Fitness Seller

eddieuutemst's quarantraining log

Bezoekers in dit topic

Holy fuck. Dit is echt een perfect voorbeeld om aan te tonen dat 'lichaamstypes' niet bestaan.
Van ecto naar meso real quick :P!
 
top fysiek zo hoor, echt netjes
je zou het allemaal echt wel zwaarder inschatten dan de 77 kg die je weegt
goeie buffe pootjes ook :thumbup:
 
Basma Haha je hebt helemaal gelijk. Moet je je voorstellen dat ik voordat ik begon met trainen nog 13 kilo lichter was dan op die onderste foto, toen leefde ik dagelijks op een kommetje havermout 's ochtends, op school 3 boterhammen, thuis een bakje ijs en een half bord avond eten. En zelf maar beweren dat ik ecto was ;)

Ano_071120 Thanks droopyy! Er mag nog wel wat meer massa bij op m'n benen (quads) maar dat gaat vast goed komen met de krachtgains die ik maak met dit schema :)

High bar squat:

107.5 kg x 5,5,4 %ondanks niet alle reps gehaald te hebben toch een volume pr

Deadlift (straps):
157.5 kg x 5,5

Daarna heb ik een aantal sets gecontroleerde leg extensions en leg curls gedaan van 8-10 reps met een laag gewicht (om het volume van deze training te verhogen).

Het ging allemaal niet zo lekker, het squat gewicht is helaas gewoon te zwaar aan het worden. Misschien had ik hem op een hele goede dag wel gepakt maar het is tijd om hem te resetten, een flinke reset naar 80 kg zodat ik een lange aanloop heb om nieuwe volume prs te zetten en om goed op form te kunnen blijven trainen. Ik ben benieuwd of ik de rep outs meteen al kan verbeteren of dat het toch weer even duurt voordat m'n conditie dat toelaat. Daarna waren de deadlifts ook erg zwaar maar dat zal eerder vermoeiing zijn door tot falen gaan op de squat, ze moeten wel met minstens 160 kg kunnen dus die verhoog ik nog gewoon verder.

PS in het weekend ook veel gezopen, dat kan ook een factor zijn :o
 
Laatst bewerkt:
Aha. Jij komt dus ook van ondergewicht ;).

Opzich een prima plan om de Squat te resetten. Ik vind dit alleen wel en hele grote stap. Maar goed, je zult straks wel weer epische repouts neerzetten :P
 
Dat moet wel goed komen! Ik wil eerst weer echt licht beginnen zoals ik deze cycle ook heb gedaan bij het squatten, dit heeft me een aanloop van 2 maanden gegeven met mooi veel volume prs aan het eind :)

Low pin press:

87.5 kg x 5,5,5,5,5,7

Z-press vanaf pins:
55 kg x 5,5,5,4

Low row:
175 lbs x 5,5,5,5,5,5

Wide neutral grip pull up:
BW+11.25 kg x 5,5,5,5

Incline bench:
67.5 kg x 8,8

Supersets barbell curl & scull crusher:

BB curl:
35 kg x 9,9

Scull crusher:
25 kg x 10,10

1:35

Prima training. Ik heb een rep gemist op de Z-press en deze ga ik dus vervangen, nu een cycle met seated dumbbell shoulder press. Verhogen hiermee is wel lastig omdat het totaalgewicht met 4 kg per keer omhoog gaat en vooral op een schouder oefening gaat dat veel te snel, dan loop ik na een paar trainingen alweer vast. Om dat op te lossen ga ik zo te werk:

22 kg x 5,5,5, rep out
22 kg x 6,6,6, rep out
24 kg x 5,5,5, rep out
24 kg x 6,6,6, rep out
26 kg x 5,5,5, rep out
26 kg x 6,6,6, rep out

enz, dan heb ik wel ongeveer 5 weken voordat het vast loopt :)
 
High bar squat:
80 kg x 5,5,5,5,5,22

Deadlift (straps):
160,150,140 kg x 5

1:00

Ondanks dat ik het gewicht elke set heb verlaagd bij de deadlift, voelden ze allemaal even zwaar aan. Deze kan ik best nog wat verder opbouwen maar dan moet ik hem als eerste oefening doen. Ik geef liever m'n squat de hoogste prioriteit dus dat wordt hem niet, daarnaast zal een sterkere squat m'n deadlift automatisch ook verbeteren, andersom werkt dit voor mij niet. Daarom een reset, en dat betekent de volgende training sumo style. Ik ga eerst een form training doen met 100 kg en dan zie ik daarna wel hoe ik het verder ga aanpakken (begin gewicht, rep out ja of nee, hamstring isolatie erbij, enz).

 
Laatst bewerkt:
Na 6 dagen eindelijk weer een UB training, het is er niet eerder van gekomen door een druk weekend (waaronder een festival). M'n ellebogen waren nog een beetje geïrriteerd door het rammen op het festival, daarom heb ik er voor gekozen om vandaag geen low pin press meer te doen met 90 kg maar om deze te resetten en weer paused bench te gaan doen. Deze doe ik nu met m'n pinken op de ringen, dus aan beide kanten weer 1 cm verder naar binnen. Ik moet zeggen dat dit ook erg comfortabel aanvoelde aan m'n schouders! Misschien benchte ik hiervoor toch iets te breed voor mijn bouw.

