MuscleMeat

Echt eten vs supplementen

Bezoekers in dit topic

Fulkano

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
294
Waardering
25
Lengte
1m96
Massa
89kg
Vetpercentage
11%
Hoi hoi. Ik hoor vaak dat echt voedsel altijd beter is dan supps. Maar is dat zo? In weight gainer etc zitten toch heel gebalanceerd precies de juiste voedingsstoffen. Uiteraard naast een gezond dieet van echt eten dan.
 
Supplementen zijn een aanvulling op een (goed) voedingspatroon en geen vervangers.

Voedsel > supplementen.

(In veel weightgainers zitten vooral veel suikers)
 
Dat snap ik. Ik gebruik weight gainer vooral tussen de maaltijden door. Overigens maar 2x op een dag. Er zitten hier echter toch wel hele goede nutriënten in lijkt me (En ook niet per definitie veel suikers)? Ik kan me zo bedenken dat juist een combinatie van het beste is, zeker als je niet altijd in de gelegenheid bent maaltijden te eten
 
die wight gainers is gore rommel vol suikers ook nog zonde van je geld. :o gewoon eigen gainer maken 400ml amandel melk 15 gr pindakaas 50Gr blauwe bessen 100g havermout 1 scoop eiwitten smaak vanillie 14g mct olie.. minder suikers en gezondere gainer
 
Als je iets vraagt dan moet je ook iets met het antwoord doen als het je eigen aanname onderuit haalt.
 
Ok bedankt voor de info heren. Ik gebruik mass perfection en zij geven aan dat er vrijwel geen suikers etc in zitten, maar dat is dan vooral verkooppraatje begrijp ik.

PS: Bedankt voor het recept Waas, daar ga ik mee aan de slag!
 
Dat is gewoon havermout en whey.
 
Dat is gewoon havermout en whey.

OK, ik gebruik het vooral als ontbijt in de ochtend met wat noten en een banaan (eet op mijn werk dan wel gelijk weer wat) en in de avond als post-workout. Is het daar wel goed voor dan, of kan ik dan toch beter zelf wat maken?
 
Laatst bewerkt:
OK, ik gebruik het vooral als ontbijt in de ochtend met wat noten en een banaan (eet op mijn werk dan wel gelijk weer wat) en in de avond als post-workout. Is het daar wel goed voor dan, of kan ik dan toch beter zelf wat maken?
Tel je je macro's (kcals, eiwitten, koolhydraten en vetten) überhaupt? Als je voor gemak kiest zijn bepaalde weight gainers niet per definitie slecht. Afhankelijk van de voedingsstoffen. Je moet je wel realiseren dat een producent van supplementen geld wil verdienen. Dus als zij wat havermeel voor de hoofdprijs kunnen verkopen voor de hoofdprijs zullen ze dat zeker doen. :) Dus ik zou het alleen nemen als je het gemak belangrijker vindt dan de kosten. En let dan vooral op de ingrediënten.
 
Ja vind het idd makkelijk. Tel mijn macro's wel. Zie schema hieronder. Crackers zijn volkoren. Meeste op schema kan ik op werk pakken en eet gewoon de pot mee thuis. Druk leventje dus probeer het praktisch te houden.
 

Bijlagen

  • Voedingsschema.xlsx
    76,6 KB · Weergaven: 42
als het in je macro's past gewoon doen ,we zijn geen pro's die elk suikerkorreltje moeten tellen,alleen wel die B&F shit dumpen
 
Ok thx en dumpen bedoel je mee dumpen voor een eigengemaakte weight gainer omdat dat beter is? Of is er een weight gainer op de markt die wel goed is. Ik sta om half zes op elke dag en dan is gemak belangrijk anders moet ik nog vroeger op. Kom al niet aan mijn 8u en dat is natuurlijk ook belangrijk.
 
Ok thx en dumpen bedoel je mee dumpen voor een eigengemaakte weight gainer omdat dat beter is? Of is er een weight gainer op de markt die wel goed is. Ik sta om half zes op elke dag en dan is gemak belangrijk anders moet ik nog vroeger op. Kom al niet aan mijn 8u en dat is natuurlijk ook belangrijk.

Savonds je eigen weightgainer klaarmaken kan ook. Is op 2 minuten klaar. Er zijn mensen die nog vroeger op moeten en die kunnen het ook.
 
Wat knap van ze :-p

Dat valt mee, Ik ga het eens proberen..
 
Back
Naar boven