XXL Nutrition

dvd-r leest geen cd's help! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2006
Berichten
11.389
Waardering
358
hoi

een vriendin van mij, wou vandaag windows op haar pc opnieuw instaleren.
nu heb ik zelf niet veel verstand van pc's maar windows instaleren kan ik nog wel :)
en daarom heeft ze mij hulp ingeroepen maar bij dit probleem weet ik niet precies wat er aan de hand kan zijn.

het zit zo:
de enige cd/dvd invoer die ze in haar pc heeft is een dvd brander.
maar....
de dvd speler pakt de cd niet.
er zit in iedergeval wel stroom op, want ik kan hem met de muis de speler open en dicht doen.

maargoed
als ik een cd erin doe, leest ie hem niet.
hij geeft wel een klein signaaltje dat hij hem lees.
maar voor de rest verschijnen niet de bestanden die op de cd hoort te staan.

nu vraag ik me af, of het nu aan de software ligt
of dat er in de pc mischien een stekketje los is geraakt ofzo.

wat denken jullie ervan? :)
 
dit zou ik doen:
andere cd proberen.
checken of alles nog goed vasthangt
drivers van cdspeler herinstalleren
firmware update
andere windows cd proberen
andere cd lezer proberen.
 
dit zou ik doen:
andere cd proberen.
checken of alles nog goed vasthangt
drivers van cd herinstalleren
firmware update
andere windows cd proberen
andere cd lezer proberen.

ja ok

andere cd's heb ik geprobeert, maar leest ie niet
en, ik d8 van, de speler kan nog wel open en dicht. dus dan zou er toch met de bekabeling niks aan de hand zijn?

en de rest moet ik nog proberen

maargoed, er is dus geen simpele antwoord voor dit probleem?
ik heb weinig zin omdat k*t ding uitelkaar te slopen :o
 
je moet het niet helemaal uit elkaar halen eh, gewoon de linker of rechterpaneel en beetje drukken. Eigenlijk kun je best die stap als voorlaatste houden, tenzij de kast van plaats is veranderd ofzo maar normaal zitten die draad goed vast...
 
je moet het niet helemaal uit elkaar halen eh, gewoon de linker of rechterpaneel en beetje drukken. Eigenlijk kun je best die stap als voorlaatste houden, tenzij de kast van plaats is veranderd ofzo maar normaal zitten die draad goed vast...
ja dat snap ik wel :)
heb ik vaker gedaan en kan daar ook wel mee overweg :)
maar ik denk niet dat de draadjes los zitten omdat dat ding nog open en dicht gaat.
en ik weet, dat zo'n stekkertje (teminste van mijn pc) niet makkelijk eruit gaat :)
 
wat is firmware voor programma btw?
 
wat is firmware voor programma btw?

firmware is zo een beetje de bios/windows van de cd-speler.
gewoon in google de naam van de cdspeler indrukken en "firmware" dan download je en klein tooltje die dan een nieuwe firmware "flasht".

maar probeer eerst drivers te installeren.

is dit al lang trouwens? Anders kun je miss een systeemherstellen proberen.
 
ok
ik heb 2 drivers porberen te instaleren maar lukt 1 of ander manier niet :o
kan iemand mij een andere driver die makkelijk te instaleren is geven?

het is een liteonit dvd brander
 
welk model van liteon?
Heeft jou vriendin geen cd met drivers gekregen? Vraag gewoon al haar cd's van de computer want die hebben er meestal hééél weinig verstand van en miss zit die er wel tussen.
Hoe heb je het gedaan? Meestal zit driver standaard in windows. Moet je gewoon in systeembeheer de cd-rom verwijderen en dan opnieuw opstarten en dan moet hij dat automatisch opnieuw installeren.
 
welk model van liteon?
Heeft jou vriendin geen cd met drivers gekregen? Vraag gewoon al haar cd's van de computer want die hebben er meestal hééél weinig verstand van en miss zit die er wel tussen.
Hoe heb je het gedaan? Meestal zit driver standaard in windows. Moet je gewoon in systeembeheer de cd-rom verwijderen en dan opnieuw opstarten en dan moet hij dat automatisch opnieuw installeren.
ik zal eens kijken ;)
 
welk model van liteon?
Heeft jou vriendin geen cd met drivers gekregen? Vraag gewoon al haar cd's van de computer want die hebben er meestal hééél weinig verstand van en miss zit die er wel tussen.
Hoe heb je het gedaan? Meestal zit driver standaard in windows. Moet je gewoon in systeembeheer de cd-rom verwijderen en dan opnieuw opstarten en dan moet hij dat automatisch opnieuw installeren.
hey
ik heb net ff bij systeem beheer gekeken
maar ik heb geen idee welke ik verwijderen moet???
 
hey
ik heb net ff bij systeem beheer gekeken
maar ik heb geen idee welke ik verwijderen moet???

zou iets gelijkaardigs moeten zijn. Is trouwens apparaatbeheer, excuses.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven