AndroidHealthClinic

ecto hulp voor ecto !!

Bezoekers in dit topic

marino1983

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
4
Waardering
0
goedeavond en prettig nieuwjaar by the way,

dit is waarscijnlijk een vraag die mss al veel gestelt is maarben vrij nieuw.

IK ben ecto en 25 , na verschillende jaren shakes te proberen en enz
kan ik nog steeds niet aankomen ben mager maar heb wel mooie shouders
maar kan totaal niks bijkomen. 63 kg en 1m78. mits ik ecto ben weet ik wel dat het niet makkelijk is maar zijn er mensen die me aub me hiermee kunnen helpen.
Heb genoeg ebooks en eet de juiste dingen zoals pasta 's , kip en tonijn enz.
heb wel 2 jobs werk nog in een discotheek de laatste4 jaar dus dag en nachtwerk .
Hoop van harte dat er mensen hier zijn die me kunnen helpen.
Maar ben het echt beu dat ik niks aankom de laatste jaren.

alvast bedankt voor de moeite
 
Post eens wat je eet per dag (plus voedingswaardes). En train je erbij?
 
nog meer eten en de stickies doorlezen over voeding
 
smorgens spek met eieren of boterhammen met confituur met trage suikers + shake
10u30 tonijn of 4 bananen+ soms shake
12u30 dagschotel : soep ,vlees,dessert
15u00 peperkoek of sesamkoeken met honing+ shake
18a 19 u soep + vlees bijv biznsteak,struisvogel of kip met groenten
fitnessen en daarna nog een shake na de fitnes
3 * fitnessen in de week
maandag ,woensdag, vrijdag
 
Nog meer eetmomenten inlassen . Als je niet bijkomt , eet je te weinig .
 
Daar zou ik ook van afvallen m8.

Meer eten dus.

Carbs: Brinta/groenten/havermout/basmatirijst /zilvervlies rijst/volkorenpasta
Eiwitten: eieren/kip/kalkoen/vis/magere kwark/whey
Vet: lijnzaadolie/olijfolie/levertraan/kokosolie/visolie/

Combineer die dingen 6x per dag in flinke maaltijden met de verhoudingen 40-40-20 en verhoog elke week 250kcal totdat je bijkomt. Houd dat vol totdat je niet meer bijkomt en verhoog dan weer 250kcal.
 
@ marino1983:
Beter eerst je voeding op orde en daarna pas denken aan eiwitshakes etc.
Om de 2 uur eten, koolhydraten opvoeren en eiwitinname zo rond de 120-140 gram (gezien je huidige gewicht)

No offense @ Sava maar verhouding zou ik richting de 60-20-20 gaan, want krijg je meer dan 2-2,5 gram eiwit p/kg-lichaamsgewicht binnen zul je hier niet extra van groeien.

Carbs worden vaak onderschat/vergeten!
 
Kcal zijn kcal.. wat maakt t nou uit waar die vandaan komen. Ik haal ze liever van uit eiwitten.. van veel carbs bloat ik.
 
Kcal zijn kcal.. wat maakt t nou uit waar die vandaan komen. Ik haal ze liever van uit eiwitten.. van veel carbs bloat ik.
bij veel carbs heb je toch ook meer kans dat je meer aankomt in vet dan in spier?
 
Ligt eraan wat voor carbs. High GI carbs worden sneller afgebroken naar glucose dan complexere low gi carbs. High GI carbs zorgen voor veel glucose in een relatief korte tijd waardoor er sneller een glucose overschot ontstaat wat eerder tot vet aanzet kan zorgen. Low GI zorgt voor een meer gespreide aanvoer van glucose.

Overmaat aan eiwitten worden ook gewoon omgezet naar glucose wat een redelijk intensief proces is voor je lichaam wat ook een vrij geleidelijke aanvoer van glucose betekend. Iets waar vet aanzet ook minder snel zal gebeuren dan bij high gi carbs.

Maar op het einde van de rit betekend een kcal overschot gewoon vet aanzet.. maakt niet zo veel uit waar het vandaan komt.
 
Ligt eraan wat voor carbs. High GI carbs worden sneller afgebroken naar glucose dan complexere low gi carbs. High GI carbs zorgen voor veel glucose in een relatief korte tijd waardoor er sneller een glucose overschot ontstaat wat eerder tot vet aanzet kan zorgen. Low GI zorgt voor een meer gespreide aanvoer van glucose.

Overmaat aan eiwitten worden ook gewoon omgezet naar glucose wat een redelijk intensief proces is voor je lichaam wat ook een vrij geleidelijke aanvoer van glucose betekend. Iets waar vet aanzet ook minder snel zal gebeuren dan bij high gi carbs.

Maar op het einde van de rit betekend een kcal overschot gewoon vet aanzet.. maakt niet zo veel uit waar het vandaan komt.
duidelijk antwoord thnx
 
bedankt voor iedereen die reeds tips gegeven heeft . alle hulp is welkom
 
Ik vind dat carbs vaak overrated worden... Zoals Sava zegt, van te veel carbs begin je gewoon te bloaten(hangt van persoon tot persoon af natuurlijk)
 
Kcal zijn kcal.. wat maakt t nou uit waar die vandaan komen. Ik haal ze liever van uit eiwitten.. van veel carbs bloat ik.
:haar: ... waarom zou je uberhaubt nog carbs en vetten eten dan?


Wat betreft het overschot aan eiwitten zal ik het even uitleggen:

Net zoals over veel andere onderwerpen zijn er verschillende meningen over een overschot aan eiwitten. Hoewel de meningen verschillen is de richtlijn die vaak aangehouden wordt zo'n 1,5-2,5 g/kg-lichaamsgewicht(, dit uiteraard los van het gebruik van as ed.)
Bij een inname hoger dan deze waarden zul je een overschot aan eiwitten krijgen, deze eiwitten moeten afgebroken worden naar energie* waarbij een giftige stof aangemaakt wordt in je lichaam, met name ureum. Deze stof is met name schadelijk door de hoge concentratie. Drink je veel water, dan neemt de concentratie van ureum af, omdat de totale hoeveelheid vocht hoger is. Sommigen zijn van mening dat als je dus voldoende water drinkt de extra belasting op je lichaam verwaarloosbaar is.
Alleen wat is voldoende water en pas je hier de voeding op aan zoals de inname van vitaminen en mineralen?

*eiwitten worden dus niet direct als vetten opgeslagen, maar als ze niet vrijwel direct verbrand kunnen worden of in een van de glycogeenvoorraden opgeslagen worden, zeker wel.


Marino ik zal niet beweren dat ik alles weet, maar zou je adviseren om je eerst te richten op de verhouding 60-20-20, met daarbij voldoende eiwitten binnen de 1,5-2,5 marge. Vandaar uit kun je gaan spelen en kijken wat voor jou het beste werkt.

Belangrijk om te onthouden dat niemand alles weet, maar je van vrijwel iedereen iets kan leren :joint:
 
Ja, eiwitten KUNNEN als vet opgeslagen worden. Echter zullen eerst carbs en vetten worden opgeslagen als vet. Dus eer dat het lichaam begint met eiwitten te gebruiken als vetopslag moet je toch al fameuse dingen gaan uitsteken.
 
workaholic en ecto, misschien ben je niet eens een ecto en komt het door de puntjes, pilletjes en alcohol?
ben je wel ecto dan moet je gewoon MEER eten...is vast al gezegd in de vorige 13 replies
 
Ja, eiwitten KUNNEN als vet opgeslagen worden. Echter zullen eerst carbs en vetten worden opgeslagen als vet. Dus eer dat het lichaam begint met eiwitten te gebruiken als vetopslag moet je toch al fameuse dingen gaan uitsteken.

:scratch: hoe kan dat nou
eiwitten worden alleen in energie omgezet als er een tekort is aan CARBS/FAT voor energie...dus dan worden die omgezette eiwitten ook gelijk verbrand.
Leg mij eens uit waarom jij er anders over denkt?
 
2 a 2,5 gram eiwit is zat voor ecto. Meer eiwit geeft je alleen maar een hogere stofwisseling.
Je eet wel weinig hoor, begeleid zelf meerdere ecto-types en die eten heel wat meer, voorbeeldje:
-100 gram brinta, halfvolle melk en eiwitpoeder en lijnzaadolie
-brood (4-6) met pindakaas, appelstroop
-brood (4-6) met pindakaas, eieren, vleeswaar, of pastamaaltijd
-0,5 liter vla/vruchtenyoghurt met muesli en banaan
-warme maaltijd veel pasta of rijst
-shake met bijv. vitargo na de training
-bordje brinta met wat noten/amandelen etc. later op de avond

Dat heb je vaak minimaal nodig als je wat aan wil zetten, als ecto, en dan hoef je je echt niet druk te maken over bloaten hoor, je wilt massa toch? Het is al moeilijk genoeg....
 
:scratch: hoe kan dat nou
eiwitten worden alleen in energie omgezet als er een tekort is aan CARBS/FAT voor energie...dus dan worden die omgezette eiwitten ook gelijk verbrand.
Leg mij eens uit waarom jij er anders over denkt?
ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg gewoon dat het niet zo snel voorkomt omdat het lichaam eerst energie uit vet en carbs haalt ;)
 
ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg gewoon dat het niet zo snel voorkomt omdat het lichaam eerst energie uit vet en carbs haalt ;)

ik zeg dus dat het helemaal niet gebeurd
 
Back
Naar boven