XXL Nutrition

Eczeem (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FrankyB

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 feb 2005
Berichten
1.090
Waardering
40
Lengte
1m75
Massa
97kg
Vetpercentage
16%
Hi,

heb nou al ruim 2 weken last van ernstige veel natte blaasjes eczeem op mijn handen en voeten. Het was zo erg dat ik mijn handen niet kon gebruiken zonder dat het zeer deed omdat het ook nog ontstoken was.

Afgelopen dinsdag bij de dermatoloog geweest en een kuur gehad om er van te genezen. Heb nou 2 dagen lang mijn handen en voeten in nat verband moeten hebben, ik moest dit vochtig houden met een roze substantie die ervoor zorgt dat de blaasjes indrogen.
Hiernaast heb ik ook een kuurtje prednison en een antibiotica kuur gekregen en sinds gisteravond ook een zalfje moeten smeren met zwavel en zink, en heb mooie witte handschoentjes aan zodat het op mijn handen blijft ;)
en ik ruik nu dus als een lucifer :D
Al met al moet ik over 1,5 week terug naar de dermatoloog voor controle, het zou volgende week ergens over moeten zijn.

Hierna eindelijk weer keihard knallen in de sportschool, heb dan dus bijna 4 weken niks gedaan. Zal dan wel wat afzien denk ik ;)
 
Bwa terug volle bak erin vliegen. Heb je gelijk wat rust gekregen en is de honger des te groter he :)
 
FrankyB zei:
Hiernaast heb ik ook een kuurtje prednison en een antibiotica kuur gekregen ;)


ernstig triest dat ze hiervoor al dit soort kuren geven......
 
KaLe zei:
ernstig triest dat ze hiervoor al dit soort kuren geven......

Hoe bedoel je dat? Dat ze beter iets anders hadden moeten voorschrijven of is de medicatie te zwaar?/

De medicatie slaat goed aan, het is erg fijn om weer wat rust in je handen en voeten te hebben na 2 weken lang met onbeschrijfelijke pijn te hebben gelopen, ontstekingen en open wondjes..
 
Ik heb ook eczeem, maar niet zo erg als jij, vroeger krabde ik me hele nek en me armen open, nu nog een kleine plek onderaan me arm, dat ik soms nog wel eens open krab, maar het is gelukkig minder geworden.
 
Is bij mij weg gegaan bij ouder worden.. Er zijn al wat threads over dit onderwerp geweest.. Mbv de search kan je ze opzoeken indien nodig ;)
 
KaLe zei:
ernstig triest dat ze hiervoor al dit soort kuren geven......
Idd, prednison is gewoon een paardemiddel waarvan je ook nog eens zeer dik van wordt. Mijn ma hebben ze het ook gegeven toen men erachter kwam dat ze reuma had. Ze veranderde in een slanke blonde den naar een blonde big. Tot op de dag van vandaag :(
 
FrankyB zei:
Hoe bedoel je dat? Dat ze beter iets anders hadden moeten voorschrijven of is de medicatie te zwaar?/

De medicatie slaat goed aan, het is erg fijn om weer wat rust in je handen en voeten te hebben na 2 weken lang met onbeschrijfelijke pijn te hebben gelopen, ontstekingen en open wondjes..


mijn quote uit een ander topic, ik heb het wel wat erger dan jij (gehad)...:

Ik heb het heeeel erg. Me hele leven al. Alleen in de zomer valt het mee (je ziet er iig weinig van op de foto's) Ik heb van alles geprobeerd; allergelogen, dermatelogen, homeopathen, fysiotherapeut (acupunctuur, stroomschokjes), enz enz. Ik heb zelfs enorme zware hormoonzalfjes moeten gebruiken (ben daar nu een aantal jaar vanaf, en me gezicht kan pas sinds een jaar weer bruin worden, omdat daarvoor me huid erg dun was, zodat het alleen maar verbrande). Ik heb zelfs zware prednison (icm anti-biotica) kuren gehad.
In het verleden heb ik enorme infecties gehad aan oa me gezicht (dat was het ergst, ging met me nagel langs me gezicht en had een enorme pulk etter aan me nagel hangen), oksels, handen, enz.
Ik heb het de laatste jaren vooral aan mijn handen. Ik krab 's nachts hele stukken vlees uit me handen, zo erg is het af en toe. Er gaat ook geen nacht voorbij dat me bed niet onder het bloed zit.
Ik begrijp hoe je je voelt, want het heeft zeker wel een enorme invloed op je leven (denk aan onzekerheid tegenover meisjes, trainen, werken, allerdaagse dingen). Ik heb zelfs erover na zitten denken (en op verzoek van de artsen) om naar een psychiater te gaan.

prednison is troep! Op een gegeven moment is dat het enige (+ antibiotica) wat ze nog geven en mijn huid reageerd er niet eens meer op.
 
Gelukkig heb ik een kort kuurtje van enkele dagen. Hoop dat het niet al te veel negatief effect heeft op mijn lichaam.
@KaLe: Heb het gelukkig niet over mijn hele lichaam, ben aan de ene kant blij dat het beperkt is tot handen en voeten alleen zonder die 2 lichaamsdelen kan je niet veel, dan grijp je alle mogelijkheden aan die ze aanbieden!
Zoals jij ook al vermelde heeft het een grote invloed op je leven. Maar gelukkig duurt het bij mij nog niet zo lang.
 
Back
Naar boven