MuscleMeat

Dumbell bench press en dumbell flyes

Bezoekers in dit topic

Mijnheer

Cool Novice
Lid geworden
7 mei 2014
Berichten
193
Waardering
8
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Goedemorgen lichaambouwvakkers,

Ik heb dus tijdens deze 2 oefeningen uit de titel dat ik makkelijk zwaarder kan als ik naar mijn borst kijk, maar mijn armen kunnen de gewichten niet zo lang omhoog houden, dus ik kom niet tot genoeg reps, en dan faal ik dus door mijn armen.

Maar als ik dus het gewicht lager neem dan lukt het wel, maar dan heb ik het gevoel dat dit te licht is voor mijn borst.
 
gewoon armen en schouders trainen lijkt mij... heb het zelf ook weleens gehad
 
Ik heb echt geen idee wat je bedoelt.
 
Zwaarder gewicht en minder reps mss n idee.
 
Kunt je nek beter neutral houden?
 
Tjah, dan moet je andere oefening doen of je grip trainen.
 
Goedemorgen lichaambouwvakkers,

Ik heb dus tijdens deze 2 oefeningen uit de titel dat ik makkelijk zwaarder kan als ik naar mijn borst kijk, maar mijn armen kunnen de gewichten niet zo lang omhoog houden, dus ik kom niet tot genoeg reps, en dan faal ik dus door mijn armen.

Maar als ik dus het gewicht lager neem dan lukt het wel, maar dan heb ik het gevoel dat dit te licht is voor mijn borst.

Wat bedoel je met dan faal ik door m'n armen? Bij de presses geven je triceps het op en bij de flyes je biceps?

Als dit zo is ben ik het met knetttergek eens, gewoon je triceps en biceps sterker maken.
 
Als je benchpress moeilijk gaat maar je flyss gaan wel vlot, dan kan je ervan uitgaan dat het "probleem" eerder bij de schouders en vooral triceps zal zitten. Als zowel je benchpress en je flyss niet goed gaan, zou ik toch eerder zeggen dat je borst toch niet zo sterk is als je denkt. ( biceps moet toch al heel veel achter staan om een probleem te vormen bij flyss???)

Dus, indien je flyss wel vlot gaan => focus op triceps door inderdaad eens wat verandering in je schema te verwerken. (voer je benchpress uit op een manier waarbij je jouw ellebogen meer naar je lichaam houdt, wat veiliger is voor je schouders en meer belastend is voor je triceps)

Indien beide niet vlot gaan => is er niet echt iets speciaal aan de hand... De ene spier is niet persé zwakker tegenover een andere spier. Maar dan vraag ik me af waarom je dit wel dacht.
 
Als je benchpress .....

Hij heeft het over de dumbbell press. Verglijkbare beweging maar met verschillende problemen.


biceps moet toch al heel veel achter staan om een probleem te vormen bij flyss???

Biceps is zowel bij de schouder beweging als bij het in positie houden van de ellebogen betrokken. Denk dat wat flyes betreft de biceps dus al snel de zwakste schakel is wat armen betreft.
 
Ik zou je aanraden om bij je dumbell bench press goed op te letten waar je handen t.o.v. je ellebogen staan. Als je handen binnen elleboogbreedte vallen dan zit er wat meer spanning op de triceps (diamond pushups). Let er dus op dat je handen recht boven je ellebogen staan. Triceps voor chest zou ook immens kunnen helpen (als je voor hypertrophy gaat), omdat de sterkste spier het ALTIJD het meeste werkt doet in een oefening en je chest dan een hogere percentage van het gewicht moet dragen aangezien je triceps al moe zijn.
Voor flyes geldt hetzelfde, maar in dit geval handen wat meer naar binnen. Ik zou je wel aanraden om de switchen naar een andere fly variatie waar er nog wel spanning zit in het einde van de oefening waar je chest het kortst is, omdat je met je db press al veel nadruk heb gelegd op de stretch.
Het is even wennen maar op dit moment voel ik m'n armen helemaal niet bij de db press dus het is gewoon een mind muscle connection die je moet krijgen.
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen en succes!

Mvg,
PatrickR1
 
Back
Naar boven