MuscleMeat

Dumbbells, tot hoeveel KG?

Bezoekers in dit topic

freekoz

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2008
Berichten
252
Waardering
7
Bij de sportschool waar ik train gaan de dumbbells maar tot 32kg.
Aangezien ik nu Dumbbell Presses doe met twee dumbbells van 30kg zal ik dus niet echt meer zwaarder kunnen gaan, jammer want ik vind het een hele fijne oefening veel fijnder dan Bench Press.

Nou vroeg ik me af tot hoeveel kilogram de dumbbells in jullie gyms gaan?
 
tot 30:( ,maar ga begin volgend jaar waarschijnlijk naar sportschool waar ze tot 70 gaan.
 
Dat is een stuk beter tot 70 :D
 
Bij de sportschool waar ik train gaan de dumbbells maar tot 32kg.
Aangezien ik nu Dumbbell Presses doe met twee dumbbells van 30kg zal ik dus niet echt meer zwaarder kunnen gaan, jammer want ik vind het een hele fijne oefening veel fijnder dan Bench Press.

Nou vroeg ik me af tot hoeveel kilogram de dumbbells in jullie gyms gaan?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


150 lbs = ongeveer 68 kilo
;)
 
50kg en gemaakt door tbs-ers!
 
120 lbs nu

2lv1v7b.jpg
 
Mooi oplopend tot 40kg, daarna 2 paar van 45kg, 50kg, 60 kg :(
 
Eens rekenen :)

Stang van de dumbbell: 2,5kg
4 schijven van 20 met wat foefelwerk: 80kg
Totaal 82,5kg
En als ik de sluitringen eraf laat kunnen er nog 2 van 5 bij. Maar zo'n perfecte techniek heb ik nu ook weer niet...

Ps: ik train thuis voor alle duidelijkheid en stel zelf mijn dumbbells samen ;)
 
Eens rekenen :)

Stang van de dumbbell: 2,5kg
4 schijven van 20 met wat foefelwerk: 80kg
Totaal 82,5kg
En als ik de sluitringen eraf laat kunnen er nog 2 van 5 bij. Maar zo'n perfecte techniek heb ik nu ook weer niet...

Ps: ik train thuis voor alle duidelijkheid en stel zelf mijn dumbbells samen ;)

Zijn die schijven van 20kg niet onwijs groot?
 
tot 50 kg. ik kan nog wel even vooruit. alleen shrugs niet, die doe ik met 48 kg. en dumbbell row 38 kg dus daar kan ik nog wel een half jaartje mee door.
 
In een filmpje zag ik Ronnie Coleman trainen met dumbbells van 250 pounds, oftewel 113kg..
 
Bij mij gaan ze tot 70kg, alleen verspringt het wel plots van 50 naar 70. Niet dat ik met dat soort gewichten train....
 
55 kg, en dat is meer als genoeg ;)
 
oplopend tot 36 en dan ineens 42. wel klote want voor db roeien allang niet meer genoeg en dumbbell pressen ook niet meer, dan maar de stang he :)
 
Binnenkort weer tot 123 kg:D
Korte halterstangen (55 cm).
Stang weegt 3 kg en er kan dus maximaal 120 kg bij.

Zijn super voor dumbbell shrugs, dumbbell row.

Dumbbell press lukt ook best. Met 73 kg een aantal keer gedaan en was nog te doen. Nadeel is alleen bij de press dat ze aangegeven moeten worden.
 
Binnenkort weer tot 123 kg:D
Korte halterstangen (55 cm).
Stang weegt 3 kg en er kan dus maximaal 120 kg bij.

Zijn super voor dumbbell shrugs, dumbbell row.

Dumbbell press lukt ook best. Met 73 kg een aantal keer gedaan en was nog te doen. Nadeel is alleen bij de press dat ze aangegeven moeten worden.

123 kg , idd super voor shrugs, maar meer ook niet

73 kg ?, vind maar eens iemand die dumbbells van 73 kg aangeeft, zulke slaafjes zijn moeilijk te vinden ;) :P
 
Bij ons tot 54kg. Eigenaar heeft al een paar keer gezegd dat er zwaardere bij komen, maar dat is jammer genoeg nog niet gebeurd. En hem kennende zal dat nooit gebeuren ook.
 
Back
Naar boven