Fitness Seller

Dunne armen vergeleken met m'n borst

Bezoekers in dit topic

John8

Novice
Lid geworden
5 apr 2017
Berichten
6
Waardering
3
Lengte
1m84
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
Goedenavond!

Er is iets wat mij al een tijd lang irriteert en hier wil ik wat aan gaan doen.

Ik vind m'n armen dun vergeleken met m'n borst. Nou kan je je afvragen waarom dat mij irriteert en zeggen dat ik me niet druk moet maken, maar het is nou eenmaal een irritatiedingetje.

Ik ben 27 jaar, ongeveer 1,84 lang en weeg rond de 84 kilo. Dat is opzich een goed gewicht voor m'n lengte, maar er huist wat vet op m'n zijen(zeg maar stootrandjes) en ik vermoed ook op m'n borst. Het ziet er wat uitgehangen uit.

Nou wil ik graag drie dingen gaan bereiken.
Middels cardio en voeding wil ik het vet wat er niet hoort kwijtraken en ook m'n conditie verbeteren.
Ik wil m'n borst strakker trainen doormiddel van krachttraining.
En m'n armen/schouders laten groeien, ook door krachttraining.

Nou stroken vetverbranding en groeien niet helemaal goed met elkaar. Ik hoef niet superveel te groeien (wie weet dat ik het wel wil als ik de smaak goed te pakken heb), maar wil alles verhoudingsgewijs wat beter kloppend hebben.
Nu lees ik veel op het internet om m'n huiswerk te doen, maar mijn inziens spreken veel sites elkaar tegen en zie ik eigenlijk door de vele informatie het bos niet meer, dus wil ik het vragen aan de mensen die er verstand van hebben.

Mijn vraag is dus; hoe pak ik dit het beste aan?
Moet ik bijvoorbeeld met bankdrukken veel herhalingen of veel gewicht om m'n borst wat strakker te krijgen? En zelfde geld voor m'n armen om ze te laten groeien. En welke oefeningen raden jullie mij aan?
Ik heb op m'n werk de beschikking tot een sportruimte met meerdere toestellen en gewichten.

Wat ik al doe is sinds kort 3/4 keer in de week hardlopen en let op m'n voeding. Met name dat ik niet te veel eet, want ik hou wel van een hap en moet zeggen dat ik het aardig kan laten staan en niet meer voorbij m'n "ik zit al vol" punt door eet. Meer fruit in plaats van snacks bij trek of een pakje magere franse kwark.

Ik zal twee foto's toevoegen om het beeld te schetsen waar ik mij aan irriteer(Let niet op de spiegel).

Ik weet dat geduld een schone zaak is met deze tak van sport, maar omdat ik iemand ben die in korte tijd het maximale eruit wil halen en ook op een juiste manier wil training wil ik graag om advies vragen, dus bij deze!

Groetjes,

Johnie

20170603_234322.jpg


20170603_234245.jpg


20170604_100922.jpg


20170604_100859.jpg
 
Denk jij dat wij door een trui heen kunnen kijken?
 
Denk jij dat wij door een trui heen kunnen kijken?

Dat denk ik niet, maar volgens mij is zo het verschil zichtbaar. Maar morgen zal ik zonder trui dezelfde foto maken en uploaden als dat een beter beeld geeft!
 
Bij deze zonder trui geupload in het openingsbericht!
 
Vetverbranden EN spieropbouwen is theoretisch gezien wel mogelijk maar kost zoveel inspanning om alles precies bij te houden en is het minimale waard, als ik jou was zou ik gaan afwegen wat je liever wilt op dit moment, vet afname of spieropbouw.
Na deze keuze moet je dan ook beginnen met het opstellen van eetplan. Qua trainen zijn er ontelbaar verschillende manieren, ik kan je aanraden proberen zoveel mogelijk compounds te pakken en daar 5x5 mee te trainen, maar ook daar moet je een beetje in vinden wat jij fijn vindt. Als je iets niet snapt of verder wilt hebben toegelicht gewoon vragen hierin!
 
Ik ga er vanuit dat je een echte beginner bent op het vlak van haltertraining.

Klopt deze aanname?

Zo ja, dan is het prima mogelijk om (geleidelijk aan) af te vallen in vet en tegelijkertijd aan te komen in spiermassa.
Vooral niet te moeilijk doen is mijn advies, dat is ook helemaal (nog) niet nodig voor jou.

- Zorg ervoor dat je een knap fullbody schema gaat doen, 3x per week.

- Zorg ervoor dat je voeding in orde is.

D.w.z. uitgebalanceerd en rond of net iets boven wat je dagelijks nodig hebt.
Zorg voor voldoende hoogwaardig eiwit. (circa 2 gram per kg lichaamsgewicht per dag)

Doe dit, train hard en consequent en je zult zien dat sterker en massiever wordt en tegelijkertijd ook afvalt.
 
Veel UB compounds doen, dan trekt het ne verloop van tijd wel bij
 
Ik ga er vanuit dat je een echte beginner bent op het vlak van haltertraining.

Klopt deze aanname?

Zo ja, dan is het prima mogelijk om (geleidelijk aan) af te vallen in vet en tegelijkertijd aan te komen in spiermassa.
Vooral niet te moeilijk doen is mijn advies, dat is ook helemaal (nog) niet nodig voor jou.

- Zorg ervoor dat je een knap fullbody schema gaat doen, 3x per week.

- Zorg ervoor dat je voeding in orde is.

D.w.z. uitgebalanceerd en rond of net iets boven wat je dagelijks nodig hebt.
Zorg voor voldoende hoogwaardig eiwit. (circa 2 gram per kg lichaamsgewicht per dag)

Doe dit, train hard en consequent en je zult zien dat sterker en massiever wordt en tegelijkertijd ook afvalt.


Dat klopt helemaal inderdaad!

Nou zou ik graag willen weten wat voor schema ik moet hanteren en wat voor voeding ik moet nemen en wat m'n dagelijkse behoefte is. Dan zou je zeggen, ga naar de plaatselijke sportschool, maar mijn ervaring is daar dat er meer op de mobiel wordt gekeken dan dat er hulp wordt geboden.

Zijn er op deze forum voorbeelden te vinden van zowel voeding als trainingsschema's die bij mij aansluiten?
 
Dat klopt helemaal inderdaad!

Nou zou ik graag willen weten wat voor schema ik moet hanteren en wat voor voeding ik moet nemen en wat m'n dagelijkse behoefte is. Dan zou je zeggen, ga naar de plaatselijke sportschool, maar mijn ervaring is daar dat er meer op de mobiel wordt gekeken dan dat er hulp wordt geboden.

Zijn er op deze forum voorbeelden te vinden van zowel voeding als trainingsschema's die bij mij aansluiten?


Ik zou om te beginnen pakweg eerste 6-8 maanden een zogenaamd 5x5 schema doen, zoals bijvoorbeeld "Rippetoe" of "Stronglifts".

Daarna hier opnieuw komen om advies of gebruik de zoekfunctie op dit forum, alles wat je vraagt is al 1001 keer omschreven en beantwoord.

Maak voor je dagelijkse behoefte e.d. gebruik van de Harris-Benedict formule.
 
Ik zou dan zeker kunnen aanraden om eens rond te neuzen in de stickies van de voeding- en trainingsectie van dit forum:)
 
Ik ga m' eigen vanavond inderdaad verdiepen in wat verteld is, met behulp van de al eerder gestelde vragen op deze forum.

Heren, hardstikke bedankt voor de hulp zover!
 
Back
Naar boven