MuscleMeat

Ectomorph progressie + aantal vragen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jefba

Cool Novice
Lid geworden
13 dec 2012
Berichten
73
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
71kg
Vetpercentage
15%
Hallo iedereen,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Jeffrey net 21 geworden en een bigass ectomorph zoals ze dat mooi noemen.
Ik kreeg veel reacties over dat ik te dun ben etc etc. En wilde hier voormezelf wat aan gaan veranderen.
Sinds 24 augustus 2012 ben ik begonnen met krachttraining.

Voordat ik begon :
1.81 lengte
56 kg JA 56... enorm weinig, had een ingevallen gezicht je ziet me buikspieren van ondervoedheid. Ik geef toe ik at weinig, ik at alleen als ik honger had.
Mijn taille had een omtrek van 75 CM.
Me armen waren 25cm ontspannen.
Zo zag ik er uit :
208a8n5.jpg
( had helaas geen betere foto van before)

Nu zijn we bijna 4 maanden verder.
Er is best veel veranderd. Ben er ook al erg trots op.
Weeg nu 68 kg
82 cm taille
29 cm armen ontspannen.

Zo zie ik er nu uit.
Rug:
jioryc.jpg

Voorkant:
2nu6jkn.jpg

Voorkant:
33nex4l.jpg

( sorry voor de gare foto's maargoed..

EDIT: 22-2-2013
2 maanden later, lekker aan het bulken het gaat de goede weg op volgensmij.
Dit is een snelle pic. Meer zullen volgen, zien jullie ook nog progressie sinds mijn vorige foto?
no5vzp.jpg


------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oja kort over benen, sinds kort mee begonnen dus niet relevant op het moment.


Nu nog mijn veranderingen van de oefeningen:
Voorheen:
20kg bankdrukken. Ja ik begon hiermee, als ik zwaarder ging doen gingen me polsen naar de kloten.

5 kg biceps dumbbell oefening
5 kg triceps dumbbell oefening
optrekken 3x.... ( lol )
opdrukken 8x
Squat 20 kg
deadlift ook 20kg.

Ja ik ben een enorme pussy..

Nu na 4 maanden is het:
35kg bankdrukken.
12 kg biceps dumbbell oefening
10 kg triceps dumbbell oefening
optrekken 10x
opdrukken 20x
Squat 35 kg
deadlift ook 35kg


EDIT 22-2-2013
Ook mijn stats zijn natuurlijk verandert.
40kg bankdrukken.
optrekken 15x
opdrukken 40x
Squat 40 kg
deadlift ook 60kg


Ik ben ervan bewust dat dit nog steeds enorm weinig is maar de groei stimuleert me om door te gaan. Mijn streven is nu eigenlijk wel rond de 38-42 cm armen en me boven lichaam een stuk breder, en rond de 85 kilo.
Is dit haalbaar voor mij? Of is dat niet te zeggen?

Moet ik trouwens nu door gaan bulken? Hoe pak ik dat het beste aan?
Vriend van me zei dat ik gewoon alles moet eten wat me pad kruist. Alleen ik ben er een beetje sceptisch over omdat ik een flink buikje krijg.

Mijn eetschema op het moment:

11:00: 7 granen ontbijt 8 eetlepels met 200ml melk en 2 boterhammen met snijworst.

13:00: 2 boterhammen met snijworst/pindakaas.

15:00: 2 mandarijnen 2 boterhammen met snijworst/pindakaas.

17:00: Avond eten 9/10 iets met kip.

20:30: Meestal na mijn sporten : 4 boterhammen met ei.

00:00: 500 gr magere kwark met carvan cevitam ranja.

Natuurlijk hier en daar wel eens wat aanpassingen zoals vettigheid als friet snacks chips, maar dat is in kleine hoeveelheden. Over t algemeen zoiets als dit. Aanmerkingen zijn welkom, zodat ik ze kan aanpassen.

Oja ik train 3 a 4 x per week.
En kunnen jullie me vetpercentage geven? of zijn de foto's er te slecht voor?

Zoals je hebt gemerkt ben ik niet bekend met thermen etc. Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven, en excuses als dit niet in het goede subforum is gepost.

Zal het ook bijwerken met betere foto's alleen wilde snel reacties.

Mvg,

Jeffrey
 
Laatst bewerkt:
Je eerste foto is wel van te ver af vind ik persoonlijk.Om een correcte vergelijking te maken.
Krijg wel het gevoel als ik deze fotos zie dat er al wat veranderd is . Je ben pas vier maanden bezig ook. Mischien dat je eens even kunt posten wat je ongeveer binnen krijgt op een dag aan Kcal , eiwitten en vetten . Maar je gaat er wel op vooruit.
Vet percentage kan ik je echt niet geven .
 
je doelen zijn zeker haalbaar,
trek er wel genoeg tijd voor uit :)
 
Goed bezig!
Ik kom zelf ook van 58kg bij 1.80m dus ik weet hoe het is.
Vooral goed blijven eten, dit is echt het allerbelangrijkste, als je veel eten moeilijk vindt raad ik je aan een weightgainer te kopen! Ik gebruikte zelf SERIOUS MASS, vond deze erg lekker om te drinken.

En om je vast een goed vooruitzicht te geven, ik woog zelf na 1.5 jaar al zo'n 80kg, geef het dus vooral niet op en blijf goed eten en trainen!!
 
gewoon door blijven bulken, dat 'buikje' valt allemaal wel mee voor zover ik kan zien al is het misschien even wennen voor je.
 
Een ecto is niet persé dun he. En een endo is niet persé dik. Eco en endo hebben een andere lichaamsbouw (dunne polsen, bredere heupen, bredere schouders smalle schouders etcetc..)
 
Zelf zou ik oppassen met alles eten je taille omvang gaat te hard omhoog. Beter een beetje clean eten.
 
Zelf zou ik oppassen met alles eten je taille omvang gaat te hard omhoog. Beter een beetje clean eten.

Ja vond ik dus ook met me taille.
Sinds kort houd ik me ook goed aan me voedings schema die hierin is gepost, zijn daar opmerkingen aan? of is dit een goed schema ?

Mijn calorieen berekend komt uit op 1748. Lijkt me een beetje weinig?
Gebruikte deze formule 88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677) stond ook op de site.

Maar moet ik er nou een cleanbulk tegen aan gooien of gewoon veel dooreten maar met beperkte junkfood etc.

Bedankt voor de reacties so far, ben ook blij om te horen dat mijn goals haalbaar zijn voor me !! Zal wel flink moeten eten dan loop al 1 maand ongeveer zonder echte gains. Blijf een beetje hangen vooral in me armen en borst. Schouders zijn wel nog gegroeid even als me rug.

---------- Post toegevoegd Sun 16 Dec 2012 om 14:28 ----------

Goed bezig!
Ik kom zelf ook van 58kg bij 1.80m dus ik weet hoe het is.
Vooral goed blijven eten, dit is echt het allerbelangrijkste, als je veel eten moeilijk vindt raad ik je aan een weightgainer te kopen! Ik gebruikte zelf SERIOUS MASS, vond deze erg lekker om te drinken.

En om je vast een goed vooruitzicht te geven, ik woog zelf na 1.5 jaar al zo'n 80kg, geef het dus vooral niet op en blijf goed eten en trainen!!

Ja ik heb geen moeite met veel eten, alleen wat raad je me aan om te eten?
Vind je mijn voedingsschema goed genoeg?
 
Goed bezig, vooral mooi dat je zelf ook al trots bent op je eigen prestaties, daar doe je het natuurlijk voor. Voor eten heb ik wel wat tips, ofja eten... drinken in dit geval
- litertje melk per dag!
- Volle chocomel zuipen
- Banaan naar het sporten (in de kwark bijvoorbeeld)
- De maaltijd van 13.00 met minimaal één boterham verhogen (kaas + stroop?)

Eet je trouwens niet om 07.00 uur?
 
Goed bezig, vooral mooi dat je zelf ook al trots bent op je eigen prestaties, daar doe je het natuurlijk voor. Voor eten heb ik wel wat tips, ofja eten... drinken in dit geval
- litertje melk per dag!
- Volle chocomel zuipen
- Banaan naar het sporten (in de kwark bijvoorbeeld)
- De maaltijd van 13.00 met minimaal één boterham verhogen (kaas + stroop?)

Eet je trouwens niet om 07.00 uur?


Ja me drink schema stond er idd niet bij :P Ik drink over het algemeen veel melk, maar liter per dag nog niet. Volle chocomel vind ik lekker alleen krijg er zo veel puisten van. Is chocomel echt nodig?
Ik sta meestal pas rond 10 uur/half 11 op, mn werk begint half 12. Heb een iets ander ritme dan andere. Weet niet of dat een groot probleem is? Ik ga ook later naar bed rond 1 uur en eet om 12 uur dus ook nog me kwark of brood.
 
Ja me drink schema stond er idd niet bij :P Ik drink over het algemeen veel melk, maar liter per dag nog niet. Volle chocomel vind ik lekker alleen krijg er zo veel puisten van. Is chocomel echt nodig?
Ik sta meestal pas rond 10 uur/half 11 op, mn werk begint half 12. Heb een iets ander ritme dan andere. Weet niet of dat een groot probleem is? Ik ga ook later naar bed rond 1 uur en eet om 12 uur dus ook nog me kwark of brood.

Nee joh, is zeker geen probleem. Het is alleen belangrijk dat je op vaste tijdstippen steeds eet. Tja en van chocomel kan je idd puistjes krijgen, maar het is nu toch winter, dus who gives a f! Ik vind het echt ideaal om mee te bulken, lekker snelle calorieën & toch eiwitten & vetten!
 
Nee joh, is zeker geen probleem. Het is alleen belangrijk dat je op vaste tijdstippen steeds eet. Tja en van chocomel kan je idd puistjes krijgen, maar het is nu toch winter, dus who gives a f! Ik vind het echt ideaal om mee te bulken, lekker snelle calorieën & toch eiwitten & vetten!

Je raad me dus ook aan om flink te bulken?
Ik ben sinds 2 weken ook aan t bulken, zoals je ziet op mijn eetschema van nu is dat echt meer dan dat ik nodig heb aan calorieen, alleen t enige verschil is dat mn buik opgezetter word, alleen ergens anders krijg ik nog geen vet/massa of wat dan ook. Daarom heb ik tot nu toe een hekel aan bulken :P.
Ik wil het vet op andere plekken erbij hebben en niet alleen aan mn buik
 
Je raad me dus ook aan om flink te bulken?
Ik ben sinds 2 weken ook aan t bulken, zoals je ziet op mijn eetschema van nu is dat echt meer dan dat ik nodig heb aan calorieen, alleen t enige verschil is dat mn buik opgezetter word, alleen ergens anders krijg ik nog geen vet/massa of wat dan ook. Daarom heb ik tot nu toe een hekel aan bulken :P.
Ik wil het vet op andere plekken erbij hebben en niet alleen aan mn buik

Ja zeker door gaan met bulken! tot 75 kilo?? en dan even kijken wat je wil.
Ben zelf ook 7 maanden geleden begonnen op 62 kilo en ben nu door gebulk'd tot 75/76. Je kan ook een weightgainer proberen natuurlijk, heb ik ook gedaan.
En dat vet op je buik, train je zo weer eraf hoor in de cut fase!
 
Ja zeker door gaan met bulken! tot 75 kilo?? en dan even kijken wat je wil.
Ben zelf ook 7 maanden geleden begonnen op 62 kilo en ben nu door gebulk'd tot 75/76. Je kan ook een weightgainer proberen natuurlijk, heb ik ook gedaan.
En dat vet op je buik, train je zo weer eraf hoor in de cut fase!

Weight gainer is dus een echte aanrader? zal er eens naar kijken op internet waar ik dat kan halen.. of kun jij me dat zo vertellen :P.
En ja oke mischien krijg ik het buikje er wel af maar krijg ik dat vet ook nog op andere plekken? of blijft me buik als een gek stijgen?
Ik zou me bodyfat ook wel eens wille weten, me foto's zijn niet heel goed om te kijken wat me bf is maar zou het 15%+ zijn?
 
Weight gainer is dus een echte aanrader? zal er eens naar kijken op internet waar ik dat kan halen.. of kun jij me dat zo vertellen :P.
En ja oke mischien krijg ik het buikje er wel af maar krijg ik dat vet ook nog op andere plekken? of blijft me buik als een gek stijgen?
Ik zou me bodyfat ook wel eens wille weten, me foto's zijn niet heel goed om te kijken wat me bf is maar zou het 15%+ zijn?

Ik raad je mammoth 2500 aan (body en fitshop).

Je moet je niet zo veel zorgen maken over het stijgen van vetpercentage, en het zal ook nog wel op andere plekken stijgen haha.
Bodyfat is niet eens zo interessant, zolang het in de spiegel maar goed uitziet
 
Ik raad je mammoth 2500 aan (body en fitshop).

Je moet je niet zo veel zorgen maken over het stijgen van vetpercentage, en het zal ook nog wel op andere plekken stijgen haha.
Bodyfat is niet eens zo interessant, zolang het in de spiegel maar goed uitziet

Oke thanks. sorry voor de vragen maar ik ben gewoon nieuwschierig .
Ik ga gewoon lekker die hard door en post over een maandje of 2 weer nieuwe pics om te kijken of ik progressie heb! Zelf zat ik te streven naar een gewichtje of 85... Zal ik door bulken tot 85 of bulken cutten en weer bulken en cutten?
 
Ik zou niet te lang door bulken, dat is super lastig om vol te houden.. (om zo extreem veel te eten). En daarnaast een cut erin gooien om te kijken of je juist veel spiermassa hebt 'gewonnen'!
 
Ik zou niet te lang door bulken, dat is super lastig om vol te houden.. (om zo extreem veel te eten). En daarnaast een cut erin gooien om te kijken of je juist veel spiermassa hebt 'gewonnen'!

K thanks ik bulk door tot 75 en ga cutten, heel erg bedankt voor de moeite!
 
Gewoon doorbulken.
En een buikje zit tussen je oren, geloof mij maar.
Tegen de tijd dat hij begint te blubberen pak je gewoon een aantal weken een stevige cut.

Overigens zou ik wel meer eten dan je nu in je schema hebt staan.
Weet natuurlijk niet wat je ondehoud is (als je dit hebt uitgerekend) maar ik zelf eet echt wel een stuk meer
 
Back
Naar boven