Fitness Seller

Dumbell Close Grip bench press

Bezoekers in dit topic

Simo-1

Cool Novice
Lid geworden
10 aug 2016
Berichten
38
Waardering
6
Lengte
1m77
Massa
84kg
Vetpercentage
26%
Hoi,

Had laatst deze oefening uitgeprobeerd. Voelde m echt goed vooral aan de binnenkant van mn borst en triceps. Wil deze voortaangaan gebruiken ipv close grip bench press.
Heeft iemand ervaring met deze oefening? Is deze ook beter dan de close grip bench press voor je triceps..?
 
Hoeveel gewicht (en volume) pak je met db press en met cgbp?
 
Kan in ieder geval beter voor je polsen zijn/aanvoelen.
 
hahahaha
 
Ik doe die vaak met db's tegen elkaar aan, een van mijn favoriete triceps oefeningen.
 
Want als het totale gewicht zwaarder is dan is de oefening beter?
Niet per se maar zou 'm er wel inhouden als je zoals ts denkt dat wanneer je binnenkant borst voelt die ook daadwerkelijk beter aanpakt. Ik vind een vorm van bankdrukken een basisoefening, en als je vooruit gaat op cgbp kan dat ook voordeel hebben op de reguliere bp. Mijn triceps groeien wel beter naarmate het allemaal zwaarder belast wordt. Pushdowns bijvoorbeeld doen erg weinig; zware dips, cgbp en/ of lying triceps extension (a la Rippetoe) daarentegen..
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ook maar eens binnenkant borst trainen
 
Want als het totale gewicht zwaarder is dan is de oefening beter?


Wanneer het gewichtsverschil veroorzaakt wordt door krachtverlies ivm stabilisatie ed, ja.
Wanneer je focus ligt op excentrische bewegingen, ja.
 
Niet per se maar zou 'm er wel inhouden als je zoals ts denkt dat wanneer je binnenkant borst voelt die ook daadwerkelijk beter aanpakt. Ik vind een vorm van bankdrukken een basisoefening, en als je vooruit gaat op cgbp kan dat ook voordeel hebben op de reguliere bp. Mijn triceps groeien wel beter naarmate het allemaal zwaarder belast wordt. Pushdowns bijvoorbeeld doen erg weinig; zware dips, cgbp en/ of lying triceps extension (a la Rippetoe) daarentegen..

Dat snap ik. Cgbp, etc zijn voor mij de basis van het trainen van de triceps.
 
Back
Naar boven