XXL Nutrition

Ecto's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Juriaan

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
5.222
Waardering
0
OKe ecto's ff een vraagie aan jullie:

Hoe lang trainen jullie al en hoeveel kg zijn jullie nu bijgekomen en op hoeveel bf zit je!

Ik wil alleen echte ecto's he heren(dames)

Ow ja en hoe verleidelijk is een kuurtje voor jullie, ik moet mezelf echt blijven zeggen geduld bouw een basis op en als je 21 bent krijg je een kuur voor je verjaardag.
 
Ow ja, ik heb 4 maanden lang lopen vreten als een gek en geen kilo aangekomen en ook geen kracht. het is toch frustrerend!
 
Sinds ik ben begonnen met BB ben ik zo'n 10 kilo aangekomen, hoewel je dat niet echt aan me ziet :(. Ik vreet nu 5000+ Kcal per dag en train als een gek. Vooral in het begin was ik zeer geinteresseerd in anabolen, wat dat goedje wel niet met je kan doen. Na wat research heb ik toch maar besloten om er voorlopig vanaf te blijven.
 
Ik dacht altijd een echte ecto te zijn maar ik krijg toch mijn twijfels. In de eerste 2.5 jaar van mijn trainen 10 kg aangekomen en vet% constant gehouden (op net boven de 6%). Nu, snds september die-hard aan de bulk (dankzij dit forum veel info over voeding meegenomen in mijn eetschema). Woog begin september 62 kg. Nu weeg ik 67 kg (vet% misschien 1 of 2 max procent gestegen). Dit betekend dus 5 kg in 6.5 maand. Voor mij dus een hele prestatie en errug goed voor mijn motivatie. Ik heb me eens laten vertellen dat het voor een echte ecto onmogelijk is meer als 5kg per jaar aan te komen. Vandaar dat ik misschien niet een echte ecto ben.

Ik merk wel dat als ik me gewoon zo vol als mogelijk stamp met koolhydraten en eiwitten de kilo's r wel bij komen. Vooral sinds ik begonnen ben aan mijn brinta bulk schema (heb in andere post al uitgelegd hoe je dat spul snel veel kan eten) ben ik goed aangekomen! Misschien een tip voor de ecto's...
 
in de 12 jaar dat ik trainde zonder AS ben ik van ongeveer 60 naar 75 kg gegaan. Nu weeg ik rond de 94 kg.
 
Vorig jaar ben ik in een periode van 6 maanden van 72.5 kilo naar 75.5 kilo gegaan waarbij mijn vet percentage zakte van 20% naar 14.5%; Dit bij een lengte van 1.81 m

(in effect heb ik expres mijn groei geremd om vet kwijt te raken, een topic waar ik in eenm andere thread nog eens wat over zal schrijven)

Belangrijk is op te merken (en ook mijn ervaring) dat naarmate een ecto ouder wordt zijn metabolisme wel iets richting endo opschuift
 
van brinta werk ik gewoon af en toe een handje naar binnen (zonder wat, gewoon ff flink kauwen)

Ik kom zelf per jaar z'n 2kg spiermassa aan (niet bulken) terwijl met vet% langzaam dalende is en ik veel aan aerobe trainingen doe. Hoewel ik nu 1kg lichter ben geworden afgelopen twee maanden, terwijl mijn kracht toegenomen is.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Juriaan
Ow ja en hoe verleidelijk is een kuurtje voor jullie, ik moet mezelf echt blijven zeggen geduld bouw een basis op en als je 21 bent krijg je een kuur voor je verjaardag. [/B]


Heb ik geen probleem mee, Juriaan, zolang je maar weer niet net zo als bij je vorige kuur de anabolen gaat meesmokkelen uit Turkije of een ander moslimland :D
 
msschien een stomme vraag maar wat is een ecto??
 
Jij bent cker de klutskwijt :D

een ecto is een smalle/dunne lichaamsbouw te herkennen aan lange dunne armen en heeft een hoge stofwisseling
 
ik heb ook een tijdje redelijk gebulkt maar dan voornamleijk met gezond voedsel. dus geen pizza's of dergelijke maar ik zorgde voor een calorieoverschot door veel meergranen brood met pindakaas, groente, zoete aardappelen en veel kip,tonijn en kogelbiefstuk.
in die periode heb ik me eigen vaak opgemeten met een meetlint. en jammer genoeg was het enige wat aankwam, jawel mijn pens.
de rest bleef nagenoeg hetzelfde. erg jammer.
nu neem ik nog meer eiwitten en minder brood, minder pindakaas, geen zoete aardappelen meer en alleen nog kip en tonijn (Mede doordat die kogelbiefstuk zo duur is) en ik zie er wel beter uit nu. logisch ja. maar ik wil er eigenlijk het hele jaar goed uitzien want zodra mijj buik weer begint uit te puilen krijg ik weer de neiging om mijn voedingsschemaaan te passen. dus ik beperk mijn koolhydrate zodanig dat ik nog wel gewoon kan trainen.
 
Dat probleem heb ik nu dus ook wel een beetje. Door het bulken is mijn buik echt uit gaan puilen. Ik hou in mijn achterhoofd wel 'van de zomer werk ik dat wel weer weg'. Maarja, het ziet r gewoon lang niet zo strak uit vind ik zelf. Maarja, als de kilo's r niet of nauwelijks bijkomen zakt mijn motivatie en kom ik in een negatieve spiraal (minder eten, minder trainen, daardoor minder eten, enz.ezn.).
Tot nu toe gaat het dus wel lekker, creatine ben ik nu 2 weken mee bezig maar heeft niet de resultaten waar ik eigenlijk op hoopte (nu ongeveer een kilo door angekomen in de eerste 2 weken). Khoop r wel 2 tot 3 kilo in totaal aan te komen in die 8 weken. We zullen zien :)
 
dat is de reden dat ik dus niet ga bulken, mijn buik en middel wil ik zo houden. Dus dan maar langzaamspieren opbouwen
 
Ik ben dus ook een ecto. Ik train nu een 10 maanden en ben van 55 kilo naar 68.5 gegaan (schommeld maar heb ook al de 70 kilo gehaald). De vraag van mijn bf percentage is moeilijker te beantwoorden ik heb het nooit gemeten, maar zoals je in de thread foto bui ( http://www.pbase.com/avg/inbox ) kunt zien is ie vrij laag. Wat denken jullie hoeveel % het is. Vet kweken is voor mij het allermoeilijkst dat wil me maar niet lukken. Wel is de armgroei (bovenarm) erg goed gegaan. Eerst waren ze met pomp 28 cm en nu zijn ze 37.5 met pomp dus dat is bijna 10 cm erbij. De rest gaat niet echt hard. Verder is mijn broekmaat verkleind van 34 naar 30. Boven wat groter en onder iets kleiner dus.

Verleiding van een kuur is echt enorm groot.
Liefst zou ik er vandaag nog mee beginnen, maar ja een basis opbouwen zodat je je gains beter kunt behouden is ook erg belangrijk. Dus dit is een moeilijke. Ik heb gelukkig wel de leeftijd ervoor (22 jaar). Maar als het eenmaal zover is dat ik er echt voor wil gaan ga ik misschien eerst maar eens een prohormoon kuurtje nemen om alvast te wennen iets te slikken wat toch iets lichter is.
 
in 10 maanden???!!!
dat zijn geen verkerde resultaten. ik zou dat kuurtje nog even achterwege laten.
 
Ben momenteel bezig met eerste weken eiwitdieet en het lijkt me te lukken. Weeg nu momenteel 70kg en ben 1.82m, heb wel stokkebenen, dus het gewicht ligt meer op mn bovenlijf.. 2 weken geleden woog ik 69 kg.. Ben dus schematisch mn gewicht aant plannen en kom +- 0.5kg per week bij.. Het resultaat is al zichtbaar en k'wordt momenteel ook sterker.. Train al 4 jaar ofzo intensief maar ik groeide niet als verwacht. Ik at ook veels te weinig en weet nu waarom ik niet groeide. Dat is nu allemaal opgelost, hopelijk blijft het me lukken en haal ik de 80kg in september.. Als dat zo is... DAn ben ik zeeeer tevreden..

Afwachten geblazen :yawn:
 
zou je dan dat dieetje eens willen delen met de andere leden....
 
Ach heel simpel...

S'ochtends:

09.00 8boterhammen 20
4 schellen kippewit 15
3 eieren 18
2 mokken melk 15

12.00 4 boterhammen pindakaas 15
2 x kippewit 10
2 glazen melk 15

14.00 1 kipfilet 250g 60

15.30 2 mokken melk 17
4 boterhammen pindakaas 15

18.00 vis 20
4 toasten 10
2 glazen melk 15

20.00 2 glazen melk 15
1 banaan
1 kipfilet 250g 60

22.00 avondeten op ma's wijze 40
 
ik dacht ook altijd dat ik ecto was. Ik was redelijk dun. Maar niet dus. 2 jaar tijd 58 --> 85 kg. dus blijkbaar geen ecto.
 
Back
Naar boven