AndroidHealthClinic

eddieuutemst's quarantraining log

Bezoekers in dit topic

En ik maar de 20 kg schijven zoeken, jij had ze allemaal
Ik denk dat ik ook de volgende keer zo weinig rom ga doen, aangezien het vooral om de stretch gaat. Als je nog ergere spierpijn wil, kan je bij de laatste rep het gewicht zo lang mogelijk vasthouden. Ik denk dat dat ook voor meer trap gainz zal zorgen. 260 kg is wel ziek man
 
Lol
Ja je kunt veel beter een korte rom pakken. Knieën onder de bar en je rug verticaal, dan belast je je traps optimaal en spaar je je onderrug ook nog eens. Je wilt het gewicht zo explosief mogelijk tillen zodat je door de buiging van de stang nog een goede bounce krijgt voor extra stretch bovenin. Langer dan dit vasthouden gaat me niet lukken hoor, het is al zwaar genoeg zo :emo:

Rackpull kan prima op de dag voor het deadliften, ik heb nu niet eens spierpijn in m'n traps.

Deadlift (straps):

160 kg x 3,3,3 %eerste set met belt. Ik had er alleen maar last van, ding daarna weer afgedaan.

Low bar squat:
80 kg x 5
85 kg x 5,5,5 %tevreden

Leg extension:
100 kg x 8,8,8

Lying leg curl:
65,67.5,67.5 kg x 8

Seated calf raise:
77.5 kg x 8,8,8

Hanging leg raise:
8,8,8 %set 2 en 3 met gebogen knieën

En 2 sets planks, 1:00 en 1:10.


Filmpje uit februari, ook met 160 kg De verbetering is echt enorm.

Ik heb m'n hip extensors (glutes en adductor magnus) elke avond gestretcht en vandaag als opwarming ook weer. Het resultaat is zelfs te zien bij m'n deadlift setup waar ik met een hollere rug kan beginnen. De diepte zit al dichter tegen parallel aan (voor m'n gevoel zijn het half reps maar op film zijn ze prima) en dat zal ook helpen m'n rug rechter te houden. Het gewicht voelt op deze manier in ieder geval enorm licht aan, dat is een goed teken.
Set 1,2,4.

BW zit rond de 73.3 kg. Dat is +- 1 kg erbij in een maand, gaat perfect zo.
 
Laten we het er op houden dat het ook wel nodig was om er aan te werken :o M'n squat net zo, die lijkt nu ook eindelijk goed te gaan met low bar positie.

Beetje last van m'n schouders vandaag. Traps waren ook zuur tijdens de side raises. Nog even aanzien of het volgende week weer beter gaat en anders snel overstappen op ub/lb met een extra arm dag.

Bench:
100 kg x 5,5,5,4 %ik ga voor de volgende training uit van 105 kg x 3. 80% is dan 85 kg 5x5. Ff kijken of dat paused kan of gewoon touch and go.

Incline dumbbell bench:
30 kg x 8,8,6

OHP:
50,52.5,52.5 kg x 5

Hier wilde ik dips doen maar het werd na 1 set zonder extra gewicht al duidelijk dat ik dat beter niet kon doen.

Tricep push down:
160 lbs x 8,8,8

Dumbbell tricep extension:
10 kg x 9,9,9

Side raise:
10 kg x 10,10,9
 
Laatst bewerkt:
Pull up:
BW+40 kg x 4
BW+35 kg x 5
BW+32.5 kg x 5
BW+30 kg x 5

Rack pull:
220,240,260,270 kg x 5 %bij de laatste rep met 270 kg het gewicht nog een paar seconden kunnen vasthouden. Ik zou zweren dat m'n traps al zijn gegroeid :eek:

Pendlay row:
80,80,80,85 kg x 5

Strict barbell curl:
40 kg x 5,4
35 kg x 5,5

Hammer curl:
16,18 kg x reps

Face pull:
60 lbs x 8,8,8
 
Deadlift (belt&straps):
160,162.5,162.5 kg x 3 %riem nog een gat losser gedaan maar het zit nog steeds in de weg. Nog losser en hij sluit niet meer aan. M'n form wordt er alleen maar lelijk door.

