XXL Nutrition

Duurt eerlijk het langst?

Bezoekers in dit topic

heb jou gallerij en site gezien en ik zie in al die jaren dat je traint niet echt een progressie,denk dat jee naturel je plafond hebt bereikt,niet zeggen dat je nog nooit aan een kuurtje hebt gedacht he

Waarom denk je dat? Hij heeft een echt topfysiek, hij ziet er beter uit als 95%, waarschijnlijk meer, van de bevolking. Waarom dan NOG meer willen? Ik zie er veel liever uit zoals hem naturel, dan dat ik een beetje breder ben, maar ondertussen wel mijn lichaam vol rommel zit in te spuiten.

Ik ben er trouwens ook van overtuigd, dat een fysiek dat je naturel behaald, dat dit veel gezonder en veel 'sterker' is. Daarmee wil ik zeggen dat als je het naturel behaald dat je een veel betere basis hebt en dat het daardoor minder snel zal weggaan. Hiermee doel ik wel vooral op mensen die te vroeg pakken, die al aan kuurtjes beginnen lang voor dat ze het maximum uit hun lichaam gehaald hebben. En zo zie ik er jammer genoeg veel te veel.
 
heb jou gallerij en site gezien en ik zie in al die jaren dat je traint niet echt een progressie,denk dat jee naturel je plafond hebt bereikt,niet zeggen dat je nog nooit aan een kuurtje hebt gedacht he

Waarom denk je dat? Hij heeft een echt topfysiek, hij ziet er beter uit als 95%, waarschijnlijk meer, van de bevolking. Waarom dan NOG meer willen? Ik zie er veel liever uit zoals hem naturel, dan dat ik een beetje breder ben, maar ondertussen wel mijn lichaam vol rommel zit in te spuiten.

Ik ben er trouwens ook van overtuigd, dat een fysiek dat je naturel behaald, dat dit veel gezonder en veel 'sterker' is. Daarmee wil ik zeggen dat als je het naturel behaald dat je een veel betere basis hebt en dat het daardoor minder snel zal weggaan. Hiermee doel ik wel vooral op mensen die te vroeg pakken, die al aan kuurtjes beginnen lang voor dat ze het maximum uit hun lichaam gehaald hebben. En zo zie ik er jammer genoeg veel te veel.
denk dat je eerst nog wat beter je huiswerk moet gaan doen want ik denk dat jij niet echt veel van kuren afweet,dus daarom er niet echt kan over meespreken;)
 
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk, ik ken er idd niet veel van. Daarom dat ik hier ook wat post he.

Maar ik blijf wel bij wat ik gepost heb. Vind niet dat ik iets buitengewoon verteld heb, het is mijn mening en dat lijkt me nu echt wel zo te zijn. Ik kan fout zijn uiteraard en dan word ik met plezier verbeterd.
 
Als je geen tien trainingssessies per week doet weet je nooit wat je natuurlijk potentieel is.
Met slechts één dagelijkse training kan je nooit het maximum uit je lijf halen !!!
Misschien zouden velen dat eerst voor elkaar moeten krijgen alvorens ze discussies beginnen over de maximum haalbare fysiek naturel of met anabolen.
Alle topsporters (om het even welke sport)hebben een minimum van 20 intensieve trainingsuren nodig om hun niveau te bereiken en te handhaven .

Ach kom zeg. Meen je dit nu echt? Een topsporter i/h algemeen geeft een heel groot gedeelte van zijn training aandacht voor details.

Voor BB-ing en zo nog andere facetten van krachtsport is meer niet beter. Vooral naturel, maar eigenlijk i/h algemeen is de juiste balans tussen rust (lees herstel) en trainingsactiviteit heel erg belangrijk. Dan komt er later nog de factor leeftijd en trainingsjaren kijken. Ik train 1x soms 2x per week in de sportschool, daarnaast 2x per week de onderdelen. Ga ik 4x of 5x trainen in de sportschool, dan geheid dat ik binnen een paar weken griep heb.
Je kan wel meer uren maken, maar dan is het splitten op splitten. Meer het principe dat gewichtheffers hanteren. Dit is voor BB-ing niet nodig.

Wel eens gehoord van de "wet van verminderde meeropbrengst"?
 
Heren, het ging er mij alleen maar om of je een beest kunt worden zonder anabolen. Of het nu mag of niet, of het slecht is of niet, dat laat ik ter zijde. Ik vind dat ik op mijn leeftijd maar heel moeizaam vooruitgang boek. Jaren geleden heb ik ook al wat getraind, en toen ging het beter. Als ik het goed heb begrepen, zit er niet veel anders op dan ook een kuurtje te beginnen. Tenminste, als ik aan een mooi lichaam wil geraken voor mijn veertigste verjaardag.
 
heb jou gallerij en site gezien en ik zie in al die jaren dat je traint niet echt een progressie,denk dat je naturel je plafond hebt bereikt,niet zeggen dat je nog nooit aan een kuurtje hebt gedacht he,want zo blijven hangen op het zelfde niveau terwijl je alle dagen trainen gaat moet toch best frustrerend zijn:D

Ik mag niet klagen. Ik heb op enkele jaar goed doortrainen mijn maximum natural potentieel weten te ontwikkelen. Op mijn 24 was ik al volgroeid, en van mijn 18 tot mijn 21 ste heb ik wegens een rugkwetsure niet getrained. Het moet veel frustrerender zijn als je 20 jaar lang moet trainen en elk jaar 1 kilootje bijkomt.

Er is ook niets verkeerd mee als je met je eigen natuurlijke grenzen geconfronteerd wordt. Dat gebeurd bovendien dagelijks bij iedereen op allerlei vlakken, zowel op intellektueel als op fysiek vlak. Zo zit het leven nu eenmaal in mekaar. Geen reden om gefrustreerd rond te lopen.

Ik geniet bovendien enorm van elke zware training, zelfs als ik al 10 jaar weet dat ik geen gram spieren meer bijwin.

En de droom om de beste bodybuilder van de werled te worden heb ik op mijn 20st al opgegeven toen Dorian de Sandow overnam van Lee Haney. Zo'n vormloze blok steroidenvlees als Dorian staat mijlenver van mijn ideaalbeeld. Geen redenen dus om te kuren.
 
Ik mag niet klagen. Ik heb op enkele jaar goed doortrainen mijn maximum natural potentieel weten te ontwikkelen. Op mijn 24 was ik al volgroeid, en van mijn 18 tot mijn 21 ste heb ik wegens een rugkwetsure niet getrained. Het moet veel frustrerender zijn als je 20 jaar lang moet trainen en elk jaar 1 kilootje bijkomt.

Er is ook niets verkeerd mee als je met je eigen natuurlijke grenzen geconfronteerd wordt. Dat gebeurd bovendien dagelijks bij iedereen op allerlei vlakken, zowel op intellektueel als op fysiek vlak. Zo zit het leven nu eenmaal in mekaar. Geen reden om gefrustreerd rond te lopen.

Ik geniet bovendien enorm van elke zware training, zelfs als ik al 10 jaar weet dat ik geen gram spieren meer bijwin.

En de droom om de beste bodybuilder van de werled te worden heb ik op mijn 20st al opgegeven toen Dorian de Sandow overnam van Lee Haney. Zo'n vormloze blok steroidenvlees als Dorian staat mijlenver van mijn ideaalbeeld. Geen redenen dus om te kuren.
ik vind dat je veel talent of zeer goede genen hebt,maar als ik ooit zou weten mijn limiet te hebben bereikt zou ik het toch niet zo leuk meer vinden want je wil toch steeds beter worden in de sport die je beoefent ook al heb je geen ambitie/interesse pro te worden:rolleyes:
 
Ben ook geen fan van Arnold. Jammer dat hij zo jong al is gaan gebruiken. Had niets aan basis en dat was ook goed te zien in periodes als hij "off" was. Dan kon je hem nauwelijks een BB-er noemen. Ik denk ook niet dat hij het genenpakket had om naturel groot te worden.
Dat hij door de mainstream gezien wordt als de beste allertijden heeft meer met politiek en commercie te maken dan puur uit BB-ing oogpunt zijn fysiek. Joe Weider zag in hem de weg naar algehele bekendheid voor het BB-en. Dat is hem dan ook gelukt.
Waarom?
Arnold zijn pleasing ogende fysiek (wat hij absoluut zeker had) sprak vooral ook de leek aan en dat was heel cruciaal. Dat ging ten koste van o.a. Sergio Oliva, imo een veel completere BB-er.

- De meeste huidige pros zijn al in hun tienerjaren beginnen gebruiken. Veel meer en sterkere cocktails dan Arnold bovendien.
- Als je Kevin Levrone vandaag bekijkt dan heeft ie precies nog 10X minder potentieel dan Arnold had. Ik ken geen BB-ers die er straf uitzien als ze een langere periode niet aan BB gedaan hebben. Zelfs niet de jonmges die m.b.v. HGH via hyperplasie hun massa hebben behaald.
- Arnold is wel de jongste Mr. Olympia ooit geworden. Op je 23 de Sandow pakken zonder talent te hebben lijkt me sterk.
- Arnold blaasde gewoon zijn concurentie weg tijdens zijn topjaren. Lou Ferigno was maar een spagettimannetje naast Arnold in Pumping Iron. Pas nadat Lou met HGH + slin is beginnen trainenen laat jaren 90 is ie echt massief geworden.

Arnold had volgens mij dus wel degelijk een flinke dosis aanleg.
 
bedoel je nou te zeggen dat als je 2 mensen hebt, die even hard trainen, zelfde start gewicht, en 1 kuurt wel en de ander niet, degene die niet kuurt meer overhoud tov het start gewicht?

En in de tijd van arnold (ben trouwens wel een grote fan van hem) was er natuurlijk veel minder concurrentie dan nu.
 
Ik heb al een behoorlijke aanleg en probeer eigenlijk al mijn hele leven om slank te worden. Kwam op dit forum om van 92 kg @ 15% naar 88kg te gaan. Door goed te gaan eten ben ik per ongeluk naar 101 @ 14% gegaan in no time. Kreeg 7,5 kg spieren in vijf weken erbij! Anabolen komt niet eens in me op en ik ben echt verbaasd over die spiergroei, wist niet dat het kon. Heb dus jaren en jaren volledig inefficient gegeten en getraind. Ik heb het sinds kort opgegeven dat ik ooit slank word en wil nu gewoon mijn BF laag hebben, mik op onder de 10.

Maar check dit: mijn broertje had op zijn 17e al zulke dikke poten, die heb ik nog steeds niet. Hij schaamt zich ervoor en wil geen korte broeken aan. De meesten hier krijgen dat in een heel leven niet bij elkaar gesquat. Hij is nog nooit in een sportschool geweest. Hield wel op zijn 15e een vol bierfust boven zijn hoofd.

Nog freakier: heb een student van 20 van nog geen 180 en 80kg. Die drukt ongetraind 130 kg. Als je dat joch een hand geeft is het net of je vingers tussen de deur komen. Ongelooflijk wat een kracht er in dat lijf zit. Dat vind ik persoonlijk indrukwekkend: een 'gewoon' lichaam met oerkracht erin.

Weet niet of dit beesten zijn maar het kan zonder anabolen en zelfs zonder trainen.
 
alles kan melkkan,koffiekan,etc,ec...he is nu eenmaal zo da je van steroide sneller gaat groeien,of je nu een goede of slechte aanleg het!
 
Er bestaat geen plateau @ arm size = leg size.
 
Als je wil weten wat voor jezelf het max is wat je naturel kan behalen moet je gewoon volgende berekening eens doen: http://www.weightrainer.net/bodypred.html

Om het nog beter te doen moet je foetelen of een mutant zijn.

Lees ook volgend achtergond artikel eens: http://www.weightrainer.net/potential.html

Het natural popentieel wordt vaak zwaar overschat omdat 95% van de 'natural' bodybuilders niet echt natural zijn, maar gewoon liegen over hun gebruik.

Als ik sommige post hierboven lees, lijkt het wel of sommigen geloven dat je een fysiek als die van Arnold (107 kg @ 187 cm @ 4%) kan opbouwen zonder ooit steroiden te gebruiken. :roflol:
Thanks, was al een tijdje op zoek naar die formule, was vergeten waar hij stond:)...

Klopt de berekening ong met wat jij bereikt hebt?
 
Het leven is inherent oneerlijk.
Eerlijkheid is iets dat de mens verzonnen heeft.

Ik vind dat een heel moeilijk onderwerp. Aan de ene kant heb ik een enorme hekel aan oneerlijkheid, repectloosheid en alles wat daar in de buurt ligt.
Aan de andere kant is het leven eigenlijk compleet gebaseerd op oneerlijkheid. De evolutieleer is gebaseerd op oneerlijkheid.

Is het oneerlijk om de auto te pakken als je weet dat je kunt fietsen of de trein kunt nemen?
Is het oneerlijk dat iemand die genetisch in alle opzichten middelmatig is en zal blijven, naar middelen grijpt om mee te kunnen komen?
Is genetisch aanleg hebben dus ook niet enorm oneerlijk?

Zonder oorlog geen vrede en zonder ongeluk geen geluk.

Als niemand steroïden mag gebruiken, wint de persoon met meeste aanleg en grootste doorzettingsvermogen.
Alleen, doorzettingsvermogen. Wat is dat? Kun je iemand aanrekenen dat hij geen doorzettingsvermogen heeft? Is dat niet gebaseerd op, alweer, wat je meekrijgt in je genen en hoe je opgroeit? Hoeveel keuzes maak je nou werkelijk ZELF? Kun je een kindsoldaat in Afrika geheel aanrekenen dat hij voor dat pad gekozen heeft?
 
Ik heb al een behoorlijke aanleg en probeer eigenlijk al mijn hele leven om slank te worden. Kwam op dit forum om van 92 kg @ 15% naar 88kg te gaan. Door goed te gaan eten ben ik per ongeluk naar 101 @ 14% gegaan in no time. Kreeg 7,5 kg spieren in vijf weken erbij! Anabolen komt niet eens in me op en ik ben echt verbaasd over die spiergroei, wist niet dat het kon.
:orly: Geloof je toch zelf niet...
 
kuren is toch niet oneerlijk ???
 
Ik mag niet klagen. Ik heb op enkele jaar goed doortrainen mijn maximum natural potentieel weten te ontwikkelen. Op mijn 24 was ik al volgroeid, en van mijn 18 tot mijn 21 ste heb ik wegens een rugkwetsure niet getrained. Het moet veel frustrerender zijn als je 20 jaar lang moet trainen en elk jaar 1 kilootje bijkomt.

Er is ook niets verkeerd mee als je met je eigen natuurlijke grenzen geconfronteerd wordt. Dat gebeurd bovendien dagelijks bij iedereen op allerlei vlakken, zowel op intellektueel als op fysiek vlak. Zo zit het leven nu eenmaal in mekaar. Geen reden om gefrustreerd rond te lopen.

Ik geniet bovendien enorm van elke zware training, zelfs als ik al 10 jaar weet dat ik geen gram spieren meer bijwin.

En de droom om de beste bodybuilder van de werled te worden heb ik op mijn 20st al opgegeven toen Dorian de Sandow overnam van Lee Haney. Zo'n vormloze blok steroidenvlees als Dorian staat mijlenver van mijn ideaalbeeld. Geen redenen dus om te kuren.

Je kan mij vertellen dat je Dorian nou niet precies een prachtig lichaam vindt hebben, maar genoeg bbers die dus ook genoeg snoepen hebben toch echt wel fysieken waar je u tegen zegt. Flex Wheeler, Dexter Jackson, etc. Ga me niet vertellen dat je dat lelijke fysieken vindt.

Dat je uit principe (ook al zijn er genoeg voordelen) niet gaat spuiten is een heel ander verhaal dan dat je bang bent dat je opeens Markus Ruhl bent.

En misschien, heel misschien (ik ga hier niet zeggen dat het waar is) heb je gewoon degelijke genen? Ik zelf heb bijvoorbeeld de 2-7 offsuit van genen te pakken, dus ik zal er waarschijnlijk nooit zo uitzien als jou. Dat is geen luiheid, en ik zal voorlopig ook niks spuiten, maar wat ik bedoel is dat er altijd wel mensen zijn met gestoord goeie genen en diegene die totaal de lul zijn zullen toch echt niet zomaar 100 kilo wegen. Dan is het toch alleen maar logisch dat je vroeger of later naar de middeltjes grijpt nadat je iedere dag weer met je neus in de stront geduwd wordt als er weer zo'n boer een beetje aan de gewichten gaat sjorren en binnen een half jaar 30 kilo rijker is afgezien van het feit dat hij ook nog eens ieder weekend gaat "heuken" en 4 liter bier naar binnen werkt. Dat is pas oneerlijk, steroïden zijn er voor diegene die er alles voor over hebben, mensen die gaan spuiten en het doorzettingsvermogen missen zullen meer last van de bijwerkingen en kosten hebben dan dat ze er voordeel uit halen.
 
:orly: Geloof je toch zelf niet...

Goser, waarom zou ik liegen? Ik vond het niet eens leuk zoveel aan te komen. Ik heb niet meer de leeftijd om op te scheppen en in principe kan mijn spieromvang me geen reet schelen. Ik kwam op dit forum om te leren hoe vet kwijt te raken en ben voor het eerst gaan eten als sporter. Dat is eigenlijk het enige dat ik anders ben gaan doen en de resultaten verbazen mijzelf nog het meest.

Het enige wat ik doe is mijn eigen ervaringen delen en zo een bijdrage te leveren aan dit forum. Ik pretendeer niet heel veel van BB af te weten, ik kan alleen vertellen hoe het mij is vergaan. Als je dat niet kunt geloven: jammer joh.

Wat ik ook nog wel toe wil geven is dat ik aan het verschuiven ben. Eerst maakte ik me zorgen over het aankomen, inmiddels vind ik het ook stiekem wel kicken dat het dus kennelijk niet gebruikelijk is. :D
 
Goser, waarom zou ik liegen? Ik vond het niet eens leuk zoveel aan te komen. Ik heb niet meer de leeftijd om op te scheppen en in principe kan mijn spieromvang me geen reet schelen. Ik kwam op dit forum om te leren hoe vet kwijt te raken en ben voor het eerst gaan eten als sporter. Dat is eigenlijk het enige dat ik anders ben gaan doen en de resultaten verbazen mijzelf nog het meest.

Het enige wat ik doe is mijn eigen ervaringen delen en zo een bijdrage te leveren aan dit forum. Ik pretendeer niet heel veel van BB af te weten, ik kan alleen vertellen hoe het mij is vergaan. Als je dat niet kunt geloven: jammer joh.

Wat ik ook nog wel toe wil geven is dat ik aan het verschuiven ben. Eerst maakte ik me zorgen over het aankomen, inmiddels vind ik het ook stiekem wel kicken dat het dus kennelijk niet gebruikelijk is. :D
hehe jij weet het best natuurlijk he,maar zoveel kg spiermassa winnen in zo een korte tijd is haast onmogelijk,met goede voeding en juiste training genoeg rust etc...kan je naturel ongeveer een 3tal kg spiermassa gainen,daarom dat sommige dit niet geloven;)
 
Back
Naar boven