen maar ik het t idee dat iik met bpress meer met mn armen doe dan met de borst zelf. alhowel ik meerdere uitvoeringen heb uitgeprobeerd om te zien of t enig verschi maakt.

dumbbells leveren mij een betere baan om de borst aan te pakken.

plus t feit dat ik met dumbbells vrijwel een gelijk gewicht kan drukken als dat ik dat met bench press doe inclusief de stang dan.
gewoo omdat ik al tijden dumbbell press doe en dit fijner voel werken, heb ee tijdje teruig weer barbell press gedaan maar ben snel weer overgestapt. Ik zie me eigen ook de komende tijd geen barbell press meer doen
 
Met de barbell kan ik veel zwaarder gaan als met dumbbells. Met dumbbells heb ik ook vaak dat ik ze bij een zwaar gewicht moeilijk in evenwicht kan houden.
 
Originally posted by Mouzer
Maar welke oefening is beter voor je rug,


? ? ? ? ? ? ? ? ?
 
single arm dumbbell row ;)
 
Originally posted by admin
single arm dumbbell row ;)

:haha:

En voor de borst ben ik ook voorstander van de dumbbells.
Ik doe hem eerst incline en dan plat ... en zie toch een vooruitgang.

En in tegenstelling tot wat 3XL zegt heb ik nu minder last van men schouders. Men ervaring hé.

Doe de dumbbell press ook veel liever, toppie oef. :thumb:

Greetz
 
Ik doe ze momenteel beiden...
Ik begin met normaal bankdrukken en doe daarna incline dumbbell-presses voor bovenkant borst.
 
Originally posted by 3XL



? ? ? ? ? ? ? ? ?
Hij bedoelt waarschijnlijk te vragen welke oefening de rug het meeste ontziet, dus het veiligst voor de rug is... ???
 
ik heb op t begin bijna alleen barbell gedaan, zelden tot nooit dumbbells.. deed zowiezo amper dumbbell oefeningen .. meestal alleen wa schouder en bicep oefeningen.

rest werd uitgevoerd op machines, dat heb ik sinds een paar maanden terug drastisch verandert, en heb ook al een hele tijd geen BP meer gedaan, flat dan. mijn huidige schema begin ik met incline bp.

met dumbbell voel ik meer pijn, kan ik verder doorgaan, heb niet ECHT een spotter nodig (wel handig.. altijd handig). en t voelt lekkerder. en t is daarbij ook weer een leuke afwisseling he :)
 
Back
Naar boven