MuscleMeat

Dumbbells voor beginner (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Leonidas300

Novice
Lid geworden
25 okt 2020
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
62kg
Vetpercentage
7%
Beste lezers,
Ik wil beginnen om thuis te trainen en denk dat dumbbells een goede koop zijn. De meeste zijn met zand gevuld maar deze zijn met cement zonder review.
Hebben jullie misschien advies voor mij? Ik ben 177 cm en weeg 62 kg (17 jaar) mijn vetpercentage had ik berekend op ong. 7 a 8%. Ik zou graag willen aankomen, met name in spiermassa ( Of zou een optrekstang ook goed zijn?)
Ik ben een beginner die af en toe push ups doet maar niet echt weet hoe en wat. ik merk ook niet veel progressie en weet niet of ik dagelijks of om de dag moet oefenen.
Groet Leonidas:cool:
 
bol.com/nl/p/stokedale-dumbells-van-30-kg-dumbells-set-set-van-2-gewichten-fitness-gewichtschijven-anti-slip-dumbells-30-kg-schroefsluitingen-8-x-2-5-kg-4-x-1-25-kg-4-x-1-kg-4-x-sterslot-2-x-stang/9300000013203363/?bltgh=j-NKb3dmms5ttUDGPUtLrA.1_32.35.ProductTitle
 
dit zijn de dumbbells
 
Die niet kopen. Een stalen 30mm setje is onverslijtbaar en kan je altijd doorverkopen.
 
thx zal verder zoeken
 
thx zal verder zoeken
Ergens een Setje 2x15 kg zoeken, kan je altijd nog extra schijfjes bijkopen.
voor de coronacrisis kostte zo een set tussen de 60 en 70 euro dus laat je niet afzetten. Via bol.com vragen ze soms wel het dubbel op het moment.
 
Ergens een Setje 2x15 kg zoeken, kan je altijd nog extra schijfjes bijkopen.
voor de coronacrisis kostte zo een set tussen de 60 en 70 euro dus laat je niet afzetten. Via bol.com vragen ze soms wel het dubbel op het moment.
Goed zoeken inderdaad. Heb een setje met 12x5kg schijven kunnen ophalen voor een eurootje of 120 midden in de lockdown, niet iedereen doet mee met de trend :).
 
Goed zoeken inderdaad. Heb een setje met 12x5kg schijven kunnen ophalen voor een eurootje of 120 midden in de lockdown, niet iedereen doet mee met de trend :).
Toevallig in BE vlak bij de grens? :) ik heb in het begin van de crisis wel een setje of 10 verkocht aan 2e kg
 
Toevallig in BE vlak bij de grens? :) ik heb in het begin van de crisis wel een setje of 10 verkocht aan 2e kg
Fryslân :p. Kerel had een complete home gym met cable stations en al, net eens heel DB rack gekocht dus alle schroefsets mochten weg. Vond het niet fair om ineens 5eu de kilo te vragen zoals velen wel deden (en met succes). Voor een vriend van me een extra set meegenomen, auto was goed beladen voor weinig, beste grip in de bochten :roflol:
 
Toevallig in BE vlak bij de grens? :) ik heb in het begin van de crisis wel een setje of 10 verkocht aan 2e kg
Lees net het gesprek terug, gekocht voor 1,25/kg :D.
 
Heb 2x20kg van Decathlon (diameter 28mm en met klemmen). Alleen oppassen wanneer je (bv. bij pullovers) je de dumbbells aan de schijven gaat vasthouden. Heb zelf 2x losse dumbbell set met 4x5kg schijven erbij gehaald. Niks mis mee en tot op heden geen problemen mee gehad.

Kijk even bij winkelvoorraad, online zijn ze uitverkocht:

 
Goedemorgen Leonidas,

1. Je kan wat dingen met dumbbells doen, maar kan je niet beter lid worden van een sportschool?
2. Bodyweight, DB's of sportschool, het gaat erom wat je doet, denk ook eens aan de elastieken van de Action;
3. Met een stang om chinups te doen en pushups ben je al een heel eind, maar doe er wat andere oefeningen bij voor de rest van je lichaam, je hebt geen stang nodig, voetbalgoaltjes, een traptrede boven je hoofd, van alles kan, op Reddit staat een BW programma voor beginners;
4. Veel BW oefeningen lenen zich er uitstekend voor om iedere dag te doen, maar dan kan je niet tot het uiterste te gaan en houd één rustdag aan, iedere dag of om de dag wat anders ook;
5. Om aan te komen in gewicht moet je meer eten dan je verbruikt, je moet dus weten wat je nu eet en daar moet dan een paar 100 kcals bij doen en dan moet je gewicht langzaam stijgen (weekgemiddelde);
6. Buiten meer eten kan je ook eens kijken naar de verhoudingen van je macro's.

Succes!
 
Back
Naar boven