Gezond leven = freak ?
Regelmatig heb ik contact met mensen die ook bewuster zijn gaan leven en voor natuurlijke voeding kiezen ipv toe tegeven aan verslavende voeding zoals frisdrank, alcohol, koffie, fastfood, industrie voer, chips. We leven echter in
een vreemde wereld, want zodra je gezond wilt leven dan ben je voor de
omgeving een soort freak. Dus als gezond willen leven afwijkend is van de norm is dan snap je ook gelijk waarom er zo veel mensen ziek worden. Recent ben ik voor een TV programma (Rondom 10) gevraagd maar heb ik vriendelijk afgeslagen omdat mensen die bewust willen leven als een soort fanaten worden afgeschilderd en een discussie moeten gaan voeren met gestressde rokers, bourgondiërs en alcoholisten die vinden dat hun gedrag echt van het leven genieten is. Zonde van mijn tijd, ik steek liever mijn energie in de mensen die wat willen leren dan in mensen die hun lichaam systematisch slopen. Dood gaan we toch was hun motto, maar tot die tijd vindt ik de kwaliteit van leven toch wel wat belangrijker dan drank, sigaretten of fastfood. Kan prima zonder en kan heel goed genieten van lekkere zalm, verse noten, verse ananas, aardbeien, goede soepen en een lekker eitje