XXL Nutrition

dumbell-shoulderpress. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Behomont

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
23 nov 2004
Berichten
241
Waardering
0
Wie doet de oefening ook?

Hebben jullie geen problemen om de dumbbell in positie te krijgen, de start positie naast je hoofd?

Ik de oefening zittend de dumbbells zijn zo zwaar geworden dat ik ze zonder twee spotters niet meer in de uitgangspositie krijg ( net als de laatste Coleman video lol).

Heeft iemand tips of suggesties, blijf de oefening graag doen ook zonder twee spotters.

Thanks B.
 
mijn max is 6 hh met 40 kg dumbbells en heb ze tot nu toe altijd alleen omhoog gekregen. Wel met flink zwaaien :D
 
Precies tot 40 kg lukte het mij ook nog,moest nu de sprong maken naar 44kg en het werd een beetje link met doorzwaaien..

Ik kreeg ze geoon niet in positie gelukkig konden twee spotters me helpen,maar ja die zijn er ook niet altijd..

Vraag me af of er niks op te verzinnen is??
 
gebruik dan gewoon een barbell, er is niets anders op te verzinnen
 
jullie hebben wel de mazzel dat je uberhaubt 40kg dumbbells hebben, bij ons gaan ze tot de 32 :( .
Daarom is het bij mij altijd met de barbell en daar is het ook erg moeilijk mee om hem op startpositie te krijgen als ik echt zwaar ga. Train altijd met een trainingsmaat, dus die hoeft alleen maar een beginzetje te geven.
 
ja, ik heb ze ook een tijd gedaan voor m'n schouderblessure. Had inderdaad een spotter nodig om de dumbbells in de startpositie te krijgen..sucks.
 
Ik wil hem niet met een barbell doen want dat doe ik al...

Ik roteer me oefeningen dus heb press oefeningen voor schouders hard nodig.

Ik doe al militairy presses en machine overhead presses en dan dumbbell press nog alternatieven buiten neck presses?
 
ja.. een hele lekkere; je kent wel zo'n bankdruk machine toch? zo'n nichte ding. Daar kun je hele lekkere shoulderpresses mee doen (staand of zittend).
 
Ik ken dat probleem. Ik doe het als volgt. Ik ga in een soort van deadliftpositie zitten, met mijn kont net iets boven het bankje. Je zit dus net niet. De dumbbells liggen dus op de grond, maar ik hou ze stevig vast. Dan maak ik dus een deadlift en zwaai ik de dumbbells in een vloeiende beweging door naar de startpositie, waarbij je dus tegelijkertijd gaat zitten. Het is een soort van deadlift + voorslaan.

Of het goed is weet ik niet, want als ik het zo lees, klinkt het best gevaarlijk. Maar ik doe dit al jaren en ik heb er nooit problemen mee gehad.

Succes ermee.
 
bij deze oefening heb ik weleens last van mijn onderrug.. hoe komt dit? houd ik mijn rug niet recht?
 
KaLe zei:
ja.. een hele lekkere; je kent wel zo'n bankdruk machine toch? zo'n nichte ding. Daar kun je hele lekkere shoulderpresses mee doen (staand of zittend).

ja zo'n ding hadden we op m'n oude sportschool ook. na een tijdje moest ik er een stuk of 6 dumbbells bovenop leggen, en ging m'n trainingsmaat er ook nog op zitten, dan had ik er pas wat aan. vonden de mensen van de gym niet zo leuk :rolleyes:
 
ja same here :D Dat ding is al 100 keer opnieuw gelast hehe
 
in sommige gyms hebben ze houders voor dumbbells, die worden vooral gebruikt voor dumbbell drukken zodat je die dumbbells erin legt en ze er makkelijk uit kan tillen, kweet niet of je die ook op schouderhoogte hebt? anybody?
 
ik doe het zo:

ik ga zitten met dumbbells op mn knieen, dan kom ik iets omhoog en leun ik wat naar voren, vervolgens druk ik mn knieen omhoog met mn kuiten en tegelijekrtijd ga ik zitten en gooi ik die dumbbells omhoog, zo gaat het het makkelijkste vind ik zelf, 44KG dumbbells :)
 
ik ''gooi'' ze staand op, gaat makkelijker doordat je kunt cheaten met je rug, en dan ga ik rustig zitten en pressen maar :)
 
George zei:
bij deze oefening heb ik weleens last van mijn onderrug.. hoe komt dit? houd ik mijn rug niet recht?
Ik had daar voorheen ook altijd last van, immense druk op je onderrug.
Tegenwoordig ga ik met me reet iets naar voren zitten, scheelt enorm imo..
 
ik sla ze ook voor alsof ik clean & press ga doen.
als ik ga dumbbellpressen(flat) heb ik echter met 26kg dumbbells al aardig moeite om ze in positie te krijgen :o

gaat al veel kracht verloren voordat ik uberhaupt begonnen ben :D
 
zijn er no vooral uitzonderlijk sterke kerels in dit onderwerp of ben ik nou zoon mietje.. ik hou het bij 6 x 28 ook voor gezien. en ja die persooon die last van zijn rug had: het kost mij ook altijd veel moeite maar je moet je rug schrap tegen het bankje blijven houden. Wanneer je echt zwaar gaat wordt dat heel moeilijk maar als je het niet doet en je gaat automatisch je rug beetje krommen dan krijg je er echt last van. Ik heb om die reden al een keer 3 weken eruit gelegen met goed trainen
 
damn allemaal zoveel aan het heffen.ik hef maar 1/4 ofzo van wat jullie heffen.Raar maar precies waar :(
 
Ik probeer ze meestal zittend omhoog te zwaaien zoals net al eerder beschreven is. Dit lukt me tot 40kg dumbbells, vanaf 42kg krijg ik ze met geen mogelijkheid zelf meer omhoog, dus dan vraag ik meestal 2 spotters om ze me aan te geven. Met dat gewicht ben ik tot maximaal 5 herhalingen gekomen.
 
Back
Naar boven