AndroidHealthClinic

Duterte, held of gek? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
59.513
Waardering
22.715
ANP-47161229.jpg
Van het geluid van geweerschoten kijkt niemand meer op in de Filipijnen sinds Rodrigo Duterte zeven weken geleden president werd. In de steden worden elke dag kapotgeschoten lichamen gevonden. Ernaast staan vaak bordjes met de tekst: 'Ik ben een drugsdealer'. Iedereen in de Filipijnen weet: dit is het werk van Duterte.

Het is Dutertes manier om zijn verkiezingsbeloften na te komen. Hij werd president door een keiharde oorlog tegen drugs en corruptie te beloven. En die kwam er. Het hoofd van de politie kwam vandaag met nieuwe cijfers. Sinds het aantreden van president Duterte vielen er 1900 doden in de strijd tegen drugs. Dat zijn er 35 per dag.

Toestemming om drugscriminelen te doden
Velen worden vermoord door doodseskaders. Hoewel Duterte iedere betrokkenheid ontkent, noemt hij de liquidaties legitiem, en geeft hij ook de politie toestemming om drugscriminelen te doden.

Inmiddels zitten de gevangenissen in de Filipijnen overvol. Volgens de politie hebben al 700.000 drugsgebruikers en drugsdealers zich gemeld bij de politie. Ze zijn doodsbang om slachtoffer te worden van de doodseskaders.

Dealer-blurring.jpg

Een doodgeschoten dealer op straat. © AFP

'Gay son of a bitch'
Vanuit het buitenland klinkt forse kritiek. Ook de Verenigde Staten – toch een land dat de oorlog tegen drugs niet lichtvaardig opvat – roepen de Filipijnse regering op de golf aan moorden een halt toe te roepen.

Het kwam de ambassadeur van de VS op een flinke belediging van Duterte te staan. Volgens de president was hij een 'gay son of a bitch'. Ook noemde Duterte de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken 'crazy'. Helemaal verrassend zijn de beledigingen niet. Eerder noemde Duterte de paus een hoerenzoon.

'Uit de VN'
Het maakt duidelijk dat Duterte niet gediend is van kritiek. Inmiddels heeft hij zelfs gedreigd met een vertrek uit de Verenigde Naties, nadat die opriepen tot een einde aan het geweld.

Duterte blijft bij zijn verkiezingsbelofte: een einde aan drugs en corruptie. Daarin is elk middel geoorloofd. Want zegt hij: tel niet alleen de doden als gevolg van de drugsoorlog, maar ook de onschuldige levens die verloren gaan door drugs.

Duterte is sinds mei aan de macht, maar is zeer omstreden. Davao City, een grote stad waar hij 20 jaar burgemeester van was, is op dezelfde manier gezuiverd van (drugs)criminaliteit. Ook daar ontkende Duterte iets te maken te hebben met de doodseskaders, maar keurde hij hun daden wel publiekelijk goed.


Omstreden uitspraken van Filipijnse president


http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste-videos-nieuws/omstreden-uitspraken-van-filipijnse-president-0

Mag m wel. gewoon schijt heeft ie
 
Geen held, gek weet ik niet.

In het beste geval is hij indirect verantwoordelijk voor massamoord (door het goed te keuren), of zelf een massamoordenaar (door het zelf concreet te bevelen).
In ieder geval, de conclusie "Mag m wel" zegt veel over jou.
 
14dpm6c.jpg


Dit zijn allemaal drugsgerelateerde criminelen die zichzelf hebben overgegeven.
Hard is het zeker, maar ook effectief.

Met de paar criminelen die willens en wetens het leventje ingewandeld zijn en ten prooi vallen aan een doodseskader kan ik persoonlijk geen medelijden hebben.
Wat mij betreft doet hij zo voort.
 
What the fuck is er mis met jullie beiden?
 
Ik ben niet bekend met de situatie in de Filipijnen. Maar ik heb al vaker gedacht dat zogeheten extrajudicial killing (wellicht) de enige manier is om de kartels in Mexico uit te roeien.
 
Heb je ook nog argumenten of ga je gewoon met poep gooien?
Wil je dat ik ga beargumenteren waarom het massaal afslachten van mensen zonder proces immoreel is?

edit: sorry, ik moet het even herhalen: wat the fuck is er mis met mensen die hem als een held zien?
 
Drugsdealers aan de onderkant van de criminele voedselketen zijn de oorzaak?
Want drugsdealende schoffies verdienen de doodstraf?
Mensen zijn nu ineens niet meer verslaafd?
 
  • Like
Waarderingen: Lef
Wil je dat ik ga beargumenteren waarom het massaal afslachten van mensen zonder proces immoreel is?

Hij had op zich wel de schijn van legaliteit hoog kunnen houden met dezelfde resultaten.

:lol:
 
  • Haha
Waarderingen: Saus
Wil je dat ik ga beargumenteren waarom het massaal afslachten van mensen zonder proces immoreel is?

edit: sorry, ik moet het even herhalen: wat the fuck is er mis met mensen die hem als een held zien?
Als jij als verkiesbaar bewindspersoon binnen een soevereine staat maatregelen aankondigt (inb4 ja maar constitutie, ja maar rechten van burgers) dat wanneer jij verkozen wordt drugscriminaliteit met de dood bekocht zal worden en je daarna door een democratische meerderheid in de vorm van een electie hier goedkeuring voor ontvangt zou het eerder vreemd zijn als je niet aan je beloftes voldoet. Men is gewaarschuwd, heeft kansen gekregen en ervoor gekozen zich puur voor winstbejag ("ja maar sommige mensen kunnen niet anders" jawel hoor Diederik) op het scherptst van de snede te blijven begeven, zich bewust zijnde van de verbonden risico's.
Ik zie oprecht het probleem niet.
 
  • Like
Waarderingen: Saus
Als jij als verkiesbaar bewindspersoon binnen een soevereine staat maatregelen aankondigt (inb4 ja maar constitutie, ja maar rechten van burgers) dat wanneer jij verkozen wordt drugscriminaliteit met de dood bekocht zal worden en je daarna door een democratische meerderheid in de vorm van een electie hier goedkeuring voor ontvangt zou het eerder vreemd zijn als je niet aan je beloftes voldoet. Men is gewaarschuwd, heeft kansen gekregen en ervoor gekozen zich puur voor winstbejag ("ja maar sommige mensen kunnen niet anders" jawel hoor Diederik) op het scherptst van de snede te blijven begeven, zich bewust zijnde van de verbonden risico's.
Ik zie oprecht het probleem niet.
Ok, geen probleem met massamoord als een meerderheid je heeft verkozen. Onschuldig tot je schuld is bewezen bestaat niet meer. Kleine drugdealers en druggebruikers (fucking druggebruikers!) neerknallen is plots een oplossing.

Wat een fucking belachelijk argument.
Fucking hell, waar gaat het naartoe met de wereld!


Ik zeg normaal nooit 'fucking'.

edit: ik hoop dat je, ondanks je het woord gebruikt, niet oprecht bent. En dat meen ik oprecht.
 
Hij kan in principe iedereen die hem niet aanstaat onder het labeltje drugscrimineel plakken om er maar vanaf te zijn..
"Criminelen" worden nu gedood zonder proces (Wat nou als er onschuldige mensen bij zitten?) Trias politica ten einde op deze manier. < Einde democratie.
Ik zie iemand die alle macht wil krijgen. En dat kan die, vrijwel niemand die hem tegenstaat... Denk bang voor hem.
 
arrestatie > proces > doodstraf > *bang bang*
In principe wel. Dan zou de internationale gemeenschap, pussies dat het zijn, waarschijnlijk niet eens opmerkingen gehad.
 
'Gay son of a bitch'
Vanuit het buitenland klinkt forse kritiek. Ook de Verenigde Staten – toch een land dat de oorlog tegen drugs niet lichtvaardig opvat – roepen de Filipijnse regering op de golf aan moorden een halt toe te roepen.

Het kwam de ambassadeur van de VS op een flinke belediging van Duterte te staan. Volgens de president was hij een 'gay son of a bitch'. Ook noemde Duterte de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken 'crazy'. Helemaal verrassend zijn de beledigingen niet. Eerder noemde Duterte de paus een hoerenzoon.

:roflol::roflol::roflol:
 
  • Haha
Waarderingen: Saus
Ok, geen probleem met massamoord als een meerderheid je heeft verkozen. Onschuldig tot je schuld is bewezen bestaat niet meer. Kleine drugdealers en druggebruikers (fucking druggebruikers!) neerknallen is plots een oplossing.

Wat een fucking belachelijk argument.
Fucking hell, waar gaat het naartoe met de wereld!


Ik zeg normaal nooit 'fucking'.

edit: ik hoop dat je, ondanks je het woord gebruikt, niet oprecht bent. En dat meen ik oprecht.
Lekker stampvoeten en andermans mening aanvallen in plaats van zelf de dialoog aangaan. Daar kom je totaal niet incompetent mee over.

Ik ben oprecht oprecht, naar mate je geconfronteerd wordt met een realiteit die verder gaat dan het 8 uur journaal ontwikkel je opinies die voor iemand voor wie het meest confronterende beeld dit jaar die geënsceneerde foto van dat joch in die ambulance was vrij cru zijn.

Dergelijke üntermenschen (bij gebrek aan een beter woord) mogen wat mij betreft zeker op deze manier aangepakt worden.

Bekijk het eens niet vanuit je welvarende Westerse bril. Dit probleem verziekt het hele land, je kan een bosbrand ook niet uitknuffelen, daar moet gewoon de slang op.
Hard tegen hard.
 
Lekker stampvoeten en andermans mening aanvallen in plaats van zelf de dialoog aangaan. Daar kom je totaal niet incompetent mee over.
Ik ben perfect in staat tot beleefd debat, maar iedereen heeft zo zijn limieten. Ik trek de grens bij het goedkeuren van massamoord.

Dergelijke üntermenschen (bij gebrek aan een beter woord) mogen wat mij betreft zeker op deze manier aangepakt worden.
Wie? Ken je deze mensen? Weet je dat het criminelen zijn? Zijn ze schuldig bevonden? Indien ja, past de straf bij de misdaad.

Bekijk het eens niet vanuit je welvarende Westerse bril. Dit probleem verziekt het hele land, je kan een bosbrand ook niet uitknuffelen, daar moet gewoon de slang op.
Hard tegen hard.
Oja, ik in het westen kan niets weten, fuck off.

Vuur, een chemische reactie, is niet hetzelfde als wezens met een bewustzijn.
 
Back
Naar boven