MuscleMeat

Dumbbells tot 32 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Daster

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2004
Berichten
11.190
Waardering
852
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
9%
Voor bankdrukken heb ik daar een oplossing voor bedacht:). Je laat een spotter 2 dumbbells er overdwars op leggen zodat je toch zwaarder kunt gaan. :thumbup:

hij moet de dumbbells met zn vingers natuurlijk wel een beetje in evenwicht houden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Wh00t wat is dit voor gekkigheid, dat gaat geen enkele goed bij zn verstand zijnde sportschoolhouder je toestaan :roflol:

Je drukt heus niet altijd exáct lineair, en een extra dumbbell van ik weet niet hoeveel kilo overdwars over een andere dumbel... dat hou je niet zomaar dat moet wel een hoop gestuntel worden, waardoor je nog meer kracht verliest.

Heb je het geprobeerd ofzo en is er een dumbbell op je kop gevallen? :o

-edit- Die biceps van je "poppetje" zijn trouwens echt té achterlijk getekend :D

-edit 2- Ik denk trouwens dat de schijven van de dumbbells te groot zijn om dwars tussen het handvat van een andere dumbbell te passen. Bij Ivanko gewichten is dat iig zo, bij van die glimmende gewichten kan het misschien tot aan 6kg ofzo.

Maar wáár ga je je handen laten, wou je je vingers spreiden om de andere dumbbell daartussen te leggen? Hoeveel kracht denk je dat je daarmee verliest...
 
Laatst bewerkt:
hm 32+8 gaat nog prima bij mij. er zitten van die rubberen randjes om de dumbbells heen dus ze hoeven met 2 vingers door de spotter een beetje in evenwicht worden gehouden.

en die sportschoolhouder zat me laatst nog uit te leggen dat ik bij preacher curls niet dieper dan 90 graden moet zakken dus hem neem ik ook niet meer serieus

edit: technogym dumbbells en het past precies
 
Daster zei:
en die sportschoolhouder zat me laatst nog uit te leggen dat ik bij preacher curls niet dieper dan 90 graden moet zakken dus hem neem ik ook niet meer serieus

Daster echt.. als jou daarmee een schijf op je hoofd valt kun je jezelf straks nog niet meer serieus nemen :D

Het is maar net wat je wil, niet verder dan 90 graden houd wél de meeste spanning op de spier.

Ik denk trouwens ook dat het niet veel uitmaakt het lijkt me een ingewikkelde klus om het evenwicht te bewaren zelfs als een spotter er zn vingers bijhoud zodat het je veel kracht kost. Je kunt toch ook gewoon wat langzamer drukken, das ook zwaarder. Of je doet gewoon eerst wat zwaardere setjes bankdrukken met een stang ???
 
ik heb thuis ook dubbels met van die rubberen handvaten maar het proberen is echt geen aanrader . levensgevaarlijk maar ga je gang
 
mss als je andere dumbbells gewend bent dat je je hierbij niet echt een voorstelling kunt maken. maar het gaat probleemloos en ik doe het al 4 weken.

om de schijven aan de dumbbell zit een laag rubber dus ook als je hem niet helemaal recht houdt glijdt hij niet weg
 
Laatst bewerkt:
Daster zei:
mss als je andere dumbbells gewend bent dat je je hierbij niet echt een voorstelling kunt maken. maar het gaat probleemloos en ik doe het al 4 weken.

om de schijven aan de dumbbell zit een laag rubber dus ook als je hem niet helemaal recht houdt glijdt hij niet weg

Ik geloof dat ik je wel snap, maar dan moet je wel díe dumbbells hebben en een grotere dumbbell dan een kilootje of 6 kun je er vast niet "opleggen".
 
misschien naar een andere sportschool gaan??:D
 
ik ken de dumbbells die je bedoelt, we hebben er bij ons ook van technogym... mss eens proberen ;)
 
Als je jackass kijkt krijg je eerst een waarschuwing Don't try this at home het is dus de bedoeling dat je het juist niet gaat doen!
Maar kerel vind je jezelf niet voor lul staan als je deze oefening doet?
En wat vind je spotter ervan?
 
De oefening en sich oogt mij wat te profesorisch. Maar je tekening is wel über-vet!
 
Dit zou ikdus nooit proberen... :cool:
 
Daster zei:
hij moet de dumbbells met zn vingers natuurlijk wel een beetje in evenwicht houden.

Kan hij dan niet beter gewoon tegendruk geven zodat je niet hoeft te stunten ? ? :(
 
3XL zei:
Kan hij dan niet beter gewoon tegendruk geven zodat je niet hoeft te stunten ? ? :(
Dacht ik ook al, je hoeft toch niet persé met extra dumbbells te werken?!
Lijkt me gigantisch gevaarlijk...
 
Dan kan je nog beter losse schijfjes aan de dumbbell vast ducktapen :roflol:
Dat is niet eens zo'n slecht idee, alleen is veel moeite om steeds weer te doen.
 
wat een BS idee dit:roflol:
en wat als je het niet meer houdt? dan moet je spotter je helpen en dat kan niet omdat hij de extra dumbbells vast moet houden:cool:
dus moet hij die extra dumbbells eraf halen en kan je extra herhalingen doen, tenzij dat niet helemaal lukt en je ipv 2dumbbells er 4 in je snuit krijgt:rolleyes:
kort samengevat mijn mening over jou idee; :shoot:
 
in mijn vorige gym waren er ook die dit deden...we hadden DB 's tot max 30kg en de coaches kwamen zelf zeggen dat als je zwaarder wou gaan er dwars db's moest opleggen. ik heb em dan maar effe gevraagd om het voor te doen...3 reps en hij kreeg een db van 2kg op zijn borst... ik: "moet ik dat ook zo doen?" :D

edit: de db's waren wel van een rubberen laag voorzien
 
:D en moest je het precies zo doen?
 
Murk zei:
Dan kan je nog beter losse schijfjes aan de dumbbell vast ducktapen :roflol:
Dat is niet eens zo'n slecht idee, alleen is veel moeite om steeds weer te doen.
Dat deed ik vroeger weleens. Werkt stukken beter EN is veiliger.
 
dj_phreak zei:
Dat deed ik vroeger weleens. Werkt stukken beter EN is veiliger.
Ik ga het morgen denk ik ook eens proberen, als de eigenaar een beetje mee werkt :D
 
Back
Naar boven