Low bar squat:
90 kg x 5,5,5,5

Leg extension:
100 kg x 8,8,8

Lying leg curl:
67.5 kg x 8,8,8

Seated calf raise:
80 kg x 8,8,8

Hanging leg raise:
8,8

2 sets planken 1 minuut per keer.

160 kg en de laatste set met 162.5 kg.

De buttwink is na 1 week dagelijks stretchen helemaal verdwenen. Dat is mooi maar nu zag ik vandaag wel een ander probleem. Van achteren gezien ligt de stang namelijk behoorlijk scheef. Nou is dat rek voor mij super kut met low bar positie omdat ik precies tussen 2 hoogtes in zit, maar ik denk niet dat het door het rek komt..
Squats waren vandaag weer wat lager. Ik denk dat ik het niet goed kan inschatten omdat m'n flexibiliteit zo snel verbetert en de squats elke training gewoon anders aanvoelen.
Set 1,3,4
 
Oke ik ga m'n bench ook op de schop gooien nav veel belovende progressie op m'n verbeterde squat en deadlift. Ik ga hem tenminste tot het einde van het jaar paused doen om me beter te kunnen concentreren op het behouden van goede form. En zoveel mogelijk in een power rack met een losse bench. Die zijn iets hoger zodat ik daar niet meteen met m'n kont van de bank kom als ik 10% leg drive gebruik. Als een rep dan niet goed gaat hoef ik hem ook niet door te forceren maar laat ik hem gewoon weer zakken :)

Paused bench:

80 kg x 5,5,5,5,5 %ik kreeg zelfs een beetje een pomp in m'n rug door zoveel spanning te houden

OHP:
50 kg x 5
55 kg x 5,5,5

Pin press (10 cm boven borst):
60,60,60,70,70 kg x 5 %hier viel het me op dat ik telkens eerst de linker opvanger raakte. Deze oefening laat ik er in om dit te corrigeren.

Dumbbell tricep extension:
10 kg x 10
12 kg x 8,8

Side raise:
10 kg x 10
12 kg x 8,8

Tricep push down:
140,150,140 lbs x 8
 
Jij hebt hetzelde plan als ik qua bench :D. Ik ben benieuwd wat het je brengt man.
Die back pump is heel herkenbaar.
 
Pull up:
BW+40 kg x 4 %5e rep net gemist
BW+35 kg x 5
BW+30 kg x 5

Toen nog 2 sets dead hangs met 60 kg. Ik schat dat ik het 30 en 20 seconden volhield. Goed voor je grip en om je lats te overloaden net zoals de rack pull dat voor je mid back en traps doet.

Rack pull:

220,240,260,280 kg x 5

Seated cable row:
160,175,175 lbs x 5

Strict barbell curl:
40 kg x 5,5
35 kg x 5,5

Rear delt dumbbell raise:
12,16,16 kg x 8

Dumbbell curl:
20 kg x 2 sets x reps
 
Laatst bewerkt:
Pull up:
BW+40 kg x 4 %5e rep net gemist
BW+35 kg x 5
BW+30 kg x 5

Toen nog 2 sets dead hangs met 60 kg. Ik schat dat ik het 30 en 20 seconden volhield. Goed voor je grip en om je lats te overloaden net zoals de rack pull dat voor je mid back en traps doet.

Leuk idee man! Zelf bedacht?
 
Jep! Ik bleef de allerlaatste rep altijd nog even hangen maar ik dacht bij mezelf, dat kan best wat zwaarder :p Aankomende rug training ga ik spelen met grip breedte om te kijken wat optimaal is.

