MuscleMeat

eddieuutemst's quarantraining log

Bezoekers in dit topic

Op de campus is het bankje iets te hoog voor m'n korte benen dus gebruik ik 2 blokken als verhoging alleen glijden die weg door de gladde vloer. Daarom leg ik ze tegen het bankje aan, maar daardoor moeten m'n voeten idd smal. Volgende keer zal ik ze wat breder leggen en dan met wat zware schijven er achter. Thanks voor de tip!
 
Training @ BigGym. Ik heb gisteren weinig geslapen na een avondje stappen en was vandaag nog steeds suf. Ik viel bijna in slaap maar heb er nog het beste van proberen te maken, opzich is dat ook wel gelukt.

Bench:

100 kg x 5,5,5,5,5 %eindelijk :) Vrijdag 102.5 proberen want hier zat elke keer nog een rep in de tank!

Low bar squat:
80 kg x 5
100 kg x 1
105,115 kg x 5 %105 voelde al alsof er niks meer bij kon, toch doorgegaan naar 115 en die lukte toch wel :)! Volgende keer 117.5 met meer energie, dat moet goed komen.

Front squat:
40,50,60 kg x 5

Pendlay row (straps):
80,90,90 kg x 5

Toen was ik helemaal klaar met die zware compounds

Side raise:
14 kg x 8,7,5

Hammer curl:
26 kg x 5,4

Tricep push down (onderhandse grip):
100,120 lbs x 8

40 kg

50 kg

60 kg

BW ~ 77.1 kg.
 
Front squats lookin' good mate :D
 
Rete jaloers op die dorsiflexie trouwens :(.
 
ik zou zeggen meer gaan stappen want je training gaat er goed op
 
Front squats lookin' good mate :D
Thanks, dan doe ik er de volgende keer 5 kg bij!

Rete jaloers op die dorsiflexie trouwens :(.
Ik kan je aanraden om elke training even in squat positie te gaan zitten met een barbell op je knieën om het goed op te rekken, het gewicht langzaam opbouwen totdat je het gevoel hebt dat alles goed los is. Doe maar eens een paar opwarm reps op de squat, daarna deze stretch en dan nog een paar reps, je merkt het verschil meteen.

SQUAT STRONGER: Increase Ankle Dorsiflexion (MOBILITY)
(het hele filmpje is wel een aanrader om te kijken voor zover je hem nog niet kende!)

ik zou zeggen meer gaan stappen want je training gaat er goed op
inb4 3 keer per week stappen zodat m'n trainingen extra goed gaan :trollface:

Deadlift (belt):

160 kg x 3
172.5,185 kg x 3 %deze met straps, 185 kg was een beetje met yolo form, niet voor herhaling vatbaar de komende tijd

Stiff leg deadlift:
100,115 kg x 8

OHP:
60 kg x 5,5,5,5,5 %een fysio wilde het rek gebruiken, na m'n OHP daarom maar eerst andere oefeningen voor de squats

Pull up:
BW x 5
BW+25 kg x 5,5
BW+20 kg x 6

Dip:
BW+15 kg x 8,8,8 %vorige week geen last van m'n borstbeen, groen licht om er vandaag 5 kg bij te doen

Low bar squat (pause):
80,90,95 kg x 3 %en dat was eigenlijk wel goed ook! Ik kon meer gewicht gebruiken dan normaal.

Barbell curl:
40,45,40 kg x 5 %ik moet vaker biceps trainen want vorige week had ik ineens weer spierpijn in m'n biceps. Maandag en vrijdag doe ik er een paar BW chin ups bij.

Daarna nog de rotatoren en face pulls gedaan.

BW vanmorgen 76.2 kg :eek: Weer erg laag, morgen en overmorgen kijken of dit zo blijft en dan moeten de kcals evt nog verder omhoog.
 
Wat betreft de bicaps: Spierpijn zegt niks bro. Misschien doe je juist te veel door ze te isoleren. Met pull-ups pak je ze vaak al genoeg mee :).
 
Dat van de pull ups merk ik wel ja, misschien is het dan toch beter om die curls er helemaal uit te gooien op woensdag. Sowieso is het maar een rare isolatie oefening tussen verder alleen maar compounds :pMaar maandag en vrijdag wil ik ze wel wat beter aanpakken dan alleen met pendlay rows, die doen bij mij niet zoveel voor de biceps lijkt het. Zou ik dan chin ups doen? Of de pendlay rows opdelen in een paar sets bovenhands en onderhands? Onderhands schijnt de biceps veel beter aan te pakken..

A
Bench
Low bar squat
Front squat
Pendlay row
Upright row
Close grip bench

B
Deadlift
Stiff leg deadlift
Low bar squat (pause)
OHP
Pull up
Dip

C
Bench
Low bar squat
Low bar squat (pause)
Pendlay row
Upright row
Close grip bench
 
Dat van de pull ups merk ik wel ja, misschien is het dan toch beter om die curls er helemaal uit te gooien op woensdag. Sowieso is het maar een rare isolatie oefening tussen verder alleen maar compounds :pMaar maandag en vrijdag wil ik ze wel wat beter aanpakken dan alleen met pendlay rows, die doen bij mij niet zoveel voor de biceps lijkt het. Zou ik dan chin ups doen? Of de pendlay rows opdelen in een paar sets bovenhands en onderhands? Onderhands schijnt de biceps veel beter aan te pakken..

A
Bench
Low bar squat
Front squat
Pendlay row
Upright row
Close grip bench

B
Deadlift
Stiff leg deadlift
Low bar squat (pause)
OHP
Pull up
Dip

C
Bench
Low bar squat
Low bar squat (pause)
Pendlay row
Upright row
Close grip bench

Ik pak gewoon 3 keer per week pull-ups momenteel. Dat zou je kunnen doen, of je doet ze 2 keer per week en 1 x per week pendlay rows (evt. icm curls)?
Het punt is dat je met zware pull-ups gewoon sterkere, grote armen bouwt dan welke vorm van curls je maar kan bedenken :D
 
Dan chin ups it is! Moet ik er ook nog aan gaan geloven m'n riem elke dag mee te nemen :D Pendlay rows blijven er wel in (als assistence voor de deadlift), maar dan haal ik daar 2 sets van af zodat het niet teveel wordt voor m'n rug. Thanks voor je advies :)!
 
welcome-to-the-gun-show-t-shirts-men-s-muscle-t-shirt.jpg
 
Gisteren geen tijd gehad om te trainen, daarom vandaag geweest. Komt ook wel goed uit want maandag kan ik niet normaal trainen en zo heb ik geen 3 dagen rust achter elkaar. De campusgym is dicht en BigGym: 1) het is een maandag 2)aangepaste openingstijd tot 5 uur 3)veel mensen zijn vrij 4)alsof het zo niet al druk genoeg wordt, houden ze daarnaast ook nog eens een opendag :roflol: Dus dan train ik volgende week op dinsdag, donderdag en zaterdag!

Training @ campus

Bench:
102.5 kg x 5,5,5 %pr!

Low bar squat:
80,90 kg x 5
100 kg x 1
105,117.5 kg x 5 %nog net gehaald

Low bar squat (pause):
60 kg x 3,3,3

Chin up:
BW x 5
BW+20 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+27.5 kg x 5

Upright row:
52.5 kg x 5,5,5

Pendlay row:
80,85,90 kg x 5

Daarna tricep push down, rotatoren, face pulls, abs.

BW gaat gewoon goed, zit zo rond de 76.9 kg.

Oja, de dips van woensdag hebben weer klachten opgeleverd... :( Ik vind het een fijne oefening maar ben toch echt te bang dat dit een keer verkeerd gaat... Verder weet ik zo ook even geen andere compound voor borst/triceps, behalve dan maar weer incline bench te doen op woensdag :rolleyes: EDIT: ik ga gewoon paused bench doen op woensdag :)!
 
Laatst bewerkt:
Weer een prima train kerel. Ik sluit mij trouwens bij Ano_071120 aan wat betreft de paused bench. Spanning houden en 2 sec pauzeren! :D.
Daarnaast kan ik voor de chest en tris weighted push-ups van harte aanbevelen.

De pause squats kunnen zwaarder bro :)
 
Thanks Ano_071120 en Basma :) De pause squats kunnen idd wel zwaarder haha, ik moet het echt als een aparte oefening gaan behandelen en niet als een finisher voor de normale squats. Het is dan denk ik ook beter om eerst andere oefeningen te doen en dan daarna weer terug te gaan naar het squat rek voor de pause squats om m'n "mindset te resetten" zegmaar :p Dan zijn m'n beenspieren ook weer opgeladen voor zwaardere gewichten.

Bench:

102.5 kg x 5,5,4

Low bar squat:
80,90 kg x 5
100 kg x 1
105 kg x 5
120 kg x 4 %vorige keer was 117.5 al heel zwaar dus dit kwam niet onverwachts. Vanaf nu ga ik de set met 105 elke keer met 2.5 verhogen en deze op 120 laten.

Front squat:
60,65,65 kg x 5 %de stang bleef nog maar net liggen met 65 kg, met 60 kg ging het beter dan de vorige keren!

Upright row:
50,55,55 kg x 5

Chin up:
BW+30 kg x 5,4
BW+20 kg x 5

Pendlay row:
70,75,75 kg x 5 %die chin ups snoepen hier heel wat kg's van af, normaal zou ik upright rows er tussen doen maar dat kon nu even niet

Close grip bench:
70,80,90 kg x 5

+ rotatoren en face pulls
 
Geen gek idee. Net zoals je dat bij het benchen doet.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de fsq, maar ik weet niet of het voor jou wel praktisch is om het pas later in de training te doen..?
 
Mooi dorsi-flex filmpje...ga ik ook zeker toepassen thnxs for sharing!!

Lekker bezig hier!! :)
 
Basma op de campus hebben ze eigenlijk maar 1 goed squatrek en die is bijna altijd wel vrij aan het begin van de training, later als het drukker wordt is die wel eens bezet maar dan kan ik gewoon een andere pakken voor de paused low bar squat en front squat, die durf ik wel buiten de opvangers te doen. Vanaf volgende week ben ik ook weer drukker met de studie en dan zal ik weer vaker 's avonds bij BigGym trainen, daar is het sowieso geen probleem :)

Bosco55555 Geen probleem, vooral voor high bar en front squats is het heel nuttig. Thanks!

OHP:
50,60,60,62.5,62.5 kg x 5

Deadlift (belt):
160 kg x 3
170,180 kg x 3 %deze met straps

Stiff leg deadlift:
100,110 kg x 8

Pull up:
BW+30 kg x 4
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5
BW x 5

Low bar squat (pause):
80,90,100,80,80 kg x 3

Bench (pause):
90,90,85 kg x 4

+ rotatoren, facepulls en wat andere stabiliteits oefeningen/stretches tijdens het wachten op de bench.

BW was vanmorgen 76.2 kg

Blauw is het gewicht van die dag, oranje is het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen om een beter beeld te geven. Het lijkt de afgelopen dagen niet meer zo te dalen maar ik heb vandaag dus weer een lage weigh in gehad, eens zien of het de komende dagen dan ook wat lager is, en anders gaan de kcals iets omlaag.
2vj30g5.png
 
Slow and steady. Just as it is supposed to be :D.

Doe je die DL trouwens bewust met straps, ipv mixed grip? Ben wel benieuwd naar de reden in ieder geval.
 
Slow and steady. Just as it is supposed to be :D.

Doe je die DL trouwens bewust met straps, ipv mixed grip? Ben wel benieuwd naar de reden in ieder geval.

Yes! Ik ben nu liever te voorzichtig en dat ik een tijdje bijna stil sta, dan dat ik snel droog wordt en m'n kracht eronder lijdt. Er hoeven nu ook eigenlijk nog maar 4 of 5 kgs van af dus ik neem er lekker de tijd voor :)

En wat betreft de deadlifts, dat is inderdaad bewust met straps. Ik doe m'n mixed grip met rechts bovenhands totdat dat te zwaar wordt en dan ga ik verder met straps. Met links bovenhands kan ik nog wel door tot 180 kg en dat heb ik ook een tijd gedaan maar ik ben bang dat m'n spieren asymmetrisch worden als ik altijd met links bovenhands deadlift op de zware gewichten, vandaar dus gewoon double overhand met straps. Hopelijk wordt m'n rechts bovenhands op deze manier ook even sterk en kan ik het uiteindelijk gewoon afwisselen op de zware gewichten zonder straps!

edit: het was dus andersom, rechts bovenhands ben ik een stuk slapper, even aangepast
 
Back
Naar boven