AndroidHealthClinic

Ectomorph -> Stronglifts of Split?!

Trainingsscshema

  • Stronglifts 5x5

    Stemmen: 19 47,5%
  • Splitschema

    Stemmen: 7 17,5%
  • Full-body

    Stemmen: 14 35,0%

  • Totaal stemmers
    40

Bezoekers in dit topic

Verder zou TS misschien beter alterneren tussen oefeningen. Het is immers zo dat je de beweging van veel oefening wat gewend moet raken, en als je bijvoorbeeld na 2 jaar nog nooit shoulder press gedaan hebt dan kost dat je veel waardevolle tijd.
Klopt wel idd. Maar TS heeft al eerder getraind en heeft de meeste oefeningen nog wel een beetje in z'n systeem zitten dus zal wel vlot gaan.
Maar de eerste paar trainingen iets langer bezig zijn is niet zo'n probleem. Die eerste paar trainingen zijn toch ook niet om gelijk 100% te presteren.

Het is niet zo dat ik 1 jaar volledig stil heb gestaan, ben nog wel regelmatig in aanraking geweest met (met name) compound oefeningen tijdens de beide sportopleidingen. Ben dus ook goed bekend met de juiste uitvoering. Wel is het zo dat ik ze niet regelmatig uitvoer. Ben gelukkig geen patsertje en heb geduld om de techniek goed opnieuw goed onder de knie te krijgen, dus denk wel aardig te kunnen aanvoelen wanneer ik weer zwaarder kan gaan trainen. Iemand een tip qua voeding? (hoe bepaal ik gemakkelijk mijn behoefte en hoeveel kcal er boven?)
 
Het is niet zo dat ik 1 jaar volledig stil heb gestaan, ben nog wel regelmatig in aanraking geweest met (met name) compound oefeningen tijdens de beide sportopleidingen. Ben dus ook goed bekend met de juiste uitvoering. Wel is het zo dat ik ze niet regelmatig uitvoer. Ben gelukkig geen patsertje en heb geduld om de techniek goed opnieuw goed onder de knie te krijgen, dus denk wel aardig te kunnen aanvoelen wanneer ik weer zwaarder kan gaan trainen. Iemand een tip qua voeding? (hoe bepaal ik gemakkelijk mijn behoefte en hoeveel kcal er boven?)

De eerste periode ook nog even blijven eten zoals je nu doet adviseer ik.
Dan vervolgens houd je even enkele dagen bij wat je exact eet over de dag verdeeld en kan je uitrekenen wat je gemiddeld eet.

Aan de hand van je resultaten na zeg maar een week of 4 weet je of je iets moet verhogen of kan verlagen en kan je ook inschatten hoeveel je dan zou moeten verhogen of verlagen.
Je weet dan dus direct of je goed zit als je een nieuw voedingschema maakt.
Is naar mijn mening de makkelijkste manier.
Kijken naar weegschaal en spiegels. Word je snel droog of val je snel af dan eet je te weinig, wordt je sneller wat vetter dan eet je iets teveel.
Loopt je gewicht op maar komt er in de spiegel nergens vet bij, optimaal!
 
Het is niet zo dat ik 1 jaar volledig stil heb gestaan, ben nog wel regelmatig in aanraking geweest met (met name) compound oefeningen tijdens de beide sportopleidingen. Ben dus ook goed bekend met de juiste uitvoering. Wel is het zo dat ik ze niet regelmatig uitvoer. Ben gelukkig geen patsertje en heb geduld om de techniek goed opnieuw goed onder de knie te krijgen, dus denk wel aardig te kunnen aanvoelen wanneer ik weer zwaarder kan gaan trainen. Iemand een tip qua voeding? (hoe bepaal ik gemakkelijk mijn behoefte en hoeveel kcal er boven?)
Noteer een 2 weken je voeding en kijk naar de gemiddelde gewichtsverandering. Zorg dus wel dat je elke dag ongeveer hetzelfde eet. Aan de hand van welke richting je gewicht uitgaat kun je logischerwijs vaststellen wat zo ongeveer je behoefte is.

Voor Cut doe ik dan altijd elke week -250Kcal tot ik gestaag gewicht begin te verliezen,
bij bulk dan +250Kcal elke week tot ik gestaag zwaarder word.
 
Mensen hebben verschillend metabolisme, maar dat is niet te vatten binnen de taxonomische categorien van somatotype's.
 
Mensen hebben verschillend metabolisme, maar dat is niet te vatten binnen de taxonomische categorien van somatotype's.
Klopt, maar vaak worden de somatotypes nu in de verkeerde contect gebruikt om dergelijke metabolismen te definiëren.
 
Ondertussen al beslist wat je gaat doen dan?
 
Ondertussen al beslist wat je gaat doen dan?

Ja. Ik ga starten met een fullbody schema, ga m'n normale gang van eten bijhouden en vanuit daar stappen maken. Zodra ik toe ben aan zware training ga ik met een split werken en een voedingsschema samenstellen.
 
Nog een vraagje.. Ik ben in kaart aan het brengen wat ik ga eten. Mijn energiebehoefte per dag is 2850 calorieën, dit heb ik berekend op myfitnesspal (zittend werk + 3 dagen training). Verschilt de 2850 calorieën op trainingsdagen en niet-trainingsdagen? Moet ik bijvoorbeeld op niet-trainingsdagen minder eten, of maakt dit weinig uit? Daarnaast, is zijn de vastgestelde 2850 calorieën juist (50kh/30ei/20vet)?
 
Je verbruikt aardig wat kcal tijdens een intensieve training. Je kan dat incalculeren door ca. 500kcal verschil te houden tussen trainingsdagen en niet trainingsdagen.
 
Je verbruikt aardig wat kcal tijdens een intensieve training. Je kan dat incalculeren door ca. 500kcal verschil te houden tussen trainingsdagen en niet trainingsdagen.

Betekend dit dat ik op niet-trainingsdagen 2350 calorieën als energiebehoefte en en op trainingsdagen de berekende 2850 calorieën?
 
gewoon hetzelfde eten
 
Ik denk dat mfp een gemiddelde berekent over de gehele week. Dus 7x2850=19.950kcal per week.

Dus als je dan bijvoorbeeld 2600kcal op niet trainingsdagen doet en 3150kcal op trainingsdagen kom je ook uit op 2850kcal per dag gemiddeld.

Maar persoonlijk denk ik dat het allemaal niet zo veel uit maakt en kan je gewoon elke dag hetzelfde eten.
 
gewoon hetzelfde eten

Ik denk dat mfp een gemiddelde berekent over de gehele week. Dus 7x2850=19.950kcal per week.

Dus als je dan bijvoorbeeld 2600kcal op niet trainingsdagen doet en 3150kcal op trainingsdagen kom je ook uit op 2850kcal per dag gemiddeld.

Maar persoonlijk denk ik dat het allemaal niet zo veel uit maakt en kan je gewoon elke dag hetzelfde eten.

Duidelijk, doe ik dat. Thanks.
 
Al dat gereken... Vreet gewoon tonnen.
 
Haha, heb je gelijk in. Maar ben er graag bewust van, vandaar de vraag.

In het begin maak dat allemaal niet zo uit, zo lang je genoeg eiwitten binnenkrijgt, en dat kun je gewoon hoofdrekenen door de dag. Als je year round lean wilt zijn enzo misschien wel.
 
Stronglifts is voor kracht.

Massa? Split, UB/LB of Push/Pull/Legs.

kracht en massa kunnen hand in hand gaan, zeker als beginner.

Stronglifts is gewoon de beste manier om te beginnen met de kracht sport en krijg je meteen de 5 belangrijkste oefeningen goed onder de knie
 
Vraagje... Ben nu een tijdje bezig, lukt me aardig om 3/4x te gaan (op tentamenperiodes na). Alleen.... Ik irriteer me aan m'n buikje, zoals je ziet ben ik erg licht (75kg, 192cm) maar heb een hoog vetpercentage (laatste keer gemeten was 18%). Ziet er niet uit. Wat word aangeraden? M'n 3000kcal per dag volhouden of juist verlagen? Meer cardio (doe nu geen cardio)? Intensiever schema (tips)?
 
Je bent 2 maanden bezig en nog steeds even zwaar?

Meer eten.

Wordt je wel sterker?
 
Back
Naar boven