Fitness Seller

EctoMorph training schema??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

infamousroy

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 mrt 2003
Berichten
29
Waardering
0
Wat vinden jullie van dit trainings schema, heb ik op een site gevonden.


Ectomorph: Dit type lichaamsbouw is lang en slank, met een lichte botstructuur. Het lichaam is kort in verhouding tot de armen en benen. De vingers, handen en tenen zijn vrij lang. Ectomorphen zijn zgn. 'Hard Gainers' en schijnen goede atleten te zijn in niet-krachtsporten. Verzekeringsmaatschappijen hebben het idee dat ectomorphen het langst leven.


Dag 1 - Borst/Triceps/Biceps

Incline Barbell Press: 3 sets, 5 herhalingen
Weighted Dips: 3 sets, 5 herhalingen
Close Grip Bench Press: 3 sets, 5 herhalingen
Cheat Barbell Curl: 4 sets, 5 herhalingen


Dag II - Rug/Schouders/Buikspieren

Weighted Chin: 3 sets, 5 herhalingen
Bent-Over barbell rows: 3 sets, 5 herhalingen
Shoulder Press: 3 sets, 5 herhalingen
Barbell Upright Rows: 3 sets, 6 herhalingen
Crunches: 3 sets, 20 herhalingen

Dag III - Dijen/Kuiten

Squat: 3 sets, 5 herhalingen
Leg Press: 3 sets, 8 herhalingen
Leg Curl: 3 sets, 6 herhalingen
Standing Calf Raises: 4 sets, 10 herhalingen

Zorg ervoor dat u tenminste 3 minuten rust tussen elke set en andere activiteiten beperkt tot een minimum.
 
dit zijn puur basisoefeningen waar je idd een solide basis mee kan leggen. hou dan wel voldoende rustdagen tussen die trainingsdagen.
Qua ectomorph moet je ook voldoende rust nemen en genoeg eten, hoog in de ov's en iets lager in de eiwitten dan de normale bb. weet je zeker dat je ecto bent. velen denken dit namelijk te onrechte
 
ja ik denk t wel. 18 jaar. 1,85 70 kg. heeel weinig vet. lang en smal dus
of ben ik anders???
 
Dat wil nog niet alles zeggen.
Ik woog 55 kilo bij 1.87 maar ben toch al 15 kilo aangekomen binnen een jaar, wat dus kwa winst wil zeggen dat ik dus geen complete ectomorph ben. Bouw van een ecto heb ik echter wel en vet kom ik ook niet echt aan bij hoge calorie inname.

Tijd zal leren om te weten wat je nu echt bent, want je zou goed een kruising kunnen zijn van verschillende. De meeste zijn niet enkel 1 type morph.
 
ik vind persoonelijk dat het wel erg weinig reps. zijn voor de meeeste oefeningen. ik doe liever 10 - 8 - 6.
maar dat is erg persoonlijk.
voor de rest ziet het er goed uit.
 
Back
Naar boven