Fitness Seller

EctoMeso Blog!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

heb je nu zo lang gerust?
 
Ja ik train nu volgends mijn nieuwe schema:

Ma: Borst/Triceps/Buik
Di: Rug/Biceps
Wo: Rust
Do: Benen
Vr: Schouders/Buik
 
ik had hier geen update meer gezien, vandaar ;)

sucses!
 
Ik ben net terug van de fysiotherapeut en hij heeft mijn schouder even van alle kanten onderzocht en kwam tot de conclusie dat ik niet last heb van de Deltoid Anterior maar de Coracobrachialis Deze spier is licht geïrriteerd en ik moet nu bij de oefeningen waarbij ik pijn heb het gewicht dusdanig naar beneden doen zodat ik geen pijn meer heb en dan heel rustig weer opbouwen.
Ik ben te hard en te snel begonnen en daarbij is deze relatief kleine spier geïrriteerd geraakt.

Hij was blij dat ik vroeg naar de fysio ben gegaan omdat anders het herstel proces veel langer tijd nodig had.

Ik baal er wel van dat ik nu het gewicht naar beneden moet doen maar goed, ik moet nog mijn hele leven met mijn lichaam.
Bedankt voor dit topic, anders was ik nu nog niet naar de fysio geweest.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Bij het squaten vorige week kwam ik er achter dat mijn schouders/bovenkant rug wel erg stijf zijn, dit merkte ik bij het vasthouden van de stang die op de rug ligt.

Hebben jullie ook oefeningen om de schouders/rug losser te krijgen?

Vanmiddag weer squaten! :cool:
 
indd zou eens goed naar je schema laten kijken en nog meer eten
 
ehh hoe zit het nou??? laat het wel af en toe weten hier wat je aan het doen bent
 
Sorry dat ik niet zoveel heb gepost de laatste tijd.

Ik trainen gaat nog steeds goed al heb ik afgelopen maandag niet de borst getraind.
Dit heb ik met opzet niet gedaan omdat ik af en toe een pijn scheutje door de geïrriteerde spier voel gaan, ik geef hem dus even 2 weken rust en daarna bouw ik het weer rustig op.

Voeding etc gaat nog allemaal perfect!
 
Sorry dat ik niet zoveel heb gepost de laatste tijd.

Ik trainen gaat nog steeds goed al heb ik afgelopen maandag niet de borst getraind.
Dit heb ik met opzet niet gedaan omdat ik af en toe een pijn scheutje door de geïrriteerde spier voel gaan, ik geef hem dus even 2 weken rust en daarna bouw ik het weer rustig op.

Voeding etc gaat nog allemaal perfect!

ok;)
 
Maar nu ik alles 1x in de week train en toch altijd maximaal voluit ga heb ik het gevoel dat ik teveel stil sta in de week.

Na 3 dagen voel ik mijn spieren eigenlijk niet meer.
 
Vandaag de schouders en buik getraind en dat ging erg lekker en pijnloos.

Bij de shoulder press pakte ik wel 14kg ipv 18kg maar zo geef ik mijn schouder even de rust om te herstellen. Als ik merk dat de pijn weg is bouw ik het gewicht weer rustig op naar mijn oude niveau. Het is erg moeilijk als je graag zwaarder wilt trainen omdat je grote spieren dat wel aankunnen maar het is voor de lange termijn beter zo.

Ik vind het wel moeilijk om me aan de 8 maaltijden te houden want af en toe ontbijt ik niet om 8uur maar om 10uur en schuift alles op. Hier moet ik nog wat meer discipline in krijgen maar soms denk ik ook, ach stel je aan, je bent geen prof.

Prettig weekend allemaal!
 
Naast het bodybuilden heb ik nog een sportieve doelstelling en dat is 10km in 1uur hardlopen. Ik heb een jaar stil gestaan qua sporten en wel 4jaar qua duursporten.
Daarnaast rook ik ook nog (nu al heel wat minder als voorheen) maar je kunt je voorstellen dat mijn conditie zo goed als waardeloos is.

Ik ben nu begonnen met 3x (zo, wo, vr) per week te hardlopen en bouw dit op dmv het het onderstaande schema:
ProRun

Ik ben nu in week 3 en heb zojuist training 1 gedaan en goed afgerond.
Wel erg zware benen door het squaten maar conditioneel was het geen punt.

Woensdag training 2 van week 3 :) stay tuned!
 
oefeningen om de rug/schouders los te maken weet ik niet zo meteen...
je ontbijt van 08u00 naar 10u00 verschuiven zou ik niet doen, het is juist 's morgens dat je zo snel mogelijk moet eten om van katabole (spierafbraak) naar anabole (spieropbouw) te gaan, hier zul je toch wat karakter in moeten kweken, prof of niet :p

doe maar even rustig aan met je schouders, daar krijg je later imo geen spijt van!
 
Klopt, ik doe nu ook rustig aan met mijn schouder en merk dat hij aan het herstellen is (steeds minder last) gelukkig was ik er op tijd bij en heb ik naar mijn lichaam geluisterd.
Het is nu wel moeilijk om lichter te pakken dan je aankunt maar goed het is even niet anders.

Nog 1 week zonder borstoefeningen (dan heb ik de meeste last) en vanaf volgende week weer rustig opbouwen.
 
Vandaag eindelijk weer de borst getraind na 2 weken rust ivm met die blessure (lees hierboven) Bij de incline benchpress in de smith had ik gelijk weer last van dezelfde blessure. Hierdoor heb ik die oefening voortijdig afgekapt en heb ik de incline benchpress afgemaakt dmv deze oefening:
LVInclineChestPress.gif
Dit ging erg goed en nergens last van.

De smith laat ik dus even uit mijn schema voor de bovenkant borst en ik denk dat de blessure dus ook door die oefening komt.
Eindelijk weer eens keihard kunnen trainen zonder last.


Voor de borst heb ik de volgende oefeningen gedaan:
BBBenchPress.gif

DBFly.gif

LVInclineChestPress.gif
 
Back
Naar boven