XXL Nutrition

Duur eiwitafgifte (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Skyfe

Cool Novice
Lid geworden
4 nov 2016
Berichten
32
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
71kg
Hey allemaal,

Ik ben nieuw in bodybuilding (train nu net 3-4 maanden) en probeer ook mijn voeding goed bij te houden om te zorgen dat ik continue genoeg eiwiten beschikbaar heb. Nu weet ik dat de verteringsduur verschilt per product en dus ook de periodes waarover voedsel eiwitten afgeeft. Echter vroeg ik mij af: hangt dit ook af van hoeveel ik ervan eet? Bijv. Als ik 0.5l yoghurt eet (~22g eiwitten) wordt dit dacht ik in 3-4 uur verteert.
Betekent dit dan ook dat de eiwitten in deze periode lang afgegeven worden? En is dit even lang als ik bijv. maar 0.25l of juist 1l yoghurt (11g of 44g eiwit) zou eten?

Zou dit graag weten omdat ik nu niet zeker weet of het uitmaakt of ik bijv. 20 gram eiwit elke 3 uur zou eten of bijv. af en toe ook maar 10 gram voor 1.5 uur lang.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Je maalt het echt veel te moeilijk. zorg dat je aan het einde vd dag 1.8-2 gram per kilo lichaamsgewicht hebt gehaald en verdeel dit een beetje over de dag (een maaltijd of vier-vijf). Alles zo pietje precies heeft op jouw niveau weinig meerwaarde en zou alleen interessant zijn als je als prof bezig gaat
 
Hey allemaal,

Ik ben nieuw in bodybuilding (train nu net 3-4 maanden) en probeer ook mijn voeding goed bij te houden om te zorgen dat ik continue genoeg eiwiten beschikbaar heb. Nu weet ik dat de verteringsduur verschilt per product en dus ook de periodes waarover voedsel eiwitten afgeeft. Echter vroeg ik mij af: hangt dit ook af van hoeveel ik ervan eet? Bijv. Als ik 0.5l yoghurt eet (~22g eiwitten) wordt dit dacht ik in 3-4 uur verteert.
Betekent dit dan ook dat de eiwitten in deze periode lang afgegeven worden? En is dit even lang als ik bijv. maar 0.25l of juist 1l yoghurt (11g of 44g eiwit) zou eten?