Fitness Seller

Dumbellpress

  • Topic starter BOZIL
  • Startdatum
  • Reacties 10
  • Weergaven 1K
  • Volgers 8

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOZIL

Novice
Lid geworden
23 mrt 2018
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
16%
Goedeavond,
Laatste tijd bij de dumbell press heb ik last van mijn linker schouder rechts geen probleem. Eerst nooit dit probleem gehad maar nu wel iemand suggesties?
 
???

Hoe helder verwoord allemaal, goede achtergrond-info ook :wave:
 
Schouderbladen meer naar elkaar toe trekken en ellebogen meer binnen, zo haal je de druk van je schouders af.
 
Heb je ook last bij gewoon bankdrukken met barbell? En bij Incline Presses? Hoe vaak per week train je je borst?
 
Heb je ook last bij gewoon bankdrukken met barbell? En bij Incline Presses? Hoe vaak per week train je je borst?

Nee hier heb ik dat niet. Ik train mijn borst 2x per week (push pull legs)
 
DB press is totaal anders, vrije losse gewichten zijn zwaarder omdat je continu moet corigeren met je spieren om de boel in de juiste baan te houden, je linker schouder waarschijlijk zwakker.
mijn rechter schouder is vroeger paar keer uit de kom geweest, boven de 32 kg voelde ik hem echt en bij 40 werd het link terwijl ik met bankdrukkert nergens last van heb, echt db press totaal anders, veel meer spier coordinatie voor nodig.
 
Kan van alles zijn.

Verkeerde houding,te zwaar,te veel.

Hammer grip eens proberen mss.
Inderdaad gewoon varianten proberen; niet elke oefening ligt iedereen, maar dat hoeft ook niet. Je kiest en gaat progressief overloaden op de oefening die je het beste ligt.
 
Exact hetzelfde probleem hier door meerdere keren blessure. Dichter naar je borst plaatsen, ellenbogen iets meer naar binnen en spelen met positie. Begin met minder gewicht en probeer zo je ideale houding te achterhalen. Uitvoering boven gewicht. Daarna lekker schijfjes op blijven gooien. Besef dat je schouders, bij ieder mens, relatief gevoelig is voor blessures.

Gek genoeg ben ik DB presses gaan doen juist omdat ik bij bench last kreeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven