1. Selecteer hier of je gepersonaliseerde advertenties wilt zien (Opt-in). Je kan je keuze nadien nog veranderen via de meer info link of de notificatie wegklikken. Steun het forum door je adblocker uit te schakelen. We hebben een beperkt aantal banners met een minimale impact op de gebruikerservaring.

Opt-in   Meer info

Ontzet Notitie

Duur onderzoek toont aan: Wij voelen ons veiliger

Discussie in 'Politiek, Maatschappij, Economie en Religie' gestart door Yzord, 14 jun 2006.

Tags:

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Yzord

Yzord VIP ŸžõrЙ Elite Member Topic Starter

Leuk Bevonden:
    29
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m76
    Massa:
    100kg
    Wat een ongelovelijke achterlijke, belachelijke, irritante snert onzin is dit zeg. Wij voelen ons veiliger...pfff....laat me aub niet lachen (shit, doek het toch).

Eerlijk is eerlijk, ons belastinggeld wordt weer goed benut :rolleyes:

2. EricR

EricR Superior Athlete Erelid

Leuk Bevonden:
    2.592
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    15%
    Ik voel me altijd veilig eigenlijk, maar ja ik ben van de Linkse bagataliserende kerk.

3. RichardV

RichardV Colossal Veteran

Leuk Bevonden:
    155
    Geslacht:
    Man
    Ik voel me nooit onveilig. Is dat hetzelfde?

4. Jonko

Jonko Colossal Veteran

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Hoe komen ze erop...?

ik zal nooit bang over straat lopen, maar echt veilig voel ik me niet altijd. Als je leest wat die groepen deliquenten allemaal leuk vinden om te doen en hoe stoer ze het vinden.

5. bur

bur Mr. Millionaire Elite Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Ik voel me altijd veilig, gelul allemaal........

Alleen als je iets te verbergen hebt voel jeje niet veilig

6. EricR

Leuk Bevonden:
    2.592
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    15%
    Dagje rond gaan lopen in een buitenlandse stad die vele malen onveiliger is, leer je weer wat relativeren.

Krijg soms het idee dat sommigen echt denken dat ze in Johannesburg 2 wonen of zo. Misschien nog maar een keer het onderzoek posten dat uitwijst dat in 25 jaar de criminaliteit amper tot niet is toegenomen. Maar goed dan ben ik weer de CBS-cijfertjes plaatser.

Als mensen maar hard genoeg roepen dat het onveilig is in Nederland ga je er vanzelf in geloven. Self-fulfilling prophecy.

7. Yzord

Leuk Bevonden:
    29
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m76
    Massa:
    100kg
    EricR, het gaat hier om het feit dat er weer een duur bureau wordt ingeschakeld welke bekostigd wordt van onze centen die al neus peurend een rapport op mogen schrijven waarin staat dat ons land veiliger is geworden en waarin hun burgers zich ook veiliger voelen met de nieuwe maatregelen. Dat is dus totale kwats.

Het is gewoon gelul om te zeggen dat het er veiliger op is geworden. Er worden meer mensen geslagen, gestoken, beschoten en vermoord dan 25 jaar geleden. Er wordt veel meer gejat en vernield dan 25 jaar geleden. 25 jaar geleden kon je je achterdeur nog van het slot halen, dan hoef je nu ook niet meer te doen. 25 jaar geleden had niemand een alarmsysteem in je auto of huis. Nu is het een prioriteit. Moet ik doorgaan?

Wanneer zien mensen nu eens in dat het gewoon de foute kant opgaat (lees, de amerikaanse kant)? Maar zolang er thee wordt gekweekt, zullen de theeleuters wel blijven bestaan, ben ik bang.

8. EricR

Leuk Bevonden:
    2.592
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    15%
    Het Centraal Planbureau is daar voor opgericht of heb je liever dat een bureau met duidelijke signatuur voor een bepaald politiek spectrum die dit soort onderzoeken doet?

CPB is niet 1 of ander commercieel bureautje dat wordt ingeschakeld voor adhoc studies, meer een orgaan dat doorrekent wat een bepaald beleid kost of oplevert. Er zal toch gemeten moeten worden wat bepaalde ingrepen kosten, anders kan je het geld beter direct over de balk smijten. Iets wat overigens ook gebeurd, de beslissing tot een bepaald beleid is niet afhankelijk van een uitkomst van het CPB.

