AndroidHealthClinic

Dumbells te lang

Bezoekers in dit topic

Rated

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 jun 2009
Berichten
2.000
Waardering
105
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, sportschool dicht en verveel me te pleuris, nu wilde ik dus thuis wat gaan doen maar zit met het volgende:

Mijn dumbbell stangen zijn te lang waardoor ik bijvoorbeeld de dumbbell bench press niet goed kan doen.
Ik heb deze dumbbells:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als ik de dumbbells naar boven duw knallen ze al zeer vroeg tegen elkaar aan, ze zijn ongeveer 52 cm lang.

Iemand kwam al met een geniaal idee om er een stuk af te zagen, maar dat lijkt mij niet zo verstandig haha
Iemand tips om dit te verhelpen buiten 30mm dumbbells te kopen voor de chest?
 
zou in principe geen ruk uit maken of in elk geval geen probleem hoeven zijn.
persoolijk zou ik mijn handen bij uitgestrekte armen nog wel binnen mijn schouders willen hebben en niet mijn handen 20 cm buiten mijn lichaam maar dat zal zo erg toch niet zijn???

anders idd gewoon zagen/slijpen maar setje dumbbells zijn ook zo duur niet
 
De dumbbells hebben een draaiend handvat, mocht er een stuk vanaf gaan ik weet niet of er binnen in wat zit waar ik mee moet opletten?
 
Hoezo te lang dan? of doe je close grip DB press :P
 
Hoezo te lang dan? of doe je close grip DB press :P
Ik heb nu het gevoel dat mijn armen nog 3 meter uit elkaar zijn.

Ik heb met de dumbbells die we in de sportschool hebben ongeveer 27cm tussen mijn handen (Van de binnenkant uit gemeten).
Met deze dumbbells heb ik ongeveer 40 cm ertussen zitten, toch wel een groot verschil vind ik zelf zo.

Ik vind het ook gewoon niet fijn aanvoelen met zo een stuk ertussen
 
Dumbbells in draaien op het laatste moment? Persoonlijk vind ik dat niet veel toevoegen, maar misschien dat het wel handig is met deze dumbbells.
 
Dumbbells in draaien op het laatste moment? Persoonlijk vind ik dat niet veel toevoegen, maar misschien dat het wel handig is met deze dumbbells.
Dit zou ik inderdaad eens kunnen proberen ja, moet eerst wachten tot ik een nieuw bankje krijg dan zal ik dit eens proberen.

Overigens is stuk afzagen geen mogelijkheid omdat de stang binnenin helemaal doorloopt tot het einde met dubbele lagers, een aan het begin en een aan het eind.

Mocht het draaien niet goed uitpakken dan zal ik maar over moeten gaan op een nieuwe aankoop.
 
Iemand die ik ken heeft ook zulke stangetjes en die zijn inderdaad nogal lang. Handig om zware rows mee te doen maar niet bij dumbbell presses denk ik.
Koop dan toch maar 30mm stangen, die kosten bijna niks. Kan je tot een dikke 40kg per stuk belasten. Daar kom je nog wel even mee toe niet?
 
Hamergrip db bench press doen.
 
Met 40kg kom ik wel een heel end ja, mijn dumbbell gewicht zit tussen de 14/16kg max, de hamergrip kan ik ook eens een poging geven.

Zodra ik mijn bench binnen heb zal ik het eens allemaal proberen.
 
Iemand die ik ken heeft ook zulke stangetjes en die zijn inderdaad nogal lang. Handig om zware rows mee te doen maar niet bij dumbbell presses denk ik.
Koop dan toch maar 30mm stangen, die kosten bijna niks. Kan je tot een dikke 40kg per stuk belasten. Daar kom je nog wel even mee toe niet?
Ik heb nu ook 30mm DB stangen van 45cm lang. Stuk korter als die van TS en die kan ik laden tot 62,5kg:cool:. Ik koop er waarschijnlijk nog wel 2 kortere bij (dingen kosten geen drol) van 35cm voor wat extensions etc.
 
De stangen kosten inderdaad niets, maar ik had die dumbbells nu net gepakt voor de 50mm doorsnee, zodat als ik ga uitbreiden ik geen nieuwe schijven hoefde te kopen.

Maar dat pakt nu toch wat anders uit haha
 
Iemand die ik ken heeft ook zulke stangetjes en die zijn inderdaad nogal lang. Handig om zware rows mee te doen maar niet bij dumbbell presses denk ik.
Koop dan toch maar 30mm stangen, die kosten bijna niks. Kan je tot een dikke 40kg per stuk belasten. Daar kom je nog wel even mee toe niet?

Ik heb nu ook 30mm DB stangen van 45cm lang. Stuk korter als die van TS en die kan ik laden tot 62,5kg:cool:. Ik koop er waarschijnlijk nog wel 2 kortere bij (dingen kosten geen drol) van 35cm voor wat extensions etc.

ik heb ze al tot 73 weten te laden :cool: (al waren ze niet echt praktisch met die 15kg schijven erop :roflol:)
 
Maar rows is dat toch nog wel prima? Ik kon met 5kg schijfjes ze tot 62,5 laden...voorlopig prima:D
 
Draai je grip een beetje. Werkt nog beter dan "normale grip" (iig voor mij).
 
Maar rows is dat toch nog wel prima? Ik kon met 5kg schijfjes ze tot 62,5 laden...voorlopig prima:D

ja hoor, gebruikte ze ook voor static holds enzo vooral :)
 
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, sportschool dicht en verveel me te pleuris, nu wilde ik dus thuis wat gaan doen maar zit met het volgende:

Mijn dumbbell stangen zijn te lang waardoor ik bijvoorbeeld de dumbbell bench press niet goed kan doen.
Ik heb deze dumbbells:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als ik de dumbbells naar ... elkaar aan, ze zijn ongeveer 52 cm lang.

Iemand kwam al met een geniaal idee om er een stuk af te zagen, maar dat lijkt mij niet zo verstandig haha
Iemand tips om dit te verhelpen buiten 30mm dumbbells te kopen voor de chest?

:roflol: :roflol:
 
Back
Naar boven