XXL Nutrition

Ecto of Endo hoe kun je het best beginnen met bodybuilding

Bezoekers in dit topic

Mooi statement idd.

+ Je moet het nou eenmaal doen met het lichaam waarin je geboren bent. Hard werken loont, zeiken niet.
 
Laatst bewerkt:
Mooi statement idd.

+ Je moet het nou eenmaal doen met het lichaam waarin je geboren bent. Hard werken is loont, zeiken niet.

dat klopt maar van de vraag zijn er toch allemaal andere discussie gekomen dus achja:rolleyes:
 
weer zo'n discussie, het is gewoon niet te zeggen, het is er totaal van afhankelijk hoe hard iemand werkt en hoe goed iemand z'n lichaam kent, een endo van 80 kilo kan sneller bij de 90 droog zijn dan een ecto van 85, als die endo z'n lichaam beter kent en harder werkt (en dus geen smoesjes zoekt van "ja ik ben endo ik kan niet snel gainen")

somatotypering is overrated ik snap ook nooit echt wat er het doel van is, groei je niet snel dan moet je meer eten, word je te snel dik moet je minder of cleaner eten, zo simpel werkt het en hiermee heeft somatotypering niks te maken.

sommige mensen hier denken een somatotypering bepaalt wat je mogelijkheden zijn, nee, het is je geest die dat bepaalt en als jij denkt dat je ecto bent, zul je ook blij zijn met k*tgains en nooit groot worden.

Amen :cool:
 
Ik Gain flink maar word droger :D:D:D:D ik ben ecto en weeg 79,1... ik ben soms wel halours op endo's.. mijn broer hoeft alleen maar naar de gewichten te kijken en hij groeit al. ik werk me de tering maja. je de tering werken is ook lkkr..... ik ben blij met het zijn van een ecto.......
 
weer zo'n discussie, het is gewoon niet te zeggen, het is er totaal van afhankelijk hoe hard iemand werkt en hoe goed iemand z'n lichaam kent, een endo van 80 kilo kan sneller bij de 90 droog zijn dan een ecto van 85, als die endo z'n lichaam beter kent en harder werkt (en dus geen smoesjes zoekt van "ja ik ben endo ik kan niet snel gainen")

somatotypering is overrated ik snap ook nooit echt wat er het doel van is, groei je niet snel dan moet je meer eten, word je te snel dik moet je minder of cleaner eten, zo simpel werkt het en hiermee heeft somatotypering niks te maken.

sommige mensen hier denken een somatotypering bepaalt wat je mogelijkheden zijn, nee, het is je geest die dat bepaalt en als jij denkt dat je ecto bent, zul je ook blij zijn met k*tgains en nooit groot worden.

Mooie post! Maar jammer genoeg toch te kort door de bocht: er zijn echt wel mensen die veel sneller spiermassa aanzetten dan andere, heeft mss niet veel met somatotypering te maken maar vooral met hoeveelheid testosteron.
Mensen met veel testosteron zette nu eenmaal veel gemakkelijker spiermassa aan (vaak zelfs zonder op hun voeding te letten) dan mensen met weinig (hoe perfect die ook mogen eten, trainen en slapen). Helaas maar wel de waarheid.
 
Mooie post! Maar jammer genoeg toch te kort door de bocht: er zijn echt wel mensen die veel sneller spiermassa aanzetten dan andere, heeft mss niet veel met somatotypering te maken maar vooral met hoeveelheid testosteron.
Mensen met veel testosteron zette nu eenmaal veel gemakkelijker spiermassa aan (vaak zelfs zonder op hun voeding te letten) dan mensen met weinig (hoe perfect die ook mogen eten, trainen en slapen). Helaas maar wel de waarheid.

