XXL Nutrition

Duterte, held of gek? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dat is een mooi ideaal en tja.. was de wereld maar zo..

Je hebt zeker een punt maar in dit geval denken genoeg mensen hetzelfde als de president, om hem tot president te kunnen verkiezen. Dat zegt wel iets over de stand van zaken in dat land. Als buitenstaander kunnen noch jij, noch ik, ons voorstellen hoe het er daar aan toegaat. De conclusie is denk ik wel dat het er al verschrikkelijk was. Hoeveel erger kan het worden?
Inderdaad.
 
Lost zichzelf op. Gewoon wachten tot Duterte op zijn beurt omgelegd wordt.
 
Ok, geen probleem met massamoord als een meerderheid je heeft verkozen. Onschuldig tot je schuld is bewezen bestaat niet meer. Kleine drugdealers en druggebruikers (fucking druggebruikers!) neerknallen is plots een oplossing.

Wat een fucking belachelijk argument.
Fucking hell, waar gaat het naartoe met de wereld!


Ik zeg normaal nooit 'fucking'.

edit: ik hoop dat je, ondanks je het woord gebruikt, niet oprecht bent. En dat meen ik oprecht.

Mss ook invoeren voor aas gebruikers dan?

Dat echte grote gangsters omver geknald worden heb ik nu niet echt een probleem mee. Maar waar trek je de lijn? recreatieve druggebruikers ook omver knallen? Wie beslist dan en daar op dat moment dat jij de kogel verdiend?
De politie die effe wat drugs in je broekzak stopt voor of nadat ze je omver geknald hebben.
 
Lekker stampvoeten en andermans mening aanvallen in plaats van zelf de dialoog aangaan. Daar kom je totaal niet incompetent mee over.

Ik ben oprecht oprecht, naar mate je geconfronteerd wordt met een realiteit die verder gaat dan het 8 uur journaal ontwikkel je opinies die voor iemand voor wie het meest confronterende beeld dit jaar die geënsceneerde foto van dat joch in die ambulance was vrij cru zijn.

Dergelijke üntermenschen (bij gebrek aan een beter woord) mogen wat mij betreft zeker op deze manier aangepakt worden.

Bekijk het eens niet vanuit je welvarende Westerse bril. Dit probleem verziekt het hele land, je kan een bosbrand ook niet uitknuffelen, daar moet gewoon de slang op.
Hard tegen hard.

Kon je echt geen ander woord vinden?
 
Mss ook invoeren voor aas gebruikers dan?

Dat echte grote gangsters omver geknald worden heb ik nu niet echt een probleem mee. Maar waar trek je de lijn? recreatieve druggebruikers ook omver knallen? Wie beslist dan en daar op dat moment dat jij de kogel verdiend?
Ik kan ook moeilijk medelijden voelen voor gewelddadige, zware criminelen als ze worden afgeknald. Maar zelfs in hun geval is het een andere zaak als de regering het doet, of toelaat.
 
Er zijn grotere problemen in die regio. Wat gaan we doen aan de goelags en gevangenissen in Noord Korea jongens?

Er zijn grotere problemen dus moeten we al wat minder erg is maar goed vinden?
 
Je hebt zeker een punt maar in dit geval denken genoeg mensen hetzelfde als de president, om hem tot president te kunnen verkiezen. Dat zegt wel iets over de stand van zaken in dat land. Als buitenstaander kunnen noch jij, noch ik, ons voorstellen hoe het er daar aan toegaat. De conclusie is denk ik wel dat het er al verschrikkelijk was. Hoeveel erger kan het worden?

Jij hebt een goed punt hier denk ik.

Hoezeer ik het ook verfoei, er zijn soms helaas immorele maatregelen nodig om dingen te veranderen binnen een situatie-context die op zichzelf ook eigenlijk grotendeels immoreel/slecht is.

Waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben, is in hoeverre de stad waar hij 20 jaar burgemeester van is geweest ook daadwerkelijk 'gezuiverd' is van drugs-criminaliteit.
Want als dat zo is, dan is dit in ieder geval een wel een begrijpelijk precedent voor de nu landelijke aanpak. (of je het nou goedkeurt of niet)
 
Jij hebt een goed punt hier denk ik.

Hoezeer ik het ook verfoei, er zijn soms helaas immorele maatregelen nodig om dingen te veranderen binnen een situatie-context die op zichzelf ook eigenlijk grotendeels immoreel/slecht is.

Waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben, is in hoeverre de stad waar hij 20 jaar burgemeester van is geweest ook daadwerkelijk 'gezuiverd' is van drugs-criminaliteit.
Want als dat zo is, dan is dit in ieder geval een wel een begrijpelijk precedent voor de nu landelijke aanpak. (of je het nou goedkeurt of niet)

In zijn stad zal het wel gewerkt hebben. Ze zullen verhuisd zijn naar een andere stad :) Maar of het landelijk zal lukken geen idee. Mss moet de econimische situatie ook eerst verbeteren in dat land. (weet niets over de economische situatie daar maar is maar een bedenking)
 
Mss moet de econimische situatie ook eerst verbeteren in dat land. (weet niets over de economische situatie daar maar is maar een bedenking)

Precies. Maar voor scholing, werk en alternatieven voor drugscriminaliteit zorgen is moeilijk, duur en bovenal saai. Gewoon die wijken leegknallen. Drugsdealer of niet als je de schijn wekt is het je eigen schuld.
 
Precies. Maar voor scholing, werk en alternatieven voor drugscriminaliteit zorgen is moeilijk, duur en bovenal saai. Gewoon die wijken leegknallen. Drugsdealer of niet als je de schijn wekt is het je eigen schuld.

Ja scholing ook. had dit niet vermeld. In Belgie en Nederland kan iedereen wel een diploma halen en iets van zn leven maken. Denk niet dat je in zulke landen automatisch kan zeggen dat het niet volgen van scholing je eigen schuld is.
 
Er zijn grotere problemen dus moeten we al wat minder erg is maar goed vinden?

lekkere selectieve verontwaardeging over mensenrechten. Bij bondgenoten van Amerika maken de mensenrechten opeens een stuk minder uit dan bij landen die geen bondgenoot van Amerika zijn.
 
funny-wasted-gifs-dog-bounce.gif
 
Back
Naar boven