9. Yzord

Leuk Bevonden:
    29
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m76
    Massa:
    100kg
    Ze zullen hun onderzoeken dan wel uit bejaardentehuizen halen. Want anders zou ik echt niet weten hoe hun aan deze cijfers komen.

10. EricR

Leuk Bevonden:
    2.592
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    15%
    Een gevoel van onveiligheid is subjectief, cijfers zijn objectief. Ze meten in feite de afgenomen criminaliteit en leiden daar uit af dat het gevoel van onveiligheid ook afneemt. Op zich natuurlijk geen gekke conclusie, minder burgers die te maken krijgen met criminaliteit betekent een veiliger gevoel.

Dat er dan nog burgers zijn die nog meer de lakens over hun hoofd trekken dan voorheen daar houdt het CPB geen rekening mee.

11. spiertje16

spiertje16 Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Nogmaals haal ik EricR aan
    Selectieve waarheid heet dat, zijn topic over dat de misdaad in 25 jaar amper gestegen is zegt genoeg

12. EricR

Leuk Bevonden:
    2.592
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    15%
    Tja jammer dat aan dat topic weinig aandacht werd geschonken, was waarschijnlijk niet populistisch genoeg. Oeps wat doe ik nu, straks stigmatiseer ik weer met modewoorden zoals 'populist'.

13. spiertje16

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Ik zei het toen al en ik zegt het nu
    De kijkcijfers van dat topic zegt genoeg
    En elke keer als iemand dit soort dingen aanhaal blijf ik jou topic aanhalen ;)

14. Yzord

Leuk Bevonden:
    29
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m76
    Massa:
    100kg
    Wat heb je aan cijfers als de realiteit iets anders zegt? Cijfers kunnen gefaked worden, je gevoel niet.

15. EricR

Leuk Bevonden:
    2.592
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    15%
    :roflol::roflol::roflol: Het wordt steeds gekker hier, straks ga je zeggen dat het een complot is. Er wordt inderdaad wel eens geknoeid met statistieken, maar zaken zoals aangiften, delinquenten, rechtszaken etc etc kan je niet even mee gaan frauderen. Dat zijn cijfers die een ieder met wat research zelf zou kunnen ontkrachtigen mochten instituten als het CBS de boel flessen.

Gevoel is de slechtste raadgever die je kan bedenken, veel subjectiever bestaat er niet.

16. spiertje16

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man

:roflol:

17. Big-T

Big-T Administrator Admin Founder - R.I.P.

Leuk Bevonden:
    3.220
    Geslacht:
    Man
    Als ik wel ff mag relativeren: het is er dus ook niet op verbeterd? Maw: was het 25 jaar geleden slecht, dan is het nu nog net zo slecht. Ben wel benieuwd naar de precieze achtergrond van de studie.

Ik heb eens gelezen dat de grote criminaliteit gedaald is , maar de kleine criminaliteit juist gestegen. En het is vaak de kleine criminaliteit die de mensen het best opmerken omdat het in eigen omgeving gebeurd.

Dus het gevoel van veiligheid is een relatief begrip en varieerd tussen verschillende steden en gemeenten ook wel denk ik.

18. EricR

Leuk Bevonden:
    2.592
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    15%
    Maar als iemand zich onveilig voelt in Nederland, wat let hem om te verhuizen naar een andere wijk of stad? Of is heel Nederland vervallen tot 1 grote onveilige barrio gelijkend aan de sloppenwijken van Zuid Amerika?

Bij mij in Den Haag in ieder geval niet, ook al willen sommige niet ingewijden en onbekenden met Den Haag anders doen geloven. Aantal rotte wijken, maar goed zonder die wijken had ik weer geen baan :D Leve de sociale woningbouw!

19. spiertje16

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man

Beter had ik het gewoon niet kunnen zeggen:thumbs:

20. EricR

Leuk Bevonden:
    2.592
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    15%
    Het gevoel van onveiligheid varieert per buurt in de meeste grote steden. Genoeg buurten in grote steden die onveilig aan doen, maar nog veel meer buurten waar het gewoon dag in, dag uit goed toeven is.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie