XXL Nutrition

Dunnere onderste buikspieren?

Bezoekers in dit topic

sdk

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 mrt 2007
Berichten
5
Waardering
0
Hoi allemaal. Ik ben op het moment niet helemaal tevreden met mijn buik. De laatste tijd zijn mn onderste 2 buikspieren wat dikker geworden, volgens mij zit er een laagje vet op. Heb een hele tijd niet gefitnest (november-februari omdat ik een spierhernia kreeg (door te hard te lopen op de loopband, 14 kmh 2x per week, op tennis ipv hardloop schoenen zo bleek later). Ben nu weer langzaam begonnen met fietsen en een beetje krachttraining. Afvallen is niet echt een optie want heb wat gewicht verloren, ik ben ong 1.72-1.74 en weeg 58.8 kg, volgens mn weegschaal (heb een nieuwe) heb ik 10.3 % vet maar dat zegt weinig want de vorige (die ik terug heb gestuurd) zei steeds 5.0%.
Ik wil wel die buikspier oefeningen doen waarbij je je benen in de lucht tilt maar ik hoorde dat je daarvan juist een dikkere buik kan krijgen.
Iemand suggesties???

Overigens is mn standaard gewicht zonder spieren zon 55 kg (incl sportkleding), op dit moment dus ong 58-59 kg. Zwaarste dat ik ooit heb gewogen is 65 kg maar dat was 2 jaar geleden toen ik nog 2x per week trainde. Nu is mijn doel eigenlijk net onder 60 te zitten. (Maar ik ga er niet extra voor eten ofzo, ook niet minder overigens).
Ik eet veel snoep gemaakt van suiker. Frisdrank matig ik de laatste tijd (vervangen door water). Vet eten normaal gesproken alleen op zondag (friet zegmaar).
 
Laatst bewerkt:
Tja,,... welkom.

Veel plezier met het lezen van alle informatie op dit forum.
 
Laatst bewerkt:
sdk.. traps are the new abs.. ga shruggen!
 
je klinkt als een vriend van mij


60 kilo en kurkdroog (hijs echte ecto.....altijd heel actief....echt de lichaamsbouw etc)

traint 4 keer per week kracht
2 keer per week spinning
1 ker per week streetdance
1 keer per week capoeira

en hij wil bewust niet zwaarder worden maar wel meer spier en liefst ook veel sterker...


ik hoop dat je hier de ironie in kan zien die ik ook zie in jouw post....

zolang je niet goed zal eten zul je weinig tot geen spiermassa kweken en zul je niet denderend veel vet verbranden....

ook met buikspieroefeningen krijg je geen vet van je buik.
en ja ze kunnen ietsie pietsie dikker worden doordat de spieren groeien, maar als je gewoon goed eet en je hele lichaam traint da zul je spieren kweken en zal alles starkker worden en dus ook je onderbuik.

succes :)
 
Ik wil wel die buikspier oefeningen doen waarbij je je benen in de lucht tilt maar ik hoorde dat je daarvan juist een dikkere buik kan krijgen.

zou ik me maar geen zorgen over maken, zeker gezien je al een laag bf% hebt zullen ze alleen maar beter uitkomen.
 
1.72-1.74 en weeg 58.8 kg ?

Ik ben 1.69 m en 60 kg vond ik nog vrij mager! Waarom wil je niet zwaarder worden, vind je dit mooi?

grtjs
 
ten eerste: bedankt allemaal voor de vele reacties:).

In reactie op het voorgaande:

1.72-1.74 en weeg 58.8 kg ?

Ik ben 1.69 m en 60 kg vond ik nog vrij mager! Waarom wil je niet zwaarder worden, vind je dit mooi?

grtjs

Nou toen ik een jaar of 16 was woog ik dus zon 55 kg. Ben niet echt veel langer geworden sinds dien dus om dan 10 kg zwaarder te worden lijkt mij een beetje onnatuurlijk. Als ik niet sport en gewoon eet zoals ik altijd eet (niet super veel maar ook niet weinig) dan ga ik langzaam naar dat gewicht terug. Maar nogmaals ik heb eigenlijk nog nooit mijn voeding aangepast, eet hoogstens een keertje voor de fitness 2 borden spaghetti ipv bijv spinazi.

Op "shruggen" zal ik even googlen:). Had overigens wel even gezocht op het forum (vrouwen deel, denk daar staat het vast wel in:P) maar helaas;).
 
Shruggen doe je voor de trapezius. De bovenste spier op je rug die zeg maar doorloopt in je nek. Iemand bedoelde dus dat een brede nek in is, maar dat is niet waar. Chicks diggen een 6pack! ;)

DBShrug.gif

"dumbbell shrug"
 
Shruggen doe je voor de trapezius. De bovenste spier op je rug die zeg maar doorloopt in je nek. Iemand bedoelde dus dat een brede nek in is, maar dat is niet waar. Chicks diggen een 6pack! ;)

DBShrug.gif

"dumbbell shrug"

nen nog niet echt bekend met de fitness termen alhoewel ik het al wel een tijdje doe;). Bedankt voor de uitleg...
 
Shruggen doe je voor de trapezius. De bovenste spier op je rug die zeg maar doorloopt in je nek. Iemand bedoelde dus dat een brede nek in is, maar dat is niet waar. Chicks diggen een 6pack! ;)

DBShrug.gif

"dumbbell shrug"

Leugens en bedrog.
 
Ow echt? Dat wist ik niet :)

Hoezo zijn de traps in dan? Ik hoor meer mensen over een 6pack dan over traps toch?
 
Huge traps zijn cool man. Zeker een pak is dan je van het!
En wat zie je dan van je sixpack?
:D
 
Huge traps zijn cool man. Zeker een pak is dan je van het!
En wat zie je dan van je sixpack?
:D

huge traps zijn niet cool. ik heb huge traps maar ik vind het niet mooi. geef mij maar huge delts!!!!!:D
 
Back
Naar boven