MuscleMeat

DVD +R gebrand...en werkt niet op een alleskunnende player (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
Ik heb een heel stel .avi films laten branden met ondertiteling op een paar DVD's met +R.

Nu kan ie uiteraard wel afgespeeld op m'n laptop...maar dus NIET op de DVD player. Terwijl dat een simpele alleskunner is.
Ligt het aan het +R formaat van de DVD of ie er iets mis?
De DVD player geeft 'unknown disc' aan. :(
 
Waarschijnlijk kun je .avi films alleen op CD opspelen i.p.v op DVD

Of je DVD speler ondersteund geen DVD+R formaat.
 
.avi films kunnen JUIST op DVD dat is het voordeel juist...:(
 
Dan leest je DVD speler spijtig genoeg geen DVD+. Komt vaak voor.....
 
Verdoemme. Is het makkelijk om er DVD- van te maken?
 
Azrael zei:
Dan leest je DVD speler spijtig genoeg geen DVD+. Komt vaak voor.....

Het is toch een alleskunner zegt hij?! :rolleyes: ;)
 
DBC01 zei:
Verdoemme. Is het makkelijk om er DVD- van te maken?

Niet meer van dat betreffende schijfje. Even opnieuw branden dus. Wel op een DVD- he?! ;)
 
Had je de DVD's ook afgesloten na/tijdens het branden ?
 
je hebt toch niet gewoon het .avi bestand op een dvd+r gebrand he?
wel omgezet naar "echte" dvd bestanden die dan net op een dvd+r gaan?

een .avi is meestal iets van 700mb groot.. en een "dvd+r" zo'n 4,5gb

lijkt misschien een stomme opmerking, maar kan het niet uit je post halen, of het nu wel of iet gedaan is :)

( en je laptop kan hem indd als .avi wel makkelijk afspelen of hij nu op een dvd+r of cd-r staat maakt niks uit voor die laptop. )
 
ah die bende draait ook niet op men xbox bende
 
Lekker waardeloos dan.

Ik ga meteen die knurft aan z'n jasje trekken.
 
kan idd aan de + liggen, of aan het merk.

Het boeit niet of je gewoon die avi's erop hebt geknalt. (ik dacht te menen dat je de revoy hebt dbc?)
 
De Revoy staat te verstoffen in de kast. Nog nooit zo'n langzaam ding gezien.
Hebben?

Ik heb die aanbeiding gehaald van Videoland.
DVD player (best getest Consumentenbond) + €20 huurtegoed voor €59. :D
 
PatrickT zei:
je hebt toch niet gewoon het .avi bestand op een dvd+r gebrand he?
wel omgezet naar "echte" dvd bestanden die dan net op een dvd+r gaan?

een .avi is meestal iets van 700mb groot.. en een "dvd+r" zo'n 4,5gb

lijkt misschien een stomme opmerking, maar kan het niet uit je post halen, of het nu wel of iet gedaan is :)

( en je laptop kan hem indd als .avi wel makkelijk afspelen of hij nu op een dvd+r of cd-r staat maakt niks uit voor die laptop. )

luister eff naar deze man, want hier staat het antwoord, je kan volgens mij inderdaad niet zomaar een avi bestqndje van zo'n 700mb op een dvd knallen en dan afspelen in een dvd speler, zo werkt het niet.
je moet het avi bestand dus converteren naar echte dvd bestanden
(MPEG-1 and MPEG-2 profile)
 
Dank je. IK zal de DVDtjes inleveren en hij mag het opnieuw doen.
 
tswhey zei:
luister eff naar deze man, want hier staat het antwoord, je kan volgens mij inderdaad niet zomaar een avi bestqndje van zo'n 700mb op een dvd knallen en dan afspelen in een dvd speler, zo werkt het niet.
je moet het avi bestand dus converteren naar echte dvd bestanden
(MPEG-1 and MPEG-2 profile)


inderdaad dat moet geconverteerd worden naar dvd formaat: kan je met nero doen. Duurt wel enorm lang
 
tswhey zei:
luister eff naar deze man, want hier staat het antwoord, je kan volgens mij inderdaad niet zomaar een avi bestqndje van zo'n 700mb op een dvd knallen en dan afspelen in een dvd speler, zo werkt het niet.
je moet het avi bestand dus converteren naar echte dvd bestanden
(MPEG-1 and MPEG-2 profile)


op deze fiets moet het idd, maar ik was in de veronderstelling dat hij die revoy nog gebruikte (dvd + divx player).

Btw; DBC.. ik ben nog steeds apetrots op mijn revoy. Nooit problemen mee!
 
eum.. ik hoop dat je er dan een SVCD van maakt..
het lijkt me logisch dat hij niet zomaar een Avi file op DVD kan lezen
 
DBC01 zei:
Ik heb een heel stel .avi films laten branden met ondertiteling op een paar DVD's met +R.

Nu kan ie uiteraard wel afgespeeld op m'n laptop


Heeft je laptop geen tv-out ? Anders zou je zo'n kabeltje kunnen halen á 7.50 ofzo, en dan kun je de films aanzetten vanaf je laptop en op de gewone t.v. bekijken. (dat wordt je laptop je dvd-speler)

Verder zou je misschien een xbox kunnen halen. Deze functioneert echt perfect als mediacenter. Je kunt hem zelfs gratis modden. (softmodden); Je moet dan alleen zorgen voor een memorycard en een origineel spel(zijn een paar spellen waar een exploit voor is).

Als je hem dan gemod hebt, installeer je XBMC en je kunt de avi's(en andere formaten) zonder problemen afspelen. Zelfs ondertiteling erbij zetten gaat zonder problemen. Je downloadt de ondertitels van bijvoorbeeld www.ondertitelingen.nl en je zet hem in de zelfde map als waar je divx staat.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1042823
 
Met WinAVI Video Converter kan je vele soorten film bestanden inladen en converteren naar DVD bestanden. Super handig. Zal ff kijken of ik hem ergens kan uploaden.

edit:

WinAVI Video Converter + crack: [Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven