XXL Nutrition

Ectomorph 16 jaar help!

Bezoekers in dit topic

Ik denk het wel aan je pic te zien, maar je staat niet droog genoeg en pic is niet duidelijk genoeg om je aanhechtingen te zien.. dus kan het niet echt beoordelen
Ik ben ook geen expert natuurlijk, maar jouw geval van de pectus is helemaal niet erg (zoek maar eens naar scoobz0r in het pics forum) en meer massa op de borst (en rest vh lichaam) gaat er zeker beter uitzien.

Bedankt ik heb een paar fotos bekeken van voor en na dat hij geopereerd was. Mij is een operatie afgeraden aangezien het heel vaak blijkt fout te gaan. Ook heb ik geen andere klachten er door dus ik denk dat ik het zo laat. Ik kan als het me echt gaat vervelen op latere leeftijd nog altijd besluiten het te laten opereren maar voor nu laat ik het zo.
 
Sorry,
Eerst zeg je dat een sportschool te duur is (weet niet waar je woont, maar je hebt al sportscholen voor onder de 20,=) , en daarna vraag je of je niet een personal trainer nodig hebt, die vaak een behoorlijke fee per uur vragen. (vaak meer dan je voor een hele maand aan abbo betaalt aan je sportschool)... ?

Anyway,
6 maanden is denk ik iets te kort om goede resultaten te zien, hoewel niet onmogelijk, maar dan moet je echt echt echt heeeeeeel hard gaan trainen, letterlijk tot je erbij neervalt, of in je broek doet.. :)
Het ligt dus allemaal aan je jezelf. 3 dagen per week vindt ik bv te weinig. Zou 6 dagen per week doen.
1 dag per week goed uitrusten. Elke dag goed op tijd naar bed gaan. En idd heeeeel veel en goed eten.

Je hebt je genetics tegen je, dat moet je gewoon accepteren, daar kan je niks aan doen.
Maar van de andere kant hoef jij straks weer weinig moeite te doen om strak te worden, waar andere weer onwijse moeite mee hebben. Jij blijft waarschijnlijk onwijs strak van jezelf. Dat zie je veel met ecto. Niet heel erg groot gespierd, maar keistrakke huid om hun hun spieren.

En dat iemand zegt, oh je moet gewoon veel gaan eten, das ook niet zomaar waar, want ik ken veel mensen met zelfde bodytype als jou, die eten wat ze willen en echt wat ze willen, soms een paar mc-menu's achter elkaar, en ze komen noppes aan. (ze trainen niet ofzo, maar gewoon om aan te geven dat jullie stofwisselling eenmaal anders werkt)

Ik denk ook dat je zeker suplementen moet gaan nemen, zonder kom je er niet zo makkelijk.
Maar je zit aan je budget vast....

Ik heb veel 'ecto's' in korte tijd zien veranderen in de gym waar ik ga, maar die trainen echt tot ze de gewichten laten vallen. Die komen niet effe een paar setjes dumbbells doen en beetje praten en staan socializen. Nee, kei keihard trainen.

Laatste (vind ik dan) dat je motivatiereden tot dit te willen gaan te doen niet sterk genoeg is. Omdat ik over 6 maanden op vakantie ga met mijn vrienden en er dan niet als dunste bij wil lopen. Kom op he!!
Trouwens, je kan zelfs uit je woorden en manier van schrijven opmaken dat je een probleem hebt met je zelfvertrouwen. Begin daar als eerst wat aan te doen. Dan kom je veel verder!!
(is niet slecht bedoelt hoor, maar juist goed)
En ja klopt, als je je doelt bereikt hebt zal je zelfvertrouwen gaan groeien, maar nee, je probleem van zelfvertrouwen zit tussen je oren en kan je zeker wat aandoen.

Anyway success en keep us posted!
 
Bodymorph, voor ecto's is eten het belangrijkst. Het is de sleutel tot gains en dat sommige ecto's kunnen eten wat ze willen en niet aankomen is een k*tsmoes. Vaak slapen die niet goed, eten niks en ongezond. Ik moet ook meer eten dan een gemiddeld iemand om aan te komen, maar is zeker niet onmogelijk. En dat van die supplementen is bullshit, je moet al kunnen gainen zonder en je moet het zien als een extra, maar het ga echt niet 'die extra massa' geven. En aan jou stats te zien ben je flink endomorph?
 
Srs, blijf erbij, dat ecto, meso, morph shit is zwaar overtrokken. Ja tuurlijk moet een mager iemand harder werken in het begin. Heel dat lichaam is er op aangepast. Als mensen zeggen dat de stofwisseling anders is dan bij normale mensen, daar kan je wat mee. Ik trainde vroeger met een ecto, vreet nu als een varken en eigenlijk op hetzelfde niveau qua gainen / trainen / inname dan een endo of meso. Noem het dan: zwaar onderontwikkeld ipv ecto. Of: altijd goed gegeten en gezond geleefd ipv endo. Of: altijd gesport en gezond gegeten ipv meso.

Bullshit zeg ik.

Dont give a **** about al diegenen die hier na posten die zeggen dat mijn bullshit bulshit is.

En eten: dat is ALTIJD belangrijk, maakt niet uit hoe je er uit ziet.

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 16:54 ----------

Beetje verschil in genen is wel mogelijk
 
Srs, blijf erbij, dat ecto, meso, morph shit is zwaar overtrokken. Ja tuurlijk moet een mager iemand harder werken in het begin. Heel dat lichaam is er op aangepast. Als mensen zeggen dat de stofwisseling anders is dan bij normale mensen, daar kan je wat mee. Ik trainde vroeger met een ecto, vreet nu als een varken en eigenlijk op hetzelfde niveau qua gainen / trainen / inname dan een endo of meso. Noem het dan: zwaar onderontwikkeld ipv ecto. Of: altijd goed gegeten en gezond geleefd ipv endo. Of: altijd gesport en gezond gegeten ipv meso.

Bullshit zeg ik.

Dont give a **** about al diegenen die hier na posten die zeggen dat mijn bullshit bulshit is.

En eten: dat is ALTIJD belangrijk, maakt niet uit hoe je er uit ziet.

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 16:54 ----------

Beetje verschil in genen is wel mogelijk

Ben zeker mee eens dat de meeste mensen het overschatten, veel arme mensen in India zijn tiegelijk dun, maar dat komt omdat ze te weinig eten. Ben wel van mening dat er een degelijke bouw is van iemand en dat die te zijn in te delen in ecto meso endo.
Hieronder (naar mijn mening) soorten posturen.

Frank Zane (ecto): http://www.handsomemasculinemen.com/male-bodybuilder-photography/Frank-Zane-Young.jpg

Arnold Schwarzeneger (meso): http://4.bp.blogspot.com/_WbPTI6hDj...C-84ONDng/s1600/Arnold_Schwarzenegger_421.jpg

Jay Cutler (endo): http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQPvcJ_sUKxn6jgL9NPQX0RAu6s3upt_nXfsj2ev4wyiuoq3lZU


Hier een goed artikel er over (scroll door tot je ectomorph tegenkomt): http://www.buildmybody.nl/de-werkin...iervezel-en-lichaamstypen-ecto-endo-mesomorf/
 
Véél vreten , ipv 3 maaltijden ga je 8-9 maaltijden eten.
Als je gewoon echt breed wilt staan en niet bepaald mooi droog binnen die 6 maanden.. Gewoon hard bulken.
Compound oefeningen doen , en je volvreten , 's nachts goed slapen.
 
welke naam je 't beestje geeft maakt toch niet uit. ooit heeft iemand (een dr.) dat zo genoemd, ecto meso endo en alles wat er tussen zit. ik ga echt mijn tijd niet verdoen om eigenwijze bb profs overtuigen of er wel of niet verschillende bodytypes bestaan. iedereen moet lekker geloven wat ie zelf wil. maar men moet echt niet beweren dat 't ligt aan ondervoeding ofzo?? kan me nog goed herinneren in 1e & 2e middelbaar, tijdens 't omkleden bij gymles, (kinderen van 13 jaar dus) de ene gozer had van zichzelf een V-rug die je duidelijk zag lopen als een V naar de schouders toe, had brede kuiten & gespierde bovenbenen (nee! geen voetballers of wielrenners) etc..., bij de andere (en vaak waren bij de dunnere types) liep de rug vanaf z'n middel recht evenwijdig naar boven tot zijn schouders.., dunne benen etc..

en 't maakt helemaal niet uit, alles heeft z'n voordelen en z'n nadelen.

en andere lopen weer alleen maar te roepen dat men moet eten eten eten, sorry, zonder erbij te trainen kom je echt geen spiermassa aan.

dus @Malibu, ik zou zeggen, luister naar wie je zelf wilt,
iedereen hier weet 't toch beter dan de ander, hihi (is typisch voor mannen, en helemaal voor BB's, zitten vol met testosterone) hhhh

ik zeg:
keihard trainen
goed en veel eten
goed rusten
sterk doorzettingsvermogen hebben
vastberadenheid
nooit opgeven
doorgaan en je komt er!

That's All Folks!

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 21:16 ----------

en ohja @mesoectosaurus

ik vond 't wel leuk dat je nog effe erbij toevoegde:
"Beetje verschil in genen is wel mogelijk"

:))))))

een beetje verschil maar toch??

jij als ervaren BB'er weet heeeeel goed dat de genen er heeel veel toe doen!
jij weet heeeel goed dat er jongens zijn die maar een paar keer met wat dumbbells hoeven te zwaaien en hun spieren beginnen meteen te groeien, (en in de juiste vorm en verhoudingen)

en dan kan je zeggen bullshit, 'aanleg hebben' bestaat niet! is onzin!
:) you know better
 
Laatst bewerkt:
welke naam je 't beestje geeft maakt toch niet uit. ooit heeft iemand (een dr.) dat zo genoemd, ecto meso endo en alles wat er tussen zit. ik ga echt mijn tijd niet verdoen om eigenwijze bb profs overtuigen of er wel of niet verschillende bodytypes bestaan. iedereen moet lekker geloven wat ie zelf wil. maar men moet echt niet beweren dat 't ligt aan ondervoeding ofzo?? kan me nog goed herinneren in 1e & 2e middelbaar, tijdens 't omkleden bij gymles, (kinderen van 13 jaar dus) de ene gozer had van zichzelf een V-rug die je duidelijk zag lopen als een V naar de schouders toe, had brede kuiten & gespierde bovenbenen (nee! geen voetballers of wielrenners) etc..., bij de andere (en vaak waren bij de dunnere types) liep de rug vanaf z'n middel recht evenwijdig naar boven tot zijn schouders.., dunne benen etc..

en 't maakt helemaal niet uit, alles heeft z'n voordelen en z'n nadelen.

en andere lopen weer alleen maar te roepen dat men moet eten eten eten, sorry, zonder erbij te trainen kom je echt geen spiermassa aan.

dus @Malibu, ik zou zeggen, luister naar wie je zelf wilt,
iedereen hier weet 't toch beter dan de ander, hihi (is typisch voor mannen, en helemaal voor BB's, zitten vol met testosterone) hhhh

ik zeg:
keihard trainen
goed en veel eten
goed rusten
sterk doorzettingsvermogen hebben
vastberadenheid
nooit opgeven
doorgaan en je komt er!


That's All Folks!


solide advies, hihihi
 
welke naam je 't beestje geeft maakt toch niet uit. ooit heeft iemand (een dr.) dat zo genoemd, ecto meso endo en alles wat er tussen zit. ik ga echt mijn tijd niet verdoen om eigenwijze bb profs overtuigen of er wel of niet verschillende bodytypes bestaan. iedereen moet lekker geloven wat ie zelf wil. maar men moet echt niet beweren dat 't ligt aan ondervoeding ofzo?? kan me nog goed herinneren in 1e & 2e middelbaar, tijdens 't omkleden bij gymles, (kinderen van 13 jaar dus) de ene gozer had van zichzelf een V-rug die je duidelijk zag lopen als een V naar de schouders toe, had brede kuiten & gespierde bovenbenen (nee! geen voetballers of wielrenners) etc..., bij de andere (en vaak waren bij de dunnere types) liep de rug vanaf z'n middel recht evenwijdig naar boven tot zijn schouders.., dunne benen etc..

en 't maakt helemaal niet uit, alles heeft z'n voordelen en z'n nadelen.

en andere lopen weer alleen maar te roepen dat men moet eten eten eten, sorry, zonder erbij te trainen kom je echt geen spiermassa aan.

dus @Malibu, ik zou zeggen, luister naar wie je zelf wilt,
iedereen hier weet 't toch beter dan de ander, hihi (is typisch voor mannen, en helemaal voor BB's, zitten vol met testosterone) hhhh

ik zeg:
keihard trainen
goed en veel eten
goed rusten
sterk doorzettingsvermogen hebben
vastberadenheid
nooit opgeven
doorgaan en je komt er!

That's All Folks!

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 21:16 ----------

en ohja @mesoectosaurus

ik vond 't wel leuk dat je nog effe erbij toevoegde:
"Beetje verschil in genen is wel mogelijk"

:))))))

een beetje verschil maar toch??

jij als ervaren BB'er weet heeeeel goed dat de genen er heeel veel toe doen!
jij weet heeeel goed dat er jongens zijn die maar een paar keer met wat dumbbells hoeven te zwaaien en hun spieren beginnen meteen te groeien, (en in de juiste vorm en verhoudingen)

en dan kan je zeggen bullshit, 'aanleg hebben' bestaat niet! is onzin!
:) you know better

Kill yourself :headbang:
 
Stel ik doe het niet voor de daadwerkelijke kracht maar meer voor het uitzien zijn dan oefening gebaseerd op sarcoplasmic hypertrophy misschien een alternatief. Zoja heeft iemand een misschien een link voor oefeningen die daarop gebaseerd zijn.
 
Gozer ga nou maar een gewoon trainingsschema maken en je niet bezig houden met die flauwekul, want dat gaat geen donder uitmaken.
 
Stel ik doe het niet voor de daadwerkelijke kracht maar meer voor het uitzien zijn dan oefening gebaseerd op sarcoplasmic hypertrophy misschien een alternatief. Zoja heeft iemand een misschien een link voor oefeningen die daarop gebaseerd zijn.

Is 't:
:hamer:

Of:
:whip:

Of:
:duh:

Waar heb je die termen vandaan? Klinkt wel impressive eerlijk gezegd.
Maar jij denkt dus dat je oefeningen kan doen die je enkel in formaat doen toenemen zonder in kracht??
Vriend, je kan blijkbaar wel googlen (of wat je ook gedaan hebt om die term op te graven) naar dat soort wetenschappelijke stof (wat opzich heel goed is hoor, om de opbouw van spieren beter te begrijpen), maar je kan niet googlen naar trainingschema's en verschillende trainingsmethodes voor skinny guys (zal 't geen ecto meer noemen :-) )?

Ik weet dat er zoveel gezegd wordt overal op 't net, en je na een tijdje door de bomen 't bos niet meer ziet of gewoon gek wordt van alle verschillende informatie, 5x5 of 10x10 , hoge reps laag gewicht, lage reps hoog gewicht, piramidetraining, one set to failure, etc.. , maar je moet ergens beginnen en zo een beetje dingen gaan aanvoelen wat wel werkt en waar je goed bij voelt etc.. niet als perfectionist te werk gaan, van eerst alles willen weten en perfect schema willen hebben alleer je gaan beginnen, nee,
gewoon beginnen, vandaag nog inschrijven bij sportschool, niet uitstellen, tijd tikt door, elke dag die voorbij gaat is een verloren dag.
 
Is 't:
:hamer:

Of:
:whip:

Of:
:duh:

Waar heb je die termen vandaan? Klinkt wel impressive eerlijk gezegd.
Maar jij denkt dus dat je oefeningen kan doen die je enkel in formaat doen toenemen zonder in kracht??
Vriend, je kan blijkbaar wel googlen (of wat je ook gedaan hebt om die term op te graven) naar dat soort wetenschappelijke stof (wat opzich heel goed is hoor, om de opbouw van spieren beter te begrijpen), maar je kan niet googlen naar trainingschema's en verschillende trainingsmethodes voor skinny guys (zal 't geen ecto meer noemen :-) )?

Ik weet dat er zoveel gezegd wordt overal op 't net, en je na een tijdje door de bomen 't bos niet meer ziet of gewoon gek wordt van alle verschillende informatie, 5x5 of 10x10 , hoge reps laag gewicht, lage reps hoog gewicht, piramidetraining, one set to failure, etc.. , maar je moet ergens beginnen en zo een beetje dingen gaan aanvoelen wat wel werkt en waar je goed bij voelt etc.. niet als perfectionist te werk gaan, van eerst alles willen weten en perfect schema willen hebben alleer je gaan beginnen, nee,
gewoon beginnen, vandaag nog inschrijven bij sportschool, niet uitstellen, tijd tikt door, elke dag die voorbij gaat is een verloren dag.


Serieus bodymorph, sodemieter op met je k adviezen. Dat van die reps is wel waar maar dat jij niet weet wat sarcoplasmic hypertrophy is zegt mij al genoeg (en intussen nog zo'n grote bek hebben).
 
Serieus bodymorph, sodemieter op met je k adviezen. Dat van die reps is wel waar maar dat jij niet weet wat sarcoplasmic hypertrophy is zegt mij al genoeg (en intussen nog zo'n grote bek hebben).

HHHHH, ik lach me dood Corvette, maar misschien moet jij eens opsodemieteren :hahaha:
Beter lezen Sjaak, waar zeg ik niet te weten wat sarcoplasmic hypertrophy is?
Ik zei "Waar heb je die termen vandaan? Klinkt wel impressive eerlijk gezegd."
en zei "wat opzich heel goed is hoor, om de opbouw van spieren beter te begrijpen"

Dus misschien begrijp jij niet zo goed wat 't betekend. :hahaha:

Anyway, wat ik bedoelde te zeggen is:
Jij komt gisteren aanzetten met vragen van "Wat voor een dieet en wat voor een trainingsschema raden jullie mij aan? " En een dag later roep je termen als sarcoplasmic hypertrophy.
Dus of hij weet heel goed wat sarcoplasmic hypertrophy is, en dus moet ie ook wel meer weten over nutrition en trainingsschema's, of hij loopt intressant te doen (copy/paste van dr. google) en andermans tijd te verdoen, want iemand die kan googlen en lezen over sarcoplasmic hypertrophy kan ook googlen en lezen over voeding en schema's

blablabla doei!

maar laten we die jongen proberen te helpen ipv tegen elkaar te :shoot: :army:
 
Hier mijn schema, 3xfull body met de nodige compounds erin (credits to RFFNCK en Starting strenght).
Ik heb zelf extra arm en borstoefeningen eringestoken voor persoonlijke redenen (de scheef gedrukte oefeningen).

Voedingsschema kan ik niet voor je opmaken sinds dit varieert van persoon tot persoon.
als dit schema je niet bevalt nadat je begonnen bent, kan je altijd iets anders proberen.

Persoonlijk doe ik alle oefeningen 5x5.
Beter dat je met lage gewichten begint om een goede techniek te ontwikkelen voor de compounds.

DAG 1
Squat
Bench Press
Pull ups
Military Press
Barbell Curl
Triceps pushdown (cable)
Pectorial fly's (dumbbell)

DAG 2
Deadlift
Seated Row (cable)
Incline Bench press
Dumbbell Lateral Raises
Concentration Curl
Lying French Press
Pectorial fly's (dumbbell)

DAG 3
Walking Dumbbell Lunges
Chin ups
Dumbbell Bench Press
Dumbbell Shoulder Press
Barbell shrugs
Standing Calf raises
Pectorial fly's (dumbbell)

De enige manier dat je het goede programma/dieet gaat vinden, is door het te testen.
Nu vooruit met de Geit!
 
Bodymorph, jou antwoord is nog achterlijker dan het achtereind van het varken. Nou ga alsjeblieft iets anders doen dan je afrukken op de foto's in het forum.
 
Zover ik weet is sarcoplasmatische vloeistof eigenlijk het spul in je spiercellen wat niet bijdraagt aan de daadwerkelijke kracht. Sarcoplasmatisch hypertrofie komt het meest voor wanneer je lift met relatief lichtere gewichten met 8-12 reps en het komt vaker voor bij bodybuilders dan powerlifters. Myofibrillair hypertrofie is een toename in de omvang van de myofibrillen waarvan de contractiele eiwitten (actine en myosine) bevatten samen met de eiwitten die de spieren kenmerkende eigenschappen geven zoals elasticiteit. Dit type hypertrofie bereik je door vaker met zwaardere gewichten en minder herhalingen te liften, Dit resulteert dan weer in zowel verhoging van sterkte en grootte (hoewel niet zo veel als in grootte sarcoplasmatisch). Kortom bij de sarcoplastische manier pomp je je spieren als het waren op met vloeistoffen terwijl je ze met Myofibrillaire hypertrofie ze in elkaar weeft en daadwerkelijk kracht ermee krijgt. Dus nummer 1 is voor het uitzien nummer 2 is voor uitzien (duurt wel langer) + daadwerkelijke kracht.
 
Zover ik weet is sarcoplasmatische vloeistof eigenlijk het spul in je spiercellen wat niet bijdraagt aan de daadwerkelijke kracht. Sarcoplasmatisch hypertrofie komt het meest voor wanneer je lift met relatief lichtere gewichten met 8-12 reps en het komt vaker voor bij bodybuilders dan powerlifters. Myofibrillair hypertrofie is een toename in de omvang van de myofibrillen waarvan de contractiele eiwitten (actine en myosine) bevatten samen met de eiwitten die de spieren kenmerkende eigenschappen geven zoals elasticiteit. Dit type hypertrofie bereik je door vaker met zwaardere gewichten en minder herhalingen te liften, Dit resulteert dan weer in zowel verhoging van sterkte en grootte (hoewel niet zo veel als in grootte sarcoplasmatisch). Kortom bij de sarcoplastische manier pomp je je spieren als het waren op met vloeistoffen terwijl je ze met Myofibrillaire hypertrofie ze in elkaar weeft en daadwerkelijk kracht ermee krijgt. Dus nummer 1 is voor het uitzien nummer 2 is voor uitzien (duurt wel langer) + daadwerkelijke kracht.


Theorycraften gaat je niet voorthelpen om breder te worden.
Het is natuurlijk wel interessanter als je weet waarover je spreekt, maar ACTIE gaat je meer resultaat opleveren dan DISCUSSIE.
 
Theorycraften gaat je niet voorthelpen om breder te worden.
Het is natuurlijk wel interessanter als je weet waarover je spreekt, maar ACTIE gaat je meer resultaat opleveren dan DISCUSSIE.

Mijns inziens is het voor mij persoonlijk verstandiger om de diverse opties te bekijken zoals ik gedaan heb en ja daar komen termen in voor die je normaliter in een studie medicijnen zou verwachten. Enfin, angezien dat ik het het alleen voor het uitzien wil ga ik voor de eerste optie dus lichtere gewichten maar meer reps. Nu ga ik kijken wat voor'n schema ik daarop kan afstellen. Oftewel actie.
 
Back
Naar boven