Paused bench:

75 kg x 5,5,5,5,5,11

Low row:
180 lbs x 5,5,5,5,4

Dumbbell shoulder press:
22 kg x 5,5,5,11

Wide neutral grip pull up:
BW+12.5 kg x 5,5,5,5

Incline bench:
67.5 kg x 8,8

Barbell curl:
35 kg x 10,10

Tricep push down:
140 lbs x 8,8

1:15

Ik heb eigenlijk wel 5x5 gehaald bij de low row maar die laatste rep moest ik teveel meebewegen met m'n onderrug. Dat is niet m'n bedoeling dus deze ga ik resetten en vervangen door een andere oefening. Ik zit te denken aan t-bar rows maar andere suggesties zijn ook welkom.
 
High bar squat:
82.5 kg x 5,5,5,5,5,23

Sumo deadlift:
60 kg x 5,5,5
100 kg x 5 %en toen herinnerde ik me meteen weer waarom ik dit nog maar 1 keer eerder heb gedaan een paar jaar geleden. M'n schenen werden open geschuurd door de knurling.

Trap bar deadlift:
121 kg x 5,5,5 %dit is ook prima, ik ga dit elke training 5 kg verhogen totdat het uitdagender wordt, volgende keer ook met een 4e rep out set

Lying leg curl:
40 kg x 8,8,8

Standing cable crunch:
95 lbs x 9,9

1:10

 
Laatst bewerkt:
Paused bench:
77.5 kg x 5,5,5,5,5,11

T-bar row:
40 kg x 5,5,5,5,5,14 %gewicht is exclusief stang

Dumbbell shoulder press:
22 kg x 6,6,6,13

Wide neutral grip pull up:
BW+13.75 kg x 5,5,5,4

Close grip bench:
60 kg x 5,5,5

Barbell curl:
37.5 kg x 8,8

Tricep push down:
145 lbs x 8,8

1:25

Vandaag een rep gemist bij de pull up. Die ga ik vervangen door een close grip lat pull down met 2 onafhankelijke handvatten. Deze heb ik al even uitgeprobeerd en het lijkt me wel een fijne oefening voor de komende weken. Begingewicht wordt 130 lbs.

Incline bench heb ik ook vervangen, daar zat niet zoveel beweging meer in, nu m'n close grip bench opbouwen naar sets van 8 reps en dan telkens 2.5 kg erbij tot het vast loopt.

S-Line_Pulldown_rev%20B.png

Zin in de squats van morgen, de vorige keer had ik maar 15 reps met 85 kg gehaald, daar moet ik mezelf wel flink kunnen verbeteren :D
 
High bar squat:
85 kg x 5,5,5,5,5,22

Trap bar deadlift:
126 kg x 5,5,5

Lying leg curl:
41.25 kg x 8,8,8

Standing cable crunch:
95 lbs x 10,9

Snel wat andere ab oefeningen om het uurtje vol te maken.

1:00

Rep out helemaal vergeten te doen bij de deadlift, volgende keer dan maar.
 
Paused bench:
80 kg x 5,5,5,5,5,12

T-bar row:
42.5 kg x 5,5,5,5,5,14

Dumbbell shoulder press:
24 kg x 5,5,5,12

Lateral pull down (2 handvatten):
130 lbs x 5,5,5,10 %met 2 onafhankelijke handvatten is deze oefening echt een stuk zwaarder, ben benieuwd wat dit me gaat brengen de komende tijd

Close grip bench:
60 kg x 8,8,8

Barbell curl:
37.5 kg x 9,8

Tricep push down:
150 lbs x 8,8

1:25

Benchen ging vandaag erg goed met nog een rep meer dan de vorige training met 77.5 kg. Deze trainingsopzet met een 5x5 + repout en concurrent periodization is echt wel legit!


 
Laatst bewerkt:
Basma Thanks! M'n kracht zit nu ongeveer op hetzelfde niveau als toen ik m'n max gedrukt heb. Als het vastloopt gooi ik er eerst nog een trainingscycle achteraan met floor presses (deze moet ik nog uitproberen, dit lijkt me namelijk ongeveer hetzelfde als low pin presses maar dan met minder gedoe om alles klaar te zetten) en daarna weer een bench cycle met aan het eind hopelijk 120 kg :D

High bar squat:
87.5 kg x 5,5,5,5,5,12

Trap bar deadlift:
131 kg x 5,5,5,8

Lying leg curl:
47.5 kg x 8,8,8 %verkeerd gekeken, per ongeluk 5 kg teveel gedaan. Ging verder prima dus de volgende keer gewoon door naar 48.75 kg :p

Standing cable crunch:
80 lbs x 8,8

1:15

Vandaag wel weer last van luie ochtend poten. Conditie was verder prima, het was echt de kracht die afwezig was bij de squats. Gelukkig is dit wel een verbetering tov de vorige keer met dit gewicht want toen had ik ook een mindere training (10 reps). Dus tot zover zijn alle rep outs nog steeds beter dan de vorige trainingscycle.
 
Paused bench:
82.5 kg x 5,5,5,5,5,12

T-bar row:
45 kg x 5,5,5,5,5,12

Dumbbell shoulder press:
24 kg x 6,6,6,12

Lateral pull down (2 handvatten):
135 lbs x 5,5,5,10

Close grip bench:
62.5 kg x 8,8,8

Barbell curl:
37.5 kg x 9,8

Tricep push down:
155 lbs x 8,8

1:30

Het benchen ging weer fantastisch, evenveel reps als de vorige keer met 2.5 kg meer. M'n close grip bench gaat ook goed maar hier duurt het nog wel even voordat ik m'n oude krachtniveau terug heb (8 reps met 80 kg). Dus gewoon door bouwen, dat gaat m'n normale bench ook zeker helpen.

De barbell curl kon ik niet verbeteren tov de vