XXL Nutrition

Duw me...

Bezoekers in dit topic

Dylan

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
Ik heb hier al een tijdje niet gepost voornamelijk wegens drukte met school enzovoort, vakantie en vakantiewerk. Nu heb ik een vreselijke dip in mijn training. Sinds een maand eigenlijk al, het begon allemaal op vakantie in spanje. Eten was niet te vreten en er was geen sportschool. Naja ik was er maar voor 10 dagen dus dat is geen probleem denk je dan.

Maar toen ik thuis kwam, kwam er net deze irritante hittegolf aan. Leuk voor de strandgangers maar niet voor mijn training. Je eet minder en trainen wordt veel zwaarder, vermoeiender en natter.

Nu lijkt het wel alsof ik mijn lichaam voor de spiegel weg zie smelten ahaha. Ok dat is voor grotendeels psychologisch maar toch. Ook lijkt het alsof ik nu wel een plateau aan het bereiken ben.

Stats:
21 jaar
1.80m
75kg
BF 14-15%
Train sinds september 2001, 22-23 maanden dus. Begon met 56kg.

Zijn er hier mensen die een plateau hebben bereikt of een dip hebben gehad? En zo ja hoe doorbreek je die? Motivatie begint na lezen van forum wel weer te komen.

Hoe bulk je met deze hitte?

En wie maakt er ff een boodschappenlijstje voor me?

Dylan zei:
Ik heb hier al een tijdje niet gepost voornamelijk wegens drukte met school enzovoort, vakantie en vakantiewerk. Nu heb ik een vreselijke dip in mijn training. Sinds een maand eigenlijk al, het begon allemaal op vakantie in spanje. Eten was niet te vreten en er was geen sportschool. Naja ik was er maar voor 10 dagen dus dat is geen probleem denk je dan.

Maar toen ik thuis kwam, kwam er net deze irritante hittegolf aan. Leuk voor de strandgangers maar niet voor mijn training. Je eet minder en trainen wordt veel zwaarder, vermoeiender en natter.

Nu lijkt het wel alsof ik mijn lichaam voor de spiegel weg zie smelten ahaha. Ok dat is voor grotendeels psychologisch maar toch. Ook lijkt het alsof ik nu wel een plateau aan het bereiken ben.

Stats:
21 jaar
1.80m
75kg
BF 14-15%
Train sinds september 2001, 22-23 maanden dus. Begon met 56kg.

Zijn er hier mensen die een plateau hebben bereikt of een dip hebben gehad? En zo ja hoe doorbreek je die? Motivatie begint na lezen van forum wel weer te komen.

Hoe bulk je met deze hitte?

En wie maakt er ff een boodschappenlijstje voor me?

Ik de helft van dit zomer wel gebulkt ja, het was gewoon doorzetten, en die hitte hielp niet echt mee, maar ja, hoe groter de doorzettings vermogen, hoe groter de resultaat!

Plateau of dip kan door ondertraining of overtraining komen, maar dit lijkt me meer op een staat van overtraining. Lichaam heeft zo nu en dan zeker een periode van rust nodige na trainen op hoge intensiteit, aan de oppervlakte kan je je fit voelen, maar die in de vezels slaat ieder training een effect van vermoeidheid toe. Hoe langer doortrainen op hoge intensiteit en de kans op overtraining neemt toe. Zeker met deze warmte en waarschijnlijk ook nog onregelmatig slaappatroon.

Neem wat gas terug, nu juist meer willen werkt waarschijnlijk alleen maar averechts.

Gas terug heb ik al genomen. Ik moet er nu weer vol tegenaan denk ik. Zeker ook met eten. In de vakantie was het een week lang zuipen en blowen. Iets wat ik normaal niet doe. Drank hooguit 1 keer per maand en normaal blow ik niet.

Het is goed om je lichaam zo af en toe te ontregelen. Daarna is het weer opbouwen en soms ga je dan over het punt heen waar je vroeger bleef hangen. Dus gewoon weer erop klappen!

huh!? ik begrijp goed dat jij vindt dat het zelfs een positieve kant heeft een week lang zuipen&blowen?
eeeuhmm.....

Chief kan er best eens gelijk in hebben. toen ik 2 jaar terug terugkwam van Turkije (had ik 2 weken flink gedronken en weinig geslapen) en ik ging weer trainen, was ik overall sterker geworden. Ik kon zelfs 10 kg meer banken. Het was wel in de beginperiode. Nu dit jaar ben ik ook 2 weken op vakantie geweest en toch ook niet echt braaf geweest en veel te weinig gegeten. Slapen kwam er bijna helemaal niet van. 2e dag dat ik thuis was ging ik weer trainen en geen kracht verloren. 3 kilo kwijt, die ik 2 dagen later weer op mijn body had zitten.

Nou zie je wel dat als je een keer 2 weken echt rust neemt (dus 2 weken goed eten, niet drinken en goed slapen), dat je dan flink in kracht vooruit kan gaan.

Laatst bewerkt:
KaLe zei:
Chief kan er best eens gelijk in hebben. toen ik 2 jaar terug terugkwam van Turkije (had ik 2 weken flink gedronken en weinig geslapen) en ik ging weer trainen, was ik overall sterker geworden. Ik kon zelfs 10 kg meer banken. Het was wel in de beginperiode. Nu dit jaar ben ik ook 2 weken op vakantie geweest en toch ook niet echt braaf geweest en veel te weinig gegeten. Slapen kwam er bijna helemaal niet van. 2e dag dat ik thuis was ging ik weer trainen en geen kracht verloren. 3 kilo kwijt, die ik 2 dagen later weer op mijn body had zitten.

Nou zie je wel dat als je een keer 2 weken echt rust neemt (dus 2 weken goed eten, niet drinken en goed slapen), dat je dan flink in kracht vooruit kan gaan.

idd, maar na zon vakantie ben je wel een stuk gemotiveerder, Dylan blijkbaar ook:),
ik zit nu in mn 2e week na mn vakantie en de daarbij behorende feestelijke-nachtelijke-niet-voor-bb-bedoelde-activiteiten:D en ik merk ook gewoon dat ik vooral qua trainen een stuk gemotiveerder ben geworden.

je lichaam ff ontregelen kan voordelen bieden mits je je daarbij ook "schuldig" gaat voelen:D.

t houdt je iig scherp en je hebt weer zin om ertegenaan te gaan

ohja, zou t bijna vergeten...Duw..duw:)

Idem na mijn vakantie als bij Kale 2 kilo eraf en in 2 weken weer terug op oude gewicht. Ik bedoel natuurlijk niet dat zo nu en dan blowen, zuipen, etc. goed voor je is!

NB: was ik ook vergeten: Duw, duw, duw, etc.

Ja man zeker constant intensief trainen kan onmogelijk!! Las eens een weekje rustig trainen in vindt ikzelf altijd zalig! En dan weer een maand alles geven!

Veel succes bro

Ik ben er weer vol tegen aan gegaan, alweer 3 volle weken gemaakt. Zit goed met voeding en training ook. Heb weer een klein fortuin uitgegeven aan sups, wetende whey,amino's,crea.

Zit nu aan de 77kg, in tegenstelling tot de 73,5 toen ik van vakantie terugkwam. Ik wil nu keihard doorgaan naar de felbegeerde (althans voor mij) 80kg.

*hele hard duw* *jij valt op de grond*

eh, ben je gevallen?

jk, Ga zo door man! :thumbs: :thumbs:

80kg-81kg nu, bf = 18.6% . Maar het voelt wel lekker :D

Ik heb cell tech gekocht, wel enorm duur maar ik kon ff geen ander product vinden. Moet zeggen dat ik er wel hard op ga, weet niet of het zonder dit ook zo was maar ja. Gister 45kg dumbbell press :P

FF een bedankje aan iedereen hier op het forum, door jullie posts heb ik r weer zin in :D

Blijf dan maar bij J&T trainen want bij ons gaan de db maar tot 32kg. Misschien dat wij in het nieuwe pand zwaarder db krijgen.

32kg?? WTF? Dat schiet echt niet op man. Kom ook bij J&T :D
Ze gaan trouwens tot de 60 dus ik heb nog wel ff ;)

Bij medisport is het pas triest gesteld trouwens.
Hebben jullie een squatrek?

Ik ben trouwens vergeten me nieuwe trainingspartner te bedanken maar ja hij komt hier toch niet. :D Die kerel laat me echt hard gaan.

Laatst bewerkt:
Weet ik, daar traint mijn vrouw. Db tot 15 kg! Als er geen nieuwbouw zou komen dan was ik al bij J&T lid geworden. Nog effe (tot mei 2003) volhouden en hopen dat hij naar ons luisterd en zwaardere dumbbells aanschaft.

NB: gaat goed met jou Dylan. Misschien tijd voor nieuwe foto's?

Ik zit op het sportcomplex van universiteit nijmegen en daar gaan de halters tot 36kg :), ik heb ook dus nog wel een jaartje te gaan :D.

Back
Naar boven