Fitness Seller

Dumbbell vs Barbell (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nick12339

Cool Novice
Lid geworden
22 aug 2013
Berichten
116
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
95kg
Ik ga binnekort beginnen met het schema van AllPro's Beginner Routine en ik heb al vaak moeite om de stang recht te houden met Benchpress dus ik dacht eraan, kan ik bankdrukken vervangen door Dumbbell Chest Press? Begreep dat:
Benchpress : Strenght
Dumbbell Chest Press : Mass
En ik ga juist voor MASS!

Alle antwoorden zijn welkom
 
dumbbell is voor de wijdte, barbell is voor de dikte van de spieren. ik zou gaan voor de kettlebell die is voor extreme atleticiteit (zoek maar op rich froning, doet alleen maar kettlebel)
 
dumbbell is voor de wijdte, barbell is voor de dikte van de spieren. ik zou gaan voor de kettlebell die is voor extreme atleticiteit (zoek maar op rich froning, doet alleen maar kettlebel)

lol :D
 
dumbbell is voor de wijdte, barbell is voor de dikte van de spieren. ik zou gaan voor de kettlebell die is voor extreme atleticiteit (zoek maar op rich froning, doet alleen maar kettlebel)

Wat? Breedte en dikte is niet apart te trainen, train je zelf wel?

Voeding en goed trainen is massa.
Of dat nou dumbell of barbell is, whatever floats your boat
 
Ik ga binnekort beginnen met het schema van AllPro's Beginner Routine en ik heb al vaak moeite om de stang recht te houden met Benchpress dus ik dacht eraan, kan ik bankdrukken vervangen door Dumbbell Chest Press? Begreep dat:
Benchpress : Strenght
Dumbbell Chest Press : Mass
En ik ga juist voor MASS!

Alle antwoorden zijn welkom

db's zijn meestal nog moeilijker omdat ze los van elkaar bewogen moeten worden. je kunt ze wel lichter pakken wss dan de barbell. Verder beide gebruiken.
 
dumbbell is voor de wijdte, barbell is voor de dikte van de spieren. ik zou gaan voor de kettlebell die is voor extreme atleticiteit (zoek maar op rich froning, doet alleen maar kettlebel)

Hhahahahahahhahahahahahahahhahahahahahhahahaahahahhahahahahahahahhahahah:haha::haha::haha::haha::haha:
 
Thanks voor alle reacties, ja ik heb thuis 2x 4kg dumbbells liggen en met een paar krukken en stoeltjes flans je wel ff snel een bankje in elkaar, toen beide geprobeerd, Dumbbells waren makkelijk in bedwang te houden, Barbell (in dit geval een stok xD) heb ik de neiging om sneller rechts naar boven te doen etc. Benchpress heb ik nog niet lekker in balans
 
dumbbell is voor de wijdte, barbell is voor de dikte van de spieren. ik zou gaan voor de kettlebell die is voor extreme atleticiteit (zoek maar op rich froning, doet alleen maar kettlebel)

Watzz met jou?
 
En trouwens.. Ik ga dus de AllPro's beginner workout routine volgen, dit is binnen korte tijd zo efficient mogelijk trainen. Met o.a. bench , deadlift , squat , upright barbell , curl en calve raises. Dus maar een beperkt aantal oefeningen, kan ik dan eigenlijk wel bench vervangen door Dumbbell chest press? Of haal dat de efficientie van de workout weg?
 
Thanks voor alle reacties, ja ik heb thuis 2x 4kg dumbbells liggen en met een paar krukken en stoeltjes flans je wel ff snel een bankje in elkaar, toen beide geprobeerd, Dumbbells waren makkelijk in bedwang te houden, Barbell (in dit geval een stok xD) heb ik de neiging om sneller rechts naar boven te doen etc. Benchpress heb ik nog niet lekker in balans

wow 4 kg is wel zwaar man, dit doet niemand je na!
 
wow 4 kg is wel zwaar man, dit doet niemand je na!

Het gaat hier niet om het gewicht maar om het verschil te zien met in bedwang houden van beiden.
 
Of je nu een barbell gebruikt of losse dumbbells, op 4 kg ga je geen verschil merken
 
Het gaat hier niet om het gewicht maar om het verschil te zien met in bedwang houden van beiden.

Man, er gaat een wereld voor me open. Vanavond 68x4kg gedaan en m'n chest groeit hard nu thanks
 
Maar past Dumbbell Chest Press in deze workout ipv BenchPress? Ik kan Benchpress altijd nog extra toevoegen. Uiteraard in de gym met meer gewicht dan 4kg >.<
 
Maar past Dumbbell Chest Press in deze workout ipv BenchPress? Ik kan Benchpress altijd nog extra toevoegen. Uiteraard in de gym met meer gewicht dan 4kg >.<

Dan ga dat maar eens doen
 
Maar past Dumbbell Chest Press in deze workout ipv BenchPress? Ik kan Benchpress altijd nog extra toevoegen. Uiteraard in de gym met meer gewicht dan 4kg >.<

Jawel tuurlijk maar benchpress is ook goed. Je kan gewoon oefenen met stang recht en stabiel te houden dan is het zo erg simpel voor jou
 
Gewoon afwisselen. maar als je moeite hebt met de barbell juist de barbell doen.
 
Thanks voor alle reacties, ja ik heb thuis 2x 4kg dumbbells liggen en met een paar krukken en stoeltjes flans je wel ff snel een bankje in elkaar, toen beide geprobeerd, Dumbbells waren makkelijk in bedwang te houden, Barbell (in dit geval een stok xD) heb ik de neiging om sneller rechts naar boven te doen etc. Benchpress heb ik nog niet lekker in balans

Bankdrukken op twee krukken met een houten stok. Jij hebt helemaal geen gym nodig.
 
Back
Naar boven