Deadlift (straps):

162.5 kg x 3,3,3

Low bar squat:
92.5 kg x 5,5,5,5

Seated calf raise:
82.5 kg x 8,8,8

Lying leg curl:
67.5,67.5,70 kg x 5

Leg press ipv leg extension. M'n knieën lijken de leg extension helaas niet zo leuk te vinden (misschien ook het zoveelste teken van overbelasting...) Voeten zo laag mogelijk op het platform om zoveel mogelijk een front squat na te bootsen voor de quads. Deze training begonnen met 200 lbs en daar ga ik elke keer 5 lbs bij doen.

Hanging leg raise:
8,8

2 sets planks. 1 minuut per keer met 1 minuut rust tussen de beide sets.

Dumbbell side bend:
28 kg x 8,8

set 1 en 3
Ging redelijk. Form is op de laatste set wat minder maar ik moet zeggen dat dat eerder komt doordat het gewicht zwaar is dan dat m'n techniek niet goed is.

set 1 en 2
Form was Goed en het gewicht voelde Licht. Beide bewust met een hoofdletter :D
Maar even serieus, het ging erg goed maar natuurlijk is er nog steeds ruimte voor verbetering.

1) Ik moet het gewicht niet "omhoog ademen" voor elke rep.

2) Vroeger zakte ik zo recht mogelijk en moest ik in de hole ineens vooroverbuigen om het gewicht weer omhoog te krijgen, hierdoor schoot ik waarschijnlijk te ver door naar voren en zo ontstond de goodmorning squat. Nu benadruk ik het voorovergebogen zakken maar dit gaat nog niet 100% vanzelf, hiervoor moet ik eerst m'n knieën op slot houden. Dit mag op termijn wat vloeinder gaan. Maar voor nu werkt dit goed genoeg.

BW ~ 73.5 kg (ruim 2 weken geen creatine meer genomen)

Plan voor volgende week is weer UB LB draaien. Wél 6x trainen, maar dan doe ik woensdag en donderdag een lichte techniek/actief herstel dag met 80% van het gewicht van maandag en dinsdag. Daar zie ik nu echt het nut van in. En dan alleen sbd en pull ups.
 
Laatst bewerkt:
Alleen op woensdag en donderdag he :p Om goed te herstellen. De andere dagen doe ik de gebruikelijke accessory oefeningen en 1x extra focus op de armen :cool:
Thanks!
 
Ik zie dat je nu elke LB training begint met deadlifts. Zit daar een speciale gedachte achter?
Hoe warm je eigenlijk op voor de werksets?
 
Als ik eerst zou squatten en dan deadliften gaat dat ten koste van m'n deadlift form en gewicht. Andersom gaat het (nog) niet ten koste van m'n squat omdat ik daar nog met redelijk lichte gewichten werk (feels good om 92.5 kg weer licht te kunnen noemen). Ik denk dat m'n squats na het deadliften zelfs beter gaan omdat m'n posterior chain erg voorloopt en ik die met de deadlift alvast vermoeid heb.

Voor deadlifts doe ik:
60 kg x 8
100 kg x 5
120 kg x 3
140 kg x 1
150 kg x 1 alles double overhand
werksets met straps

En squats:
stang x 8
stang x 8
als alles dan al goed aanvoelt 60 kg x 5, anders een extra set met 40 kg x 5 ertussen
80 kg x 3
werksets

tussen alle squat warmups adductor magnus stretchen

Paused bench:

80 kg x 5,5,5,5,5

OHP:
50,55,55 kg x 5

Pin press (10 cm boven borst):
60,60,70,70,70 kg x 5

Dumbbell tricep extension:
12 kg x 9,9,9

Side raise:
12 kg x 9,9,9

Tricep push down:
150,160,150 lbs x 8

Laatste set. De powercages waren bezet, ik zag na de 3e set dat er 1 vrij was maar toen ik met m'n bank kwam aanlopen was die alweer ingepikt. Dus hier in het donker de laatste set proberen te filmen vanuit een slechte hoek.
Ik moet m'n voeten idioot ver naar achteren en breed zetten en alsnog schiet ik de eerste rep los van de bank :o In het vervolg pak ik gewoon altijd een losse bank en die zet ik desnoods gewoon in een rek zonder spotters lol. Verder moet het gewicht gewoon nog een stukje omlaag want 80 kg vind ik iets te zwaar om me goed op alle cues te kunnen concentreren.
 
Thx man. Het gaat duidelijk (weer) de goede kant op in ieder geval!
 
Die pin press wou ik ook binnenkort doen. Onze oefeningen beginnen steeds meer op elkaar te lijken :p ik heb de JM press ook al van je gestolen
 
Haha nice :p Ik ga de snatch grip rack pull binnenkort van jou stelen :D Kijk jij toevallig ook de filmpjes van fitworldexposed?

Pull up (straps):

BW+40 kg x 5 %pr
BW+35 kg x 5
BW+32.5 kg x 5
BW+30 kg x 5
power cages waren alweer bezet (hoezo worden die ineens zoveel gebruikt, normaal is er nooit iemand) en daar is de enige fijne optrek stang, nu een andere gebruikt maar daar is de grip zo slecht dat ik straps heb gebruikt

Bent over barbell row:
70,80,80 kg x 5

Rack pull:
260,280,300 kg x 1 %de stang begint best wel te buigen, de rom wordt er ook steeds kleiner van. Ik ben bang dat deze ook op 700 lbs gecertificeerd zijn... Volgende keer eens experimenteren met een dumbbell in het midden eraan hangen.

Strict barbell curl:
40,40,35 kg x 5 %hier zit helemaal geen vooruitgang in, ik ga weer over op normale barbell curls

Dumbbell curl:
14,16 kg x reps

sluitingstijd

Het was weer mega donker in de gym, heb ff een filter over de video gegooid maar beter dan dit krijg ik hem niet
 
Laatst bewerkt:
Ik weet precies welke pull-up bar je bedoelt, haha ;). Fat grip, met super goede knurling. Toch?
Al die AD fans houden de racks natuurlijk bezet..
 
Nee ik gebruik altijd de normale dunne stang aan de voorkant van het rek, de coating die erop zit zorgt er op een of andere manier voor dat ik geen zweethanden krijg haha. Die fatbar heb ik nog nooit geprobeerd, zal ik eens een keer doen.

Ik heb vandaag m'n deadlift gereset omdat ik daar al een aantal trainingen de laatste rep moest grinden.

Deadlift:

150 kg x 3,3,3,3 %set 1 double overhand en set 2, 3 en 4 met straps

Low bar squat:
95 kg x 5,5,5,5 %zwaar

Lying leg curl:
70 kg x 8,8

Leg press:
205 lbs x 5,5,5

Dat was echt geen succes. Ik heb de hele training als een gek lopen zweten en alles voelde veel te zwaar aan. Moe en energieloos. Concentratie was ook niet aanwezig, ik was zelfs vergeten clips te gebruiken op m'n squat waardoor de gewichten aan een kant al bijna van de stang af gleden (gelukkig viel het me de eerste rep meteen op dat 1 kant veel zwaarder werd.. anders waren er ongelukken gebeurd :o). Ik heb het gevoel dat de trainingen me op het moment teveel worden. De rest van de week ga ik alles op 75% doen en dan kan ik volgende week hopelijk weer goed trainen. Op maandag hoor ik juist fris te zijn maar als ik nu al zo vermoeid ben gaat dat niet goed komen als ik de rest van de week normaal wil trainen.

set 3
Deze zag er oke uit.

set 4
Hier zakte ik te ver naar beneden, vooral op de laatste rep. Daar is ook te zien dat ik weer schuin omhoog kom en dat gebeurt alleen als ik te diep squat. Ik kon de diepte vandaag niet goed inschatten.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven