AndroidHealthClinic

Ectomorph 16 jaar help!

Bezoekers in dit topic

Malibu

Novice
Lid geworden
13 jan 2013
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
55kg
Ik ben een 16 jarige 55 KG wegende Ectomorph met een lengte van 1.85m. Nu heb ik al jaren hevige problemen ondervonden aan het ectomorph zijn, ik voel me er ook vooral heel onzeker door. Mijn armen fladderen zowat in de mouwen van mijn t-shirts. En mijn konden wel van die zoute stokjes zijn. Kortom ik wil mijn lichaam transformeren het liefst tot mijn ideaal en dat is grote gespierde armen, sixpack of fourpack, de borstkast zichtbaarder (want nu heb ik een kuil tussen de twee in) en gespierde benen. En dit allemaal in 6 maanden tijd als dat mogelijk is aangezien ik dan met een groep maten van me op vakantie ga en niet het wandelend skelet wil zijn. Hoe kan ik dit aanpakken? Wat voorn dieet en wat voor een trainingsschema raden jullie mij aan? En kan ik dit thuis bereiken of moet ik percee naar de fitness? (aangezien dit niet al te goedkoop is en ik zit met een budget) Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Edit: Als mijn ideaal niet mogelijk is wat kan ik dan in 6 maanden tijd wel bereiken.
 
Laatst bewerkt:
ga je echt niet redden in 6 maanden hoor
 
idd mocht je wel paar jaartjes eerder beginnen, maar toch ik zou je adviseren om te gaan "bulken" je kan hierover genoeg vinden op deze site. en sportschool is toch wel een vereisten wil je fatsoenlijk trainen!
 
je kan niet in 6 maand van niks naar kleerkast
Je kan wel een goed beging maken met een goed voedingsschema en trainingsschema
met veel inzet en consistentie.

een goed voedingsschema

bereken je behoefte bijv op giantpt.com

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken dit dus!

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.



een goed trainingsschema

zoek er maar eentje uit:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/
 
idd mocht je wel paar jaartjes eerder beginnen, maar toch ik zou je adviseren om te gaan "bulken" je kan hierover genoeg vinden op deze site. en sportschool is toch wel een vereisten wil je fatsoenlijk trainen!

Ik ben al nu zo'n 11 maanden bezig en heb verschillende van die online programma's geprobeerd en helaas niet heel veel resultaat. Ik gebruik wel dagelijks een setje dumbbells van 16 KG (ik weet het dit is niks) maar het enige effect wat ik hiermee heb gekregen is wat meer biceps. Ik zal zowizo naar een sportschool gaan zoeken.
 
hoebedoel je geen succes? als je niet aankomt moet je gewoon simpelweg meer eten
 
hoebedoel je geen succes? als je niet aankomt moet je gewoon simpelweg meer eten

Ik ben van 48 naar 55kg gegaan in die tijd, ik weet het dit is niet echt veel progressie. Qua biceps ben ik van dun armpje naar waarneembare "bobbel" als ik mijn arm aanspan gegaan.
 
Laatst bewerkt:
ik ben nu 8 maanden aan het bulken maar heb wel gemerkt dat als ik even wat minder ga qua gainen dat ik gewoon wat meer moet gaan eten, het is heel simpel kom je weinig aan dan moet je ook gewoon meer gaan eten. want bulken is voor jou toch echt wel het beste met je huidige stats, maak een voeding schema en post hem hierop dan kunnen mensen je misschien nog wel tips of aanwijzingen geven.
 
Ik ben van 48 naar 55kg gegaan in die tijd, ik weet het dit is niet echt veel progressie. Qua biceps ben ik van dun armpje naar waarneembare "bobbel" als ik mijn arm aanspan gegaan.

Damn 48 kg bij die lengte, ik heb 63 gewogen bij 1.91m maar 48 bij 1,85m? Damn.
Ik ben zelf in 6 maanden 13kg aangekomen waarvan 10kg aan spier ongv. Maar dat kwam vooral omdat ik toen botjehuid was. Maar ik denk met jouw ondergewicht, goede voeding, goede rust en 3-4x trainen per week moet je wel snel van aankomen, in 6 maanden kan 10kg wel lukken (met vocht en vet erbij gerekend).
Ik denk dat die bobbel puur komt omdat je heel mager bent. Toen ik zo supermager was kon je alles van mijn biceps zien en ook een bobbel, maar dat komt puur omdat er nauwelijks vet zit. Gewoon er voor gaan en dan loop je er minder erg bij als eerst. Kan je missch een foto posten?
 
P90x

Weet iemand als P90X + een goed bulk dieet + 3 dag per week fitness een goed idee is?
 
Weet iemand als P90X + een goed bulk dieet + 3 dag per week fitness een goed idee is?

P90x is een nep iets. Ja het zal vast wel (miniscuul) effect hebben maar is gewoon onzin. Al die P90x transformaties zijn nep. Kijk maar is op youtube. In 90 dagen kan niemand zo'n fysiek bouwen en zeker niet met die domme oefeningen. Met 3x per week kan je goed aankomen in het begin. Althans ik wel maar iedereen is anders, het ligt er aan hoe intens je het. Als ik jou was zal ik dan op die 3 dagen verschillende spiergroepen (split) trainen en niet fullbody hoewel je daar ook goed op kan gaan. Bulk dieet is gegarandeerd nodig dus ga als een speer vreten en trainen.

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 13:51 ----------

Dit is een mooi filmpje om te laten zien hoe makkelijk het is om in een paar uur er stuk anders uit te zien.

http://www.youtube.com/watch?v=M957dACQyfU&feature=youtube_gdata_player
 
P90x is een nep iets. Ja het zal vast wel (miniscuul) effect hebben maar is gewoon onzin. Al die P90x transformaties zijn nep. Kijk maar is op youtube. In 90 dagen kan niemand zo'n fysiek bouwen en zeker niet met die domme oefeningen. Met 3x per week kan je goed aankomen in het begin. Althans ik wel maar iedereen is anders, het ligt er aan hoe intens je het. Als ik jou was zal ik dan op die 3 dagen verschillende spiergroepen (split) trainen en niet fullbody hoewel je daar ook goed op kan gaan. Bulk dieet is gegarandeerd nodig dus ga als een speer vreten en trainen.

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 13:51 ----------

Dit is een mooi filmpje om te laten zien hoe makkelijk het is om in een paar uur er stuk anders uit te zien.

http://www.youtube.com/watch?v=M957dACQyfU&feature=youtube_gdata_player

Ik zie het al.. Helaas wonder bestaan dus niet. Maar in ieder geval als ik 3/4 x per week naar fitness ga heb ik dan een personal trainer nodig of volstaat een goed trainingsschema? En heeft iemand misschien een link naar een goed voedings/trainings schema waarmee ik na na 6 maanden geen lopend skelet meer ben en mooi "gespierd ben"

----------

http://www.youtube.com/watch?v=IutfazCc4tQ

Is bovenstaande filmpje wel realistisch wat ik in 100 dagen kan verwachten?
 
Laatst bewerkt:
voedingsschema.... zie mijn eerdere post... maak je het beste zelf

trainen doe je ook zelf.
Of je daarbij een personal trainer nodig hebt is afhankelijk van hoe goed jij jezelf gemotiveerd weet te houden
Voor het schema alleen, kan je in het begin zeker volstaan met de bestaande beginners schema's
 
Damn 48 kg bij die lengte, ik heb 63 gewogen bij 1.91m maar 48 bij 1,85m? Damn.
Ik ben zelf in 6 maanden 13kg aangekomen waarvan 10kg aan spier ongv. Maar dat kwam vooral omdat ik toen botjehuid was. Maar ik denk met jouw ondergewicht, goede voeding, goede rust en 3-4x trainen per week moet je wel snel van aankomen, in 6 maanden kan 10kg wel lukken (met vocht en vet erbij gerekend).
Ik denk dat die bobbel puur komt omdat je heel mager bent. Toen ik zo supermager was kon je alles van mijn biceps zien en ook een bobbel, maar dat komt puur omdat er nauwelijks vet zit. Gewoon er voor gaan en dan loop je er minder erg bij als eerst. Kan je missch een foto posten?

Dit is het begin product. Ik heb me trouwens net nog een keer gewogen en ik blijk 58 te wegen.

Foto nu: http://i48.tinypic.com/2ir4utw.jpg
 
Je moet afstappen van die idiote online programma's, die werken niet en zijn puur gemaakt om gemeen geld te verdienen. Lees de stickies in de voedingssectie door en ga dan aan de slag met trainen. Als je geen zin en budget hebt om naar een sportschool te gaan dan moet je ook niet zeiken ;). Als jij echt graag groter wilt worden dan zou je er veel moeite in willen stoppen en je kunt altijd een baan nemen.
 
Je moet afstappen van die idiote online programma's, die werken niet en zijn puur gemaakt om gemeen geld te verdienen. Lees de stickies in de voedingssectie door en ga dan aan de slag met trainen. Als je geen zin en budget hebt om naar een sportschool te gaan dan moet je ook niet zeiken ;). Als jij echt graag groter wilt worden dan zou je er veel moeite in willen stoppen en je kunt altijd een baan nemen.

Ik heb even onderzoek naar kosten van fitness gedaan en dat is zeker te doen. Ik ben gewoon eerst bij de verkeerde dure club geweest. Enfin ik heb gelukkig werk waar ik het zoals ik nu gezien heb ruimschoots van kan bekostigen. Ik ga maandag meteen eens langs.
 
Dit is het begin product. Ik heb me trouwens net nog een keer gewogen en ik blijk 58 te wegen.

Foto nu: http://i48.tinypic.com/2ir4utw.jpg

Dude, je moet eerlijk wegen. Dus na het opstaan, naar de wc gegaan te zijn (alles er uit gooien) en kleren uit. Dan pas maak je een eerlijke weging. Tenslotte zijn de meeste digitale weegschalen erg onnauwkeurig.
Als je die avond er voor ook chips of andere zoute dingen hebt gegeten hou je een tijdje erg veelmvocht vast waardoor je ook meet lijkt te wegen. En sorry, hoe bot het ook klinkt, in 6 maanden ben je niet mooi gespierd. Zeker bij jou gewicht duurt het tenminste nog een jaar voordat je er wat beter uit ziet dan de gemiddelde Nederlandse man.

Een personal trainer heb ik ook gehad voor de eerste twee maanden. Maar deze waservaren en goed opgeleid en vertelde niet allemaal van die onzin. Dus als je een neemt doe goed onderzoek naar zijn achtergrond. Ik vond het handig om zo alle oefeningen correct uit te voeren en de goede adviezen over voeding waren ook gunstig. Hoewel het handig is, is het niet nodig en het is ook nog is reteduur. Die van mij vroeg 55€ per uur ex. Btw.
Gewoon beginnen met trainen en goed eten dan kom je er veel normaler bij te lopen dan nu, accepteer dat je niet 'kast' bent in 6 maanden dat gewicht, geduld is een schone zaak en anders moet je maar afzien van bodybuilden.
 
Dit is het begin product. Ik heb me trouwens net nog een keer gewogen en ik blijk 58 te wegen.

Foto nu: http://i48.tinypic.com/2ir4utw.jpg

Lijkt op een lichte pectus excavatum (google) dat gat tussen je borst. Kan eventueel vergoed worden, maar weet niet of het 'ernstig' genoeg is.
Als je er geen last van hebt dan prima natuurlijk.


Ik zou starting strength doen (aangezien je na een jaar nog steeds bezig bent met flut programma's..), veel eten volgens schema en dan als je voor de vakantie als een eckte beachboy op het strand wilt staan; ff wat vet verliezen en een paar keer de zonnebank pakken
 
Lijkt op een lichte pectus excavatum (google) dat gat tussen je borst. Kan eventueel vergoed worden, maar weet niet of het 'ernstig' genoeg is.
Als je er geen last van hebt dan prima natuurlijk.


Ik zou starting strength doen (aangezien je na een jaar nog steeds bezig bent met flut programma's..), veel eten volgens schema en dan als je voor de vakantie als een eckte beachboy op het strand wilt staan; ff wat vet verliezen en een paar keer de zonnebank pakken

Als ik het niet zou laten opereren kan ik dan nog steeds wel een "gespierde duidelijke" borst krijgen. Aangezien volgens mijn huisarts veel acteurs etc dit hebben maar door trainen komt het korter bij elkaar te staan.
 
Als ik het niet zou laten opereren kan ik dan nog steeds wel een "gespierde duidelijke" borst krijgen. Aangezien volgens mijn huisarts veel acteurs etc dit hebben maar door trainen komt het korter bij elkaar te staan.

Ik denk het wel aan je pic te zien, maar je staat niet droog genoeg en pic is niet duidelijk genoeg om je aanhechtingen te zien.. dus kan het niet echt beoordelen
Ik ben ook geen expert natuurlijk, maar jouw geval van de pectus is helemaal niet erg (zoek maar eens naar scoobz0r in het pics forum) en meer massa op de borst (en rest vh lichaam) gaat er zeker beter uitzien.
 
Back
Naar boven