Fitness Seller

Dunnere bovenbenen

Bezoekers in dit topic

dtje1997

Novice
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
10
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
75kg
Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje...ik hoor namelijk te veel verschillende meningen

Ik ben een vrouw en heb hele brede bovenbenen. Vet, geen spieren. Nu lees ik van sommige dat beenspieren trainen ervoor zorgen dat ze alleen maar groter worden, terwijl andere juist zeggen dat als je ze traint je slankere benen krijgt. Dat laatste is mijn geloof ook, maar klopt dit inderdaad?

Groetjes!
 
Gewoon benen trainen en een goed voedingsschema maken
 
Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje...ik hoor namelijk te veel verschillende meningen

Ik ben een vrouw en heb hele brede bovenbenen. Vet, geen spieren. Nu lees ik van sommige dat beenspieren trainen ervoor zorgen dat ze alleen maar groter worden, terwijl andere juist zeggen dat als je ze traint je slankere benen krijgt. Dat laatste is mijn geloof ook, maar klopt dit inderdaad?

Groetjes!
Je benen worden niet dunner als je ze gaat trainen, wel strakker omdat de verhouding tussen spiermassa en vetmassa gunstiger wordt.
 
Ja maar dan is dus het vet wat er nu zit weg? Dus dan worden ze in zoverre wel slanker toch?
 
Ja maar dan is dus het vet wat er nu zit weg? Dus dan worden ze in zoverre wel slanker toch?

Hangt er vanaf hoeveel vet er aan hangt.

Als je maar een dun laagje vet hebt en je traint je benen dan zullen ze dikker worden door de spieren.
Als je voeding op orde is.

ALs je veel vet hebt dan ga je meer vet kwijtspelen dan spieren winnen en zullen ze dunner worden.
Ook weer als je voeding op orde is.

Want vet verliezen is een kwestie van kcals.
 
Ik tel macros en naar mijn idee is mijn voeding op orde.
Vetpercentage meten, waar kan ik dat doen?
 
Ik tel macros en naar mijn idee is mijn voeding op orde.
Vetpercentage meten, waar kan ik dat doen?

Wat is je doel eigenijk?Wil je afvallen?

Als je wil afvallen moet je een 250 a 500 kcals onder onderhoud eten. Heb je je onderhoud al berekend?
 
Ja wil afvallen.
Ik heb mijn behoefte uitgerekend met een macro calculator. Deze heb ik ingevuld op afvallen.
Ik sport 5 dagen per week combinatie van cardio (HIIT) en kracht en soms nog een 6de dag erbij.
Het afvallen rond mijn middel is ook al prima zichtbaar alleen mijn benen zijn verschrikkelijk en krijg ik bijna geen verandering in.
 
Ja wil afvallen.
Ik heb mijn behoefte uitgerekend met een macro calculator. Deze heb ik ingevuld op afvallen.
Ik sport 5 dagen per week combinatie van cardio (HIIT) en kracht en soms nog een 6de dag erbij.
Het afvallen rond mijn middel is ook al prima zichtbaar alleen mijn benen zijn verschrikkelijk en krijg ik bijna geen verandering in.
Onthoud dat je nauwelijks plaatselijk vet kan verbranden. Wat is je onderhoud? Hoeveel kcal eet je nu?
 
Ja wil afvallen.
Ik heb mijn behoefte uitgerekend met een macro calculator. Deze heb ik ingevuld op afvallen.
Ik sport 5 dagen per week combinatie van cardio (HIIT) en kracht en soms nog een 6de dag erbij.
Het afvallen rond mijn middel is ook al prima zichtbaar alleen mijn benen zijn verschrikkelijk en krijg ik bijna geen verandering in.

Die zullen wel volgen.
 
Scarface17

Mijn cal zijn 1915, khd:191/eiwit:167/vet:53

Sport 5 dagen, soms 6
Ben 1.72 en woog de laatste keer 83 kilo.

En ik weet dat ik plaatselijk geen vet kan verbranden. Dat hoeft ook niet. Maar ik wil wel graag weten of het inderdaad goed is om kracht training te doen als ik strakkere/slankere benen wil. Omdat meningen vaak tegenstrijdig zijn als ik het internet afstruin.
 
Scarface17

Mijn cal zijn 1915, khd:191/eiwit:167/vet:53

Sport 5 dagen, soms 6
Ben 1.72 en woog de laatste keer 83 kilo.

En ik weet dat ik plaatselijk geen vet kan verbranden. Dat hoeft ook niet. Maar ik wil wel graag weten of het inderdaad goed is om kracht training te doen als ik strakkere/slankere benen wil. Omdat meningen vaak tegenstrijdig zijn als ik het internet afstruin.

Als je graag satéprikkers wil dan zou ik de benen niet trainen :D

Ik zou ze allesinds wel trainen. Als vrouw ga je echt niet makkelijk spiermassa aanmaken. Je gaat niet snel hulkpoten ontwikkelen.

Liever een klein beetje vorm in je benen dan van die vormeloze stokjes imo.
 
Haha nee ik hoef geen sateprikkers. Vind niks mis met gespierde benen en ik weet dat ik met mijn trainingsschema lang niet bij een body builder in de buurt kom
Maar als ik op deze manier dat kan bereiken blijf ik ze lekker trainen
 
Scarface17

Mijn cal zijn 1915, khd:191/eiwit:167/vet:53

Sport 5 dagen, soms 6
Ben 1.72 en woog de laatste keer 83 kilo.

En ik weet dat ik plaatselijk geen vet kan verbranden. Dat hoeft ook niet. Maar ik wil wel graag weten of het inderdaad goed is om kracht training te doen als ik strakkere/slankere benen wil. Omdat meningen vaak tegenstrijdig zijn als ik het internet afstruin.
Zolang je in een cut zit (kcal inname is lager dan de behoefte) zal je naar verwachting geen noemenswaardige spiermassa aanzetten op je benen aangezien daar normaal gesproken een kcal overschot voor nodig is. Waar de krachttraining wel voor zorgt is dat het vel op je benen ''strakker'' wordt getrokken en daardoor ontwikkelt zich ook een slankere look. Kortom, krachttraining is een uitermate geschikte, zo niet de beste, methode om strakkere benen te krijgen.

p.s. vergeet niet de kcal behoefte aan te passen naar je doel. Zodra je wat dropt in gewicht zal je merken dat je op een gegeven moment blijft hangen op een bepaald gewicht. Grote kans dat dit komt doordat je de kcal behoefte niet hebt aangepast naar je (nieuw) gewicht.
 
Altijd zwaar trainen.

Beste wat je kunt doen.

En natuurlijk kcal in vs kcal out
 
Bedankt allemaal! Dan gaan we gewoon keihard aan de slag!
 
Ja maar dan is dus het vet wat er nu zit weg? Dus dan worden ze in zoverre wel slanker toch?
Nee. In feite wordt je vetmassa over een groter oppervlak verdeeld zodra je spiermassa toeneemt, maar de vetmassa blijft gelijk. De huidplooi wordt wel dunner dus je oogt strakker.

Plaatselijk vet verbranden kan helaas niet.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven