Fitness Seller

NSFW! Tren & Jerry’s (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

Ano_210923

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
5.459
Waardering
7.204
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
De sportscholen zijn weer open, we gaan er weer voor (01/07/2020)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer getraind, even kijken waar mijn squat op dit moment is.

Opgewarmd met 20x5 pauze onderin, beetje spelen en naar links en rechts bewegen,
Heupen en liezen losgemaakt, aan een rek vasthouden, in een ATG squat positie gaan zitten, en beetje je knieën naar buiten duwen.
40x5, pauze
Heupen en liezen weer losgemaakt, nu ook wat naar voren en achteren bewegen om de enkels mee te pakken, paar keer vasthouden onderin.
60x3, pauze
70x2, pauze
Vanaf 80 singles, en normaal
80x1
90x1
95x1
100x1
105x1 (niet gehaald)

In ieder geval weet ik nu dat ik mijn oude belted PR nu ook kan squatten zonder riem (100kg)

Buiten wat lichte deadlifts om, opwerkende naar een setje van 110x3, niks gedaan ivm. tijdgebrek.
Waarschijnlijk morgen de volgende training doen, en even kijken hoe het met de overhead- & bench press staat. Anders verplaatsen we deze naar dinsdag.

Als het goed is heb ik vanaf donderdag weer veel tijd, en kan ik beginnen met de Push/Pull routine.
 
Vandaag training geskipt, flink wat vooruit gewerkt voor school, vanaf morgen beginnen met de Push/Pull.
 
Eerste workout gehad, Pull 1;

De Dumbell stiff-leg deadlift geswitched voor een gewone deadlift, opgewerkt naar 1x150kg, nieuwe PR!
Pull 1.png


Bij techniek hoort overigens nog te staan 'van de extra set'
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Eerste push workout gehad, squats vielen tegen na die heavy deadlifts gisteren, maargoed, heb t op een safe gewicht van 60kg gehouden. Kan zo rustig het gewicht opbouwen. Aangezien de frequentie hoog ligt zal ik sowieso niet verschrikkelijk zwaar gaan trainen.

Push 1.png
 
Pull 2 done, korte, maar intense workouts. Is weer eens wat anders dan dat ik gewend ben.

Pull 2.png


Nu nog even opzoek naar een alternatief voor de DB Row, vind het geen fijne oefening.

Eten gaat heel lekker, zit consistent tussen de 3800-4000 calorieën, en nog vrij 'gezond' ook.
 
Push 2 vandaag gehad, morgen een geforceerde rustdag nemen ivm beperkte openingstijd sportschool & werk. De standaard rustdag zal dus vanaf nu tussen push 2 en pull 3 genomen worden, denk niet dat dit verschrikkelijk veel uitmaakt.
Push 2.png


De frontsquat was even wennen, vandaar het relatief lage gewicht.
De OHP was echt even grinden, misschien toch iets te hoog ingezet, maar voor alsnog niet gefaald.
Close Grip Bench ging prima.
 
Natuurlijk niet het beste schema als je een powerliftwedstrijd wilt gaan doen maar je op is duidelijk genoeg in wat je doelen zijn om deze opmerking achterwege te laten voor nu.
 
Natuurlijk niet het beste schema als je een powerliftwedstrijd wilt gaan doen maar je op is duidelijk genoeg in wat je doelen zijn om deze opmerking achterwege te laten voor nu.

Dat snap ik ook, het Powerliften is iets wat ik erbij doe omdat ik het erg leuk vind, en tegelijkertijd een goede manier om te kijken hoeveel ik verbeterd ben. De sportschool waar ik train is nu aan het plannen om te starten met echte focusgroepen, dus echt powerlifting trainingen. Misschien dat ik na de wedstrijd op 19 november daar wel aan mee ga doen. En het Powerliften op een iets hogere prioriteit ga zetten. Vooralsnog weet ik niet of het verstandig is om nu puur te gaan trainen op de 3 oefeningen, aangezien ik ook weldegelijk spiermassa op wil bouwen.
 
Dat snap ik ook, het Powerliften is iets wat ik erbij doe omdat ik het erg leuk vind, en tegelijkertijd een goede manier om te kijken hoeveel ik verbeterd ben. De sportschool waar ik train is nu aan het plannen om te starten met echte focusgroepen, dus echt powerlifting trainingen. Misschien dat ik na de wedstrijd op 19 november daar wel aan mee ga doen. En het Powerliften op een iets hogere prioriteit ga zetten. Vooralsnog weet ik niet of het verstandig is om nu puur te gaan trainen op de 3 oefeningen, aangezien ik ook weldegelijk spiermassa op wil bouwen.
Met desnoods alleen squat bench en deadlift valt weldegelijk spiermassa mee te bouwen. In welke sportschool is dat met de focusgroepen? Klinkt als een interessant gesprek.
 
Met desnoods alleen squat bench en deadlift valt weldegelijk spiermassa mee te bouwen. In welke sportschool is dat met de focusgroepen? Klinkt als een interessant gesprek.

Pure Power Gym, nog niks officieel, de eigenaar heeft wat subtiele hints gegeven, hij wil met een groep naar een echte Powerlift wedstrijd toewerken.
 
Gisteravond mezelf een beetje laten gaan wat betreft alcohol, moet kunnen toch :D

In ieder geval geen excuus om op zondagochtend niet in de sportschool te staan, paar bakken koffie erin en gaan.
Stiff Leg Deadlift vervangen door een gewone deadlift, opgewerkt naar 140x1 beltless (nieuwe beltless PR! en dat voor op een brakke zondagochtend...)
Pull 3.png


Chin-ups niet gehaald, eerste set ging goed met 6 reps, laatste 2 waren al echt grinders...
Setje daarna maar 4 + een halfje
Laatste Rest-Pause set 4-1-0 herhalingen

Hammer Curls dropsetje: 14x6, 10x8, 6x10, geen rust tussendoor.

Waarom houd ik me nou niet 1:1 aan het schema? Trainen is iets wat ik leuk vind, het is belangrijk om progressie bij te houden en progressieve overload te gebruiken. Ik doe dit op bijna alle oefeningen.
Alleen dingen als de DB SDL inwisselen voor de gewone deadlift kan (naar mijn mening) geen kwaad. Ik ga naar de sportschool omdat ik het leuk vind, en zware deadlifts is nou iets wat ik écht het leukste vind wat er is (samen met squatten).
Vandaar dat ik er soms voor kies om ietwat van m'n schema af te wijken, en lekker zwaar te gaan trainen.
 
Push 3.png


Niks bijzonders vandaag, eten gaat de laatste tijd prima met altijd rond de 3800-400 calorieën per dag.

Dropsetje Side Raise was 8-6-4kg
Dropsetje Rope Pushdown was 35-25-15kg
 
Goede gym (hardstyle :cool:), ook een tijdje getraind.

Toffe vent die Marc

Ja dat zeker, personeel is erg betrokken en wil je altijd en overal mee helpen.
En genoeg ruimte (&Platen) om te squatten, deadliften, benchen echt alles. Dumbells tot 60kg, Monolift, niks op aan te merken.
 
Pull 1.png

2e Pull 1 training gehad, zoals je kunt zien ben ik niet op alle lifts omhoog gegaan wat betreft gewicht, hier is een reden voor.
Als ik niet alle herhalingen heb gehaald, doe ik de volgende training hetzelfde gewicht, lukken deze dan wel, dan gaat de keer daarna het gewicht omhoog.
Dit gaat om de laatste set, met een bepaalde techniek om de intensiteit te verhogen.

Bij de rest pause set is het de bedoeling dat ik net als de 2 voorgaande sets, 6 herhalingen doe, 10/15 seconden rust neem, 3 herhalingen haal, nogmaals 10/15 seconden rust nemen, en nog 2 herhalingen. Pas als ik ze alle 11 (of 10, is ook goed) heb gehaald, verhoog ik het gewicht.

Bij de dropset maak ik de 'drops' wat kleiner. Vorige week deed ik bij de facepull: 45x6, 35x8 en 30x10.
Deze week was dat 45x6, 40x8, 35x10, het gewicht van de werkset kan dus volgende week omhoog naar 45kg.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven