AndroidHealthClinic

Dunnere of bredere benen door beenoefeningen?

Bezoekers in dit topic

Pastabolo

Cool Novice
Lid geworden
18 jan 2018
Berichten
47
Waardering
1
Lengte
1m91
Massa
78kg
Als je op Google zoekt, lees je tegenstrijdige dingen. Enerzijds lees je dat beenoefeningen zorgen voor strakkere benen:

Ben niet te soft voor je beenspieren als het aankomt op krachtsport. Je bovenbenen bevatten namelijk een grote spiermassa die relatief zwaar mag worden belast. Gebruik jij een ‘leg press machine’, ‘leg curl machine’ of ‘adductor machine’? Gebruik dan genoeg gewicht en weerstand. Als je beenspieroefeningen te licht maakt, hebben ze veel te weinig impact op je beenspieren en dus weinig nut voor het trainen van dunne benen. Spierpijn door verzuring betekent juist dat je goed bezig bent!
Afslanken bovenbenen – 8 tips voor dunnere benen - Gezondr.nl

Zware gewichten zijn namelijk juist heel goed om elegante vrouwelijke benen te krijgen. Vergeet dus deze klassieke fitnessmythe en doe alle oefeningen een tandje zwaarder als je kunt! Blijf je jouw gewichten en weerstanden nier met regelmatig ophogen, dan zal het een eeuwigheid duren voordat je mooie en slanke benen te pakken hebt.
10 tips: zo krijg je mooie + slanke benen! - Gezondr.nl

Maar anderzijds lees je ook dat juist door oefeningen je bovenbenen breder worden. Wat is er nu waar? Van wat krijg je dunnere benen en van wat krijg je bredere benen?
 
Zou om te beginnen eens niet van die onzin websites geloven.

Bedankt voor je reactie. Voor een beginner is het lastig om het kaf van het koren te scheiden, is er een bron die jij wel betrouwbaar acht waar ik deze informatie terug kan vinden? Of kan je het zelf misschien uitleggen?
 
Je krijgt dunnere benen als je vet en of spiermassa kwijtraakt.
 
Je krijgt dunnere benen als je vet en of spiermassa kwijtraakt.

Vet raak je kwijt door een te lage kcal inname of langdurige lage intensiteit training en spiermassa door een te lage kcal inname of spiergroep niet meer trainen toch?
 
Wat is nu exact je vraag?
 
Ik zou zeker niet te zwaar in gewicht gaan met je benen, ik heb van mezelf ook erg dunne benen en probeer het altijd zo licht mogelijk te houden, met leg extension vaak t lichtste gewicht, en dan rond de 50 herhalingen. Vaak zie je tegenwoordig anorexia meisjes in sportcentra squatten met loeizware gewichten, daar krijgen ze mooie dunne benen van.
 
Je been zal dunner worden als je vet- en/of spierweefsel verliest en je been zal dikker worden als je vet en/of spierweefsel aankomt.
 
Ik zou zeker niet te zwaar in gewicht gaan met je benen, ik heb van mezelf ook erg dunne benen en probeer het altijd zo licht mogelijk te houden, met leg extension vaak t lichtste gewicht, en dan rond de 50 herhalingen. Vaak zie je tegenwoordig anorexia meisjes in sportcentra squatten met loeizware gewichten, daar krijgen ze mooie dunne benen van.

???
 
Je been zal dunner worden als je vet- en/of spierweefsel verliest en je been zal dikker worden als je vet en/of spierweefsel aankomt.

Door meer kcal te eten kom je dus aan in vet en door meer krachttraining kom je dus aan in spiermassa (ongeacht je 3x12 of 5x5 doet).

Door minder kcal te eten verlies je vet en door een kcal-tekort of een spiergroep te vermijden met krachttraining verlies je spiermassa.

Is dit correct?
 
Door meer kcal te eten EN daarbij te sporten kom je in spieren en vet aan. Je komt echt niet alleen vet aan als je meer kcal eet...of alleen spieren als je alleen maar traint. Het is de combinatie van voeding en training die je spieren op doen bouwen. En daarbij komt er ook altijd wat vet bij.

Eet je minder dan je onderhoud en sport je daarbij dan zal je vet EN spier verliezen. Alleen kan je door niet té ver onder onderhoud te gaan zitten met je voeding en genoeg eiwitten te eten zoveel mogelijk spieren behouden. Dus ook hier verlies je beide en kan je het optimaliseren.
 
Ik neem aan (kan er naast zitten) dat TS eigenlijk bedoelt dat ze meer strakke benen wil/ meer definitie en haar vraag is wat ze daarvoor moet doen. Zoals genoemd krijg je inderdaad spiermassa door zwaar te trainen en kcal overschot en dunnere benen door kcal tekort (aankomen VS afvallen).

Echter als mijn aanname van wat je wil juist is misschien het 'behapbare" advies om gewoon zwaar te trainen en op onderhoud te eten voor "strakkere" benen
 
Gewoon 3x per week fullbody met 2/3x squats erin en iets onder onderhoud gaan zitten met je eten. Dat werkt gewoon.
 
Als je op Google zoekt, lees je tegenstrijdige dingen. Enerzijds lees je dat beenoefeningen zorgen voor strakkere benen:


Afslanken bovenbenen – 8 tips voor dunnere benen - Gezondr.nl


10 tips: zo krijg je mooie + slanke benen! - Gezondr.nl

Maar anderzijds lees je ook dat juist door oefeningen je bovenbenen breder worden. Wat is er nu waar? Van wat krijg je dunnere benen en van wat krijg je bredere benen?
Dunnere benen- blijf veel in bed liggen.
Bredere benen- meer eten.
 
Wat is nu exact je vraag?
Ik zal er niet langer om heen draaien.

Voor dunne benen verwijs ik u gaarne naar het Nederlands elftal of...
Maar wie ben ik???
Ik heb een heerlijke stevige standaard
 
Balotelli? Wat is je doel?
 
Ik zou zeker niet te zwaar in gewicht gaan met je benen, ik heb van mezelf ook erg dunne benen en probeer het altijd zo licht mogelijk te houden, met leg extension vaak t lichtste gewicht, en dan rond de 50 herhalingen. Vaak zie je tegenwoordig anorexia meisjes in sportcentra squatten met loeizware gewichten, daar krijgen ze mooie dunne benen van.

WHUT?!!!!!!
 
Even heel zwart/wit, train je benen als een marathonloper, langdurig met lage intensiteit, dan krijg je de benen van een marathonloper. Train je je benen als een sprinter, kort met hoge intensiteit, dan krijg je de benen van een sprinter.
 
Ik zou zeker niet te zwaar in gewicht gaan met je benen, ik heb van mezelf ook erg dunne benen en probeer het altijd zo licht mogelijk te houden, met leg extension vaak t lichtste gewicht, en dan rond de 50 herhalingen. Vaak zie je tegenwoordig anorexia meisjes in sportcentra squatten met loeizware gewichten, daar krijgen ze mooie dunne benen van.

Wie heeft je deze stront geleerd?
 
Back
Naar boven