Als je fatsoenlijk traint zet je ook sneller spiermassa aan, surprise surprise! :eek!:
 
Punt is dat je niet zo moet janken over je genen en gewoon hard moet trainen, mr unjustified rolleyes. :eyes:

Ik train hard.
Ik jank niet over mijn genen.
Het enige wat ik doe is de ruimte openen voor discussie door te zeggen dat het niet zo zwart/wit is als riggard stelde, maar je hebt me duidelijk niet begrepen.. :)
 
Ik train hard.
Ik jank niet over mijn genen.
Het enige wat ik doe is de ruimte openen voor discussie door te zeggen dat het niet zo zwart/wit is als riggard stelde, maar je hebt me duidelijk niet begrepen.. :)

IDD DISCUSSIES MAKEN IS GOED DAAROM HEB IK DIT TOPIC GEOPEND BEN BENIEUWD WAT RIGGARD OP JOU ANDWOORD GAAT ZETTEN ALS HIJ NOG KOMT
 
al dat virtuele geschreeuw is nergens voor nodig hoor
 
geavanceerde discussies hier
 
:rolleyes: Ik heb weer heel wat gemist.
 
Dit is echt allemaal bullshit over ecto's, endo's en meso's.

Zal ik je vertellen hoe je het beste kan beginnen..
Grommende met je tanden op elkaar trainen totdat het zweet je naat uit druipt, dat als je thuis komt dat je helemaal kapot bent.
Jezelf volproppen met GOED eten en niks anders denken dan bb, jezelf elke keer pushen om verder te gaan.

Zoals mijn lieve moeder dat altijd zo mooi kon zeggen vroeger als ik veel zeurde, je moet je eigen een k*t aan laten meten want je lijkt net een oud wijf.

Voorbeeld: Als iemand je op je bek wilt rammen ga je toch ook niet bitchen over je lichaams type ?? NEE, dan stomp je hem gewoon de teering in en zo moet het ook bij je gewichten gewoon doen niet zeiken.

Dus gewoon minder zeiken en meer doen, jongens dbb is bedoelt om informatie te krijgen te praten over training en niet het oneindige gebitch over welk lichaams type is beter, als je zo all begint sorry hou dan maar op ga dan maar lekker voetballen of korfballen.
Het is niet wat je bent het is wat je DOET.

DUS GA potverdomme TRAINEN EN VRETEN EN MAAK ER WAT VAN!!!
Inplaats van dat eeuwige gebitch.
 
Laatst bewerkt:
Ben jij een luie flikker (bEezaHHH) dan heb je meer aan ecto, minder hard trainen om toch wat spiertjezichtbaar te maken, en zonder heel veel eten zul je nooit groot worden. Dus ecto voor de persoon die gewoon wat gespierder wilt worden.

De endo zal harder moeten trainen voor het gewenste resultaat, maar zal dan ook mee krijgen, dus de doorzettende bodybuilder of andere krachtsporter heeft in mijn ogen meer baat bij endo.

Ook zegt de een endo te zijn, maar hij is enkel 30-40% endo, dat zegt hij alleen maar omdat hij gewoon vet heeft. Ik zei vroeger dat ik ecto was, waarom? Je kon je hart zien kloppen door me borst, zo schraal was is. Maar nu weeg ik ruimt 30-35 kg zwaarder en nu zou je eerder zeggen dat ik 30% ecto, 30% endo en 40% meso. Je kunt ook enkel gokken, ik mijn ogen heb ik dunne polsjes, maar volgens mij is 18cm ongeveer het gemiddelde, 24-26 cm kuiten is ook het gemiddelde ongeveer, dus hoe kwam ik erbij om te schreeuwen dat ik 90% ecto was?

Ik denk ook dat je na 2+ jaar trainen, maakt niet uit hoe intensief, en beetje verstand van wat endo etc. betekent kun oordelen wat je zelf bent. Maar wat heb je er uiteindelijk aan?

Ik vindt dit niet echt een onderwerp voor geavanceerde discussis, je bent eigenlijk gewoon dom als je hier lang over gaat nadenken. Train met het lichaam dat je heb, je kunt niks veranderen, niemand mee helpen, je helpt je jezelf ook niet mee....
 
Laatst bewerkt:
ik noem het toewijding

Toewijding houd in dat je goed bezig bent. Als je aan niets anders kan denken dan 1 bepaald ding ben je niet goed bezig. Daar kom je vanzelf wel achter alleen is het dan meestal te laat.
 
Back
Naar boven