AndroidHealthClinic

eddieuutemst's quarantraining log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jep, de eerste 2 weken zijn zijn nog bedoeld als hypertrophy weken met veel reps en een hogere frequentie op UB. Voor LB vindt hij 2x per week genoeg.

C6W c1w1d4

Low bar squat:
75 kg x 8,8,8,8 %super makkelijk, form zag er ook goed uit. Volgende week gaat het gas erop want dan mag ik 87.5 en 90 kg voor 10 reps proberen.

Deadlift (straps):
125 kg x 8,8

Optionele accessories:

Unilateral leg extension:
55 lbs x 10,10

Seated calf raise:
80 kg x 10,10,10

Hanging leg raise:
8,8

Plank:
60,60 s

Morgen een paused bench repout met 75 kg, ben wel benieuwd.
 
Aha. 3 keer per week UB begrijp ik! :sd:

Nee, zonder grappen, ik begrijp wel waarom je het zo doet. Als je ook nog eens 3x per week LB doet wordt het wel erg lastig om te herstellen. Bovendien zal het weinig tot niets meer opleveren qua gains.
 
:roflol:

Dat denk ik ook. Wbt kracht gains op de squat en deadlift vertrouw ik het schema ook wel als ik alle reviews lees van mensen die dit schema hebben gedraaid. De bench valt bij sommige mensen tegen en dat wordt dan vooral aan het te lage volume toegeschreven, maar ik doe ook af en toe nog extra pin presses erbij om m'n form te verbeteren. Candito heeft hier zelf ook een bench programma voor gemaakt met hoger volume. Die zou ik eventueel de volgende cycle kunnen draaien voor UB en het 6 weken programma voor LB. Maar ik ga er wel vanuit dat de gains prima zullen zijn met pin presses erbij :)

C6W c1w1d5

Paused bench:

75 kg x 12

Dumbbell row:
26 kg x 10,10,8,6

Dumbbell shoulder press:
20 kg x 12,12,10,8

Pull up:
BW x 12,9

Lateral pull down:
130 lbs x 8

Optionele accessories:

Pin press: %meteen na paused bench gedaan
70 kg x 5 %1 stand boven borst
90 kg x 5,5 %2 standen boven borst

Dumbbell curl:
12,10 kg x 8

De pauzes zijn kort maar hier was het een afweging of ik lange pauzes ging doen of dat ik veel reps wilde halen. Rep 13 was misschien nog gelukt maar ik had geen zin om er een lelijke grinder van te maken :p M'n doel van te voren was om er tenminste 10 te halen (2,5 jaar geleden toen ik candito heb gedraaid kon ik er ook 10 met 75 kg, t&g met een max van 92.5 kg). Dan zit m'n paused bench nu sowieso een stuk boven de 100 kg :D
 
Laatst bewerkt:
Vandaag begonnen met vroege ochtend diensten in een magazijn (ik kan in februari pas verder met mijn studie). Was even weer wennen om vroeg op te staan dus er moest wat cafeïne in. Voor de training had ik al 3 bakken koffie op en daarna ff wat dikke pre workout muziek opgezet. Ik ging helemaal hyped de gym in met een missie om die squat rep out te knallen :laugh:


C6W c1w2d1

Low bar squat:
87.5 kg x 10 %instructies waren 87.5 kg voor zoveel reps als ik kon, maar niet meer dan 10. Ik dacht van tevoren dat dit wel lastig kon worden, maar ik had er met gemak nog 5 achteraan kunnen doen :roflol: Squats gaan echt geweldig op het moment! Donderdag 90 kg en ook maximaal 10 reps.
90 kg x 3,3,3,3,3 %dit was als extra volume bedoeld. Ik moest van Jonnie 2.5 kg bij de vorige set op doen en dan 5 sets van 3 reps, de rust timen op 60 seconden.
.
Deadlift (straps):
120 kg x 8,8 %ik moest een deadlift variatie doen voor sets van 8, maar daar heb ik geen zin in/behoefte aan. Gewoon normale deadlifts met iets minder gewicht, voor de form.

Optionele accessories:

Unilateral leg extension:
55 lbs x 10,10

Standing cable crunch:
Paar sets van 8 reps opbouwend naar 65 lbs, ik moet zeggen dat dit superieur aanvoelt tov hanging leg raises.

87.5 kg en de laatste set met 90 kg.
 
C6W c1w2d2

Paused bench:
70 kg x 10
72.5 kg x 8
77.5 kg x 8 %de voorgeschreven rep range was 6-8, 8 ging redelijk makkelijk

Dumbbell row:
30 kg x 10,8,8

Dumbbell shoulder press:
22 kg x 10,8,6

Pull up:
BW x 10,8,6

Optionele accessories:

Dumbbell tricep extension:
10 kg x 10,10

Dumbbell curl:
14 kg x 8,8
 
het gaat lekker vlot allemaal
bevalt het nieuwe schema?
 
Tot nu toe wel! De gewichten zijn allemaal nog erg makkelijk maar ik had m'n 1RM's ook laag ingevuld zodat ik met goede form kan trainen. Volgende week staat er op donderdag 1 set van 97.5 kg x4-6 squats op het programma, die is bedoeld om heel zwaar te zijn maar dat gaat wss te makkelijk worden. Dus ik zit er aan te denken om m'n 1RM voor de squat volgende week 5 kg omhoog te gooien en daarmee dan verder te gaan.
 
C6W c1w2d3

Vandaag low bar squat met 90 kg voor maximaal 10 herhalingen. Daarna moest ik er 5 kg vanaf halen en 10 sets van 3 reps doen voor extra volume (het aantal sets was afhankelijk van hoeveel reps ik op de rep out had gehaald). Weer met getimede rust intervallen van 60 seconden.

Low bar squat:
90 kg x 10 %makkie. Wel 2 korte adempauzes nodig gehad :p
85 kg x 3 reps x 10 sets

Deadlift (straps):
120 kg x 8,8

Optionele accessories (geen leg extensions na dit monsterlijke squat volume):

Seated calf raise:
80 kg x 10,10,10

Standing cable crunch:
70,75 lbs x 8

90 kg en de 10e set met 85 kg (daar misschien 90 sec rust voor gehad omdat ik ging filmen ;)).

2e set, niet helemaal tevreden mee. Ik was zo gesloopt door de squats dat dit duidelijk minder goed ging. Maarja deze week draaide ook om squats, deadlifts hadden geen geprogrammeerd gewicht. Volgende week staan er wel weer geprogrammeerde deadlift sets op het programma met een stuk zwaardere gewichten. Het volume op de squats gaat dan erg omlaag.
 
Laatst bewerkt:
lekker squat volume :thumbup:
vorm blijft goed
 
Ano_071120 inderdaad, ik voel de squats van gisteren nu goed in m'n benen haha

C6W c1w2d4

Paused bench:
70 kg x 10
72.5 kg x 8
77.5 kg x 8 %rep range 6-8. 8 was net als dinsdag gewoon easy. Ik denk dat ik met deze wijdere grip (ringvingers op de ringen, middelvingers was nog te breed) echt wel een stuk sterker aan het worden ben dan met m'n smalle grip. De eerste paar trainingen voelde deze breedte heel raar maar nu gaat het gewoon vanzelf. Volgende trainingscycle misschien wel weer middelvingers op de ringen.

Dumbbell row:
30 kg x 10
28 kg x 8,8 %deze even 2 kg omlaag gegooid omdat 30 kg niet super goed ging

Dumbbell shoulder press:
22 kg x 10,8
24 kg x 6

Pull up:
BW x 10,8
BW+5 kg x 6

Optionele accessories:

Dumbbell tricep extension:
10 kg x 10,10

Dumbbell curl:
14 kg x 8

Hammer curl:
18 kg x 8

70 en 77.5 kg. Bij de eerste set zie ik nu dat het bankje mee schuift bij m'n setup. Ik heb er expres al 50 kg aan schijven tegenaan liggen maar dit gebeurt dus alsnog en dat verpest m'n setup een beetje ??? Bij de set van 77.5 kg heb ik m'n setup iets anders uitgevoerd maar dan is m'n arch minder. Eens kijken of ik een stok achter de poten van de cage kan haken zodat het bankje daardoor tegen wordt gehouden. Verder ben ik wel erg tevreden over de positie van m'n ellebogen, ze trillen een beetje maar komen niet meer naar buiten :)

Overmorgen een bench rep out met 72.5 kg. Dan moet ik de 12 reps met 75 kg natuurlijk wel verbreken. Doel is 14 reps!

edit:

kcals heb ik verhoogd naar 4400 per dag, ivm m'n werk en de 20 km die ik ervoor moet fietsen. Morgen weer eens batterijen halen voor m'n weegschaal zodat ik kan zien wat m'n BW de komende tijd doet :p
 
Laatst bewerkt:
Boh. Wat een cardio zeg! Hoeveel dagen per week werk je en wat voor werk is het precies?
 
Het fietsen zal m'n rep out sets vast ten goede komen :p Het is gewoon simpel magazijn werk. Ik moet vrachtwagens in- en uitladen, dozen bij elkaar zoeken en op pallets stapelen enz. Ik ben wel redelijk fysiek bezig met pakketjes tot 25 kg. Al moet ik zeggen dat het door het trainen allemaal een stuk makkelijker gaat dan een paar jaar geleden haha :D 5 ochtenden in de week!
 
Zeau. In dat geval is 4400 kcal ook zeker niet te veel van het goede! Wel lachen om dan het verschil te merken t.o.v. een paar jaar geleden als gevolg van het trainen.
Mooie vorm van GPP zullen we maar zeggen! Al zal het fietsen mij wel tegen gaan zitten tbh.
 
Leuk logje en interessante schema's, ik ben in! :D
 
Basma Achja dat fietsen vind ik wel meevallen. Toen ik aan het cutten was fietste ik elke dag 30+ km en toen waren m'n energie levels ook nog eens erg laag.

MrSenor thx! Welkom :D

C6W c1w2d5

Vandaag een bench rep out met 2.5 kg minder dan vorige week. Toen was het dus 75 kg voor 12 reps.

Paused bench:
72.5 kg x 15 %hier was ik wel verbaasd over. Niet slecht!

Dumbbell row:
30 kg x 10,8,8

Dumbbell shoulder press:
22 kg x 10,8
24 kg x 6

Pull up:
BW x 10,8
BW+5 kg x 6

Optionele accessories:

Pin press: %meteen na paused bench gedaan
70 kg x 5,5,5 %1 stand boven borst. De stang raakte de opvangers aan beide kanten steeds tegelijk aan dus ik laat hem nu niet meer scheef zakken.

Ik ben erg tevreden met m'n form! Ik heb het gewicht van rep 1 t/m 15 volledig onder controle. Rep 15 heeft geen sticking point en gaat met een mooi constante snelheid omhoog, dat bevestigt dat ik met deze wijdere grip een veel optimaler krachtprofiel kan leveren.

Op naar week 3! Morgen laat ik m'n squat trainingsmax nog even op 110 staan. Als ik dan 3 sets van 6 haal met 95 kg kan m'n max omhoog naar 115 kg, zodat ik vrijdag 102.5 kg voor 1 set van 4-6 reps moet doen.
 
Goede rep-out op de bench hoor!! Dat belooft wat voor de komende tijd.

Je zal wel gemaakt zijn om te fietsen, ha ha :P. Wat voor fiets gebruik je precies dan? Ik moet zeggen dat mijn fiets ook behoorlijk crappy was toen ik die 20-25 km per dag fietste.
 
Zeker! Waarschijnlijk kan m'n bench trainingsmax overmorgen ook wel omhoog na de 1e set. Er staat 80 kg voor 3 sets van 4-6 reps op het programma maar dat is eigenlijk te licht voor mij. Hij staat nu op 95 en dan kan hij wel naar 100 :)

Haha dat zou kunnen, ik vind fietsen ook de enige chille manier van cardio. Op het gemiddelde studenten krot gaan die afstanden wel tegenvallen ja :p Gelukkig heb ik een degelijke Gazelle met 7 versnellingen.

C6W c1w3d1

Vandaag 95 kg squat voor 3 sets van 4-6 reps. De eerste set ging zo makkelijk dat ik m'n trainingsmax meteen naar 115 kg heb opgehoogd. Set 2 en 3 moesten dus met 100 kg. En 100 kg squats reppen is écht een lange tijd geleden. De laatste keer was denk ik in juni voordat ik aan m'n form ging werken :eek:

Daarna 157.5 kg deadlift voor 2 sets van 3-6 reps.

Low bar squat:
95 kg x 6 %diepte was achteraf gezien wel discutabel
100 kg x 6,6 %hier prima

Deadlift (straps):
157.5 kg x 5,3 %ik had geen zin meer om er een 4e uit te grinden met kans op form fouten

Optionele accessories (eigenlijk mag ik deze week geen accessories doen omdat alles zwaar zou moeten zijn, maar 100 kg op de squats ging soepel dus extra quad werk kon naar mijn mening prima):

Unilateral leg extension:
55 lbs x 10,10

Standing cable crunch:
75,80 lbs x 8

95 kg en de eerste set met 100 kg.

M'n onderrug is niet helemaal kaarsrecht. Zal wel weer komen doordat ik eerst m'n squats heb gedaan, dat is ook hoe Jonnie het voorschrijft. Opzich is er niet zoveel mis mee als het niet erger wordt dan dit.
 
Laatst bewerkt:
Back on with the triple digits!

Ik moet zeggen dat de squats er goed uitzien, maar toch blijft het een beetje maf om te zien hoever jij meteen naar voren komt voordat je aan de excentrische fase begint, haha! Is dat je wel eens opgevallen? Daarnaast lijk je onderin een klein beetje naar voren 'te kieperen' zodra je uit de hole komt. Is dit een kwestie van techniek, of gebeurt het bij lichtere setjes niet?
 
Ik woon aan de rand van de stad trouwens. Daardoor fiets ik automatisch meer dan de gemiddelde student in Groningen ;).
 
Ik kom bewust alvast naar voren voordat ik omlaag squat. Ik heb een hele tijd geprobeerd rechtop te zakken maar dat lijkt haast onmogelijk en gaat enorm inefficiënt. Die moed heb ik dus al opgegeven.

Bij lichtere sets gebeurt dat niet, het is wss een kwestie van te zwakke quads tov hams en glutes (zal wel genetisch bepaald zijn maar ik blijf m'n best doen om ze te versterken). Ik zoek hier liever de grens op om genoeg overload te krijgen zonder al te gekke form fratsen uit te halen. Anders zit ik de komende maanden weer op 50-60% te werken :o

Deze is van de eerste week met 75 kg, had hem toen niet geüpload.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven