Fitness Seller

Dumbbells, tot hoeveel KG? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Korte halterstangen (55 cm).
Stang weegt 3 kg en er kan dus maximaal 120 kg bij.

Zijn super voor dumbbell shrugs, dumbbell row.
Waar heb je die gehaald?
Ik heb nu 45cm stangen maar zijn al te kort, is ook niet zo lekker gevoel om met 10kg schijven tegen je benen aan te staan rijden.:D
 
van 1t/m19, 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32, 34, 36, 38, 40

jammer, maar tot 40 dus :(
 
Zijn die schijven van 20kg niet onwijs groot?

Groot wel ja, maar redelijk plat.

Natuurlijk gebruik ik zo'n gewicht nooit, zou niet weten waarvoor ik dat nodig heb.
 
Wat ik doe is gewoon een EZ curl stang gebruiken voor dumbbell zagen.
In het begin was het wel even de techniek onder controle krijgen maar nu gaat het superfijn en kan zo t/m 100+ kg's als ik zou willen.
Heb het overigens ook met een barbell stang geprobeerd maar die hou je echt niet meer in evenwicht als je aan je laatste reps bezig bent :P
Ga ze overigens wel met shrugs proberen, heb er 1 bijbesteld.
Als dat ook goed lukt (lijkt me van wel aangezien je je armen toch stilhoud) laat ik het even weten.
Al bedenk ik me nu ook dat er natuurlijk ook wel langere dumbbell stangen te koop zijn waar je dan evt. wat meer schijven van 5 op kan schroeven, denk dat dat nog de beste oplossing zou zijn... alleen waar vindt je die?
 
Op de sportschool tot 54 netjes oplopend.
Thuis 2 tot 30 en losse kan ik maken tot 60 kg. kan dus wel lekker trainen...:p

d
 
Tot 42, en dan nog ééntje van 44, 46 en 50 geloof ik... Maar is vragen of ie er een extra dumbbell bij koopt haha..
 
Bij ons ook tot 60kg, normale dumbbells. Voor press zijn ze nog iets te zwaar, maar rows kun je er prima mee doen.
 
30 en dan zelfbouw: 35 , 40 en 45 hahaha
de 35 wordt momenteel weer gelast want die had iemand te hard laten stuiteren
de 45 is een doort fatbar. net te groot voor mij maar daarom wel goed om me grip te trainen
 
Het is toch niet zo dat als je teveel gewicht gaat hangen aan een dumbbellstang dan dat ie aan kan er iets fout gaat toch? Bijvoorbeeld: ik heb ooit een dumbbell stang gekocht met 15 kilo aan gewichten, maar zelf heb ik halterschijven van 5 kilo erbij gekocht en 30 kilo van gemaakt. Waar zit de max eigenlijk, ik kan er in principe toch 10 kilo schijven aan hangen tot ik geen plaats meer (50 kilo) heb zonder dat er iets breekt toch?Is een stang van 2,5 kilo.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


150 lbs = ongeveer 68 kilo
;)

1337... very 1337 ;). Klusmier traint in style.

Bij mij gaan ze tot, nou, 122kg, maar ik speel vals, train thuis met dumbbell bars. Ik heb wel eens gekeken hoe dat staat, maar je kunt er niet veel mee, en ik denk dat het stangetje er ook niet vrolijk van wordt. En 20kg schijven aan zo'n DB stangetje, nou, laten we maar zeggen dat je ROM er niet op vooruit gaat :).
 
Back
Naar boven