XXL Nutrition

dure eiwitten of toch net niet ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kenneth

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 feb 2003
Berichten
236
Waardering
0
Ik heb na veel te lezen hier al gemerkt dat vele van jullie de zuivere aminozuren eigenlijk toch geldverspilling vinden (de tabletten)
Maar waarom eigenlijk ksnap het ergens toch niet !
De vergelijking die meestal gemaakt word met de proteine shakes kloppen wel, neem 1 shake en je hebt dadelijk een hele boel eiwitten binnen en tis veel beterkoop !
Maar bijna iedereen van jullie vind het eten van eieren (eiwit) wel zinvol en nuttig ! en de meeste van jullie eten ook 2/4/6/12 en meer eieren per dag ! terwijl er in 1 eiwit ook maar 4gram eiwit zit ! terwijl je met een goede aminozuur toch ook op 4gram eiwit per dag zit !( Ik heb nu een gewoon voorbeeld genomen )4800 Super amino. Kwaliteits amino. Wei & lactalbumine
360 tabs 1.399 bef = 35euro


** 7200 * Mass amino. Master builder. Top amino
325 tabs 1.399bef =35euro

terwijl een eitje in de winkel ook al +-0.15cent kost per stuk en neem dat je ze per een hoeveelheid koopt en je hebt ze aan 0.10 euro het stuk
dan ben je ook al 30euro kwijt voor 300 eitjes!
terwijl die aminozuren toch heel wat vlugger en makkelijker ingenomen zijn dan die eieren eten de hele tijd! en ze zijn ook snel verteerbaar en zuivere eiwitten zonder vet of koolydraten!
dus of die aminozuren echt zo DURE (nutteloze) eiwitten zijn ?
ik weet het niet ?
 
eiwit ook maar 4gram eiwit zit ! terwijl je met een goede aminozuur toch ook op 4gram eiwit per dag zit !
dit moest per tablet zijn niet per DAG :)
 
Ik denk niet dat je tabletten kunt vinden met 4 gram aan eiwitten per tablet. Dan zul je er waarschijnlijk meerdere moeten slikken om aan die 4 gram te komen. Ook eet ik liever een stuk vlees, vis etc.. dan dat ik van die tabletten moet gaan doorslikken. Reken maar eens uit hoeveel tabletten je moet slikken om 50 gram binnen te krijgen. Dan eet ik liever een bak kwark;)

Trouwens waar jij het over hebt zijn gewoon eiwitten in tabletvorm. Deze moeten dus ook nog verteerd worden naar aminozuren.
 
aminozuren zijn gemaakt van whey proteine (van daar bijvoorbeeld de naam whey amino 2300)
het is dus duurder, in vergelijking met een shake
 
DAMM burn ALWEER een sterk punt en je hebt alweer gelijk ! maar was mijn redenering van de eieren met de tabletten vergelijken dan fout! ? pak dat ik 12 tabletten per dag zou nemen ! dit zal toch zeker gelijk staan aan ongveer 8 eieren !?
en toch makkelijker in te nemen dan alweer eieren te eten of niet ? en waarom Eten zoveel bb's dan toch gewone eieren ?
 
Vergeet ook niet dat een ei naast eiwit ook andere zaken bevat die je in een amino tab niet zal vinden.

En vergelijk ook of het aminogam van de aminotabs hetzelfde is als dat van een ei. Veel merken bevatten hoge doseringen van de goedkope aminzuren en maar geringe hoeveelheid van andere
 
Originally posted by kenneth
DAMM burn ALWEER een sterk punt en je hebt alweer gelijk ! maar was mijn redenering van de eieren met de tabletten vergelijken dan fout! ? pak dat ik 12 tabletten per dag zou nemen ! dit zal toch zeker gelijk staan aan ongveer 8 eieren !?
en toch makkelijker in te nemen dan alweer eieren te eten of niet ? en waarom Eten zoveel bb's dan toch gewone eieren ?
12x2300mg= 27.6g
1 prot shake: 24gr
3 eieren: 27gr
1 blik tonijn: 38g
i koolvisfilet a 100gr: 17g
 
Ik snap je punt Scighera je hebt gelijk ! thanks :)
 
Back
Naar boven