MuscleMeat

Ecto of Endo hoe kun je het best beginnen met bodybuilding

Bezoekers in dit topic

Toewijding houd in dat je goed bezig bent. Als je aan niets anders kan denken dan 1 bepaald ding ben je niet goed bezig. Daar kom je vanzelf wel achter alleen is het dan meestal te laat.

Ga naar school, werk, betaal me huur op tijd wat is daar fout aan?
Ja en ik denk de laatste tijd erg veel aan bb hou me strict aan me eet/trainschema, ik wil iets bereiken en nee ik ben niet het type die er alles voor laat vallen.
 
geen ruzie maken in myn topic aub :(
 
nee ik ben niet het type die er alles voor laat vallen.

Dan denk je dus in tegenstelling met wat je eerst zegt ook aan andere zaken dan alleen BB.
 
Dan denk je dus in tegenstelling met wat je eerst zegt ook aan andere zaken dan alleen BB.

toch blijft me hoofdzaak atm bb
 
Deze discussie, heb ik regelmatig heb met gasten die jullie dan endo's noemen. Die komen altijd naar me toe met de opmerkingen dat ik vanwege mijn (negroide) ecto-genen minder hoeft te trainen om hetzelfde resultaat te bereiken terwijl de gasten vaak niet door hebben dat ik vaak twee keer zo hard train en elke training voor mij tot de grens ga. Progressie is vanwege mijn bouw weliswaar sneller zichtbaar, maar eindresultaat dus ook een goede massa daar zal ik nog veel harder voor moeten werken.

Naar mijn idee als een endo traint als een beest hij sneller een einddoel zal bereiken, dan een ecto die ook traint als een beest maar heel veel moet doen om op een goede manier de juiste massa te bereiken. Sterker nog met mijn huidige trainingsarbeid zou ik graag een endo willen zijn ipv ecto.
 
Sterker nog met mijn huidige trainingsarbeid zou ik graag een endo willen zijn ipv ecto.

Dat omgekeerde dat ik dus ook als so called endo. Mensen willen altijd het onmogelijke. In de winter is het te koud en willen ze zomer, in de zomer heben ze het te warm en willen ze winter.

Vrij zinloos allemaal. Je zal het er toch mee moeten doen. Van ieder lichaam is binnen afzienbare tijd iets moois te maken zolang de overtuiging er maar is.
 
Dat omgekeerde dat ik dus ook als so called endo. Mensen willen altijd het onmogelijke. In de winter is het te koud en willen ze zomer, in de zomer heben ze het te warm en willen ze winter.

je zou een ecto willen zijn ???
 
je zou een ecto willen zijn ???

Toen ik net begon met trainen was ik jaloers op de gespierde ecto's met hun lage vet% Alles kunnen eten wat je wil, droogstaan en een blokjesbuik:orly: :roflol:
 
En nu nog steeds? Denk dat je als endo eerder dikke traps hebt ;)

ik vind je er niet echt als een endo uitzien op je foto's trouwens.
 
En nu nog steeds? Denk dat je als endo eerder dikke traps hebt ;)

ik vind je er niet echt als een endo uitzien op je foto's trouwens.

Haha. Ik dacht net als veel noobs altijd dat ik k*tgenen had tot ik een logje ben gestart + deftig ben gaan eten en trainen. Momentaal ben ik erg gelukkig met alles:D
 
blessures en dergelijke zijn 10x erger dan k*tgenen :(
 
Practisch niets is erger dan èchte k*tgenen.(denk aan genetische aandoeningen zoals DMD :o) Alleen hebben wij het veel te snel over k*tgenen,terwijl we onze eigen genen helemaal niet kennen en het moeten doen met een inschatting van hoe ze tot expressie komen.

Voorlopig is het nog zinloos gelul dit.
Binnenkort kunnen we vast allemaal onze genen scannen en daaraan zien waar we aanleg voor hebben en waarvoor niet.En dan? Zou je stoppen als je zeker weet dat je geen aanleg hebt,tewrijl je nu nog kunt proberen om door te gaan omdat je het niet zeker weet.Of je zou eindelijk door krijgen dat je training toch bagger is omdat het volgens je genen goed zou moeten gaan...

Als je je genen niet kent,blijft er inderdaad maar 1 ding over: proberen je training en voeding etc te verbeteren.Of het nu meer aangewezen is om bijvoorbeeld te gaan cutten of te gaan bulken valt meestal ook wel in te schatten zonder te weten of je ""ecto"" of ""endo"" bent.
 
Practisch niets is erger dan èchte k*tgenen.(denk aan genetische aandoeningen zoals DMD :o) Alleen hebben wij het veel te snel over k*tgenen,terwijl we onze eigen genen helemaal niet kennen en het moeten doen met een inschatting van hoe ze tot expressie komen.Voorlopig is het nog zinloos gelul dit.
Binnenkort kunnen we vast allemaal onze genen scannen en daaraan zien waar we aanleg voor hebben en waarvoor niet.En dan? Zou je stoppen als je zeker weet dat je geen aanleg hebt,tewrijl je nu nog kunt proberen om door te gaan omdat je het niet zeker weet.Of je zou eindelijk door krijgen dat je training toch bagger is omdat het volgens je genen goed zou moeten gaan...

Als je je genen niet kent,blijft er inderdaad maar 1 ding over: proberen je training en voeding etc te verbeteren.Of het nu meer aangewezen is om bijvoorbeeld te gaan cutten of te gaan bulken valt meestal ook wel in te schatten zonder te weten of je ""ecto"" of ""endo"" bent.
OH SO TRUE:D

ik vervloekte vroeger ook mijn eigen genen omdat ik geloofde dat ik screwed was for life vanwege me slechte genen die ik van pa en ma gehad had, maar toen ik meer en meer leerde over voeding en me dr in ging verdiepen zag ik dat er heel wat meer kwam kijken:D

Vaak is het voor veel mensen door gebrek aan kennis en experimenteren, verleidelijk om jezelf k*tgenen toe te schrijven terwijl ze het niet eens van een andere kant bekijken
 
Vaak is het voor veel mensen door gebrek aan kennis en experimenteren, verleidelijk om jezelf k*tgenen toe te schrijven terwijl ze het niet eens van een andere kant bekijken

Veel mensen, dus ook beginnende fitnessers weten nou eenmaal niet beter. Dat er zoveel fabeltjes rondgaan kun je ze dan ook niet echt kwalijk nemen.

Op den duur leren ze het wel. Of in andere gevallen ook niet, en blijft resultaat uit agv gebrek aan inzet. Dan is het genenverhaal in de gewone wereld het perfecte excuus aangezien iedereen het gelooft:rolleyes:

Dit soort onzin hou je waarschijnlijk toch wel. Net als dat mensen denken blokjuhs te krijgen door 3 maal daags situps, of je dood gaat als je meer dan 3 eitjes per week eet.
 
En nu nog steeds? Denk dat je als endo eerder dikke traps hebt ;)

ik vind je er niet echt als een endo uitzien op je foto's trouwens.

Je bent niet de enige...

Somatotype

Ondanks dat er talloze soorten lichaamstypen bestaan hebben autoriteiten geconcludeerd dat er drie direct identificeerbare typen zich het meest voordoen. Dr. W.H. Sheldon categoriseerde de lichaamstype aan de hand van de hoedanigheid waarin de drie typen zich toonde. Hij noemde dit somatotyping.
-Endomorfie: refereert naar de de neiging voor ronde zachte contouren. Een typische endomorf heeft een rond torso, dikke nek en korte vette armen en benen.
-Mesomorfie: Refereert naar de neiging voor een gespierder fysiek. Een mesomorf heeft een sterke vierkante bouw, brede schouders, sterke borstkast en ledematen en draag weinig lichaamsvet met zich mee.
-Ectomorfie: refereert naar de neiging voor een lineair en slank uiterlijk. Ectomorfen zijn vaak lang en altijd dun in de torso en ledematen. Ze bezitten weinig lichaamsvet en spiermassa.

Onthoud dat niemand echt puur een bepaalde bouw heeft, maar een variant van elk.


Aan de hand van die definities zie ik niks aan Trasher wat hem als endo kan bestempelen. Ik dacht pure endo te zijn, maar na trainen e.d. zie ik steeds meer mesovormen te voorschijn komen.

Waar ik nog niet helemaal achter ben is eerder het vreten van elk somatotype. 3XL beweerde ooit dat Somatotype niet aan voeding gerelateerd kan worden. Een ecto hoeft zo per definitie niet meer te eten en een Endo niet minder. Terwijl dit in de praktijk 9 van de 10x wel het geval is. Als ik zeg "maar" 1600kcal als onderhoud te hebben schrikken mensen zich kapot zo weinig is het vergeleken met de meeste mensen. En zal ik zeggen...ik ga er sterk op vooruit op de 1600-1650.

Op zich is het logisch dat je als Ecto meer moet eten en trainen wil je voldoende aanzetten. En iemand die snel vet/spiermassa aanzet hoeft dan veel minder binnen te krijgen. Dus waarom zou voeding en somatotype niet aan elkaar gekoppeld kunnen worden?

Wel ben ik het met 3XL elders eens dat de meeste mensen die denken ecto of endo zijn gewoon verkeerd hebben gegeten dusver. Of te weinig, of te ongezond of te veel voor hun lichaam.

Als we dat weten is het mogelijk 1 invloeds factor weg te halen tussen de ecto en endo. Of juist niet.

K*tgenen is meestal een zwak excuus. Velen denken in het eerste jaar van het sporten meteen top resultaten neer te gaan zetten. Get Real. Het eerste jaar ben je aan het aanmodderen, tweede komt al beter...maar vanaf je 3e en 4e jaar kun je pas echt beginnen. En in het leerstadium gaan veel dingen fout en maak jezelf foutjes en die worden toegeschreven aan slechte genen. Boo ****ing Hoo. Laten we dan ook meteen de nood van een correcte mindset behandelen? Want als je niet bereid bent alles te geven wat je hebt bereik je ook niet wat je wilt. En dat schrijven velen ook toe aan k*tgenen.
 
endo zijn is ook niet alles... ik moet bijv. gigantisch op mijn eten letten om niet al te dik te worden.. en ik hou van eten, kijk m'n bf maar :P

groot worden is voor mij geen probleem :), droog worden dat dan weer wel :(

maar als puntje bij paaltje komt ben ik blij dat ik endo ben..
 
mee leren leven

ik denk dat ecto of endo gwoon een opstakel is waar je mee moet rekening houden als je het als een uitdaging ziet inplaats van een vloek als je er mee rekening houd kun je jezelf aanpassen en je dieet je moet er van houden om er mee te kunnen leven

ecto fore life :P
 
ik denk dat ecto of endo gwoon een opstakel is waar je mee moet rekening houden als je het als een uitdaging ziet inplaats van een vloek als je er mee rekening houd kun je jezelf aanpassen en je dieet je moet er van houden om er mee te kunnen leven

ecto fore life :P

in ABN graag.
 
Back
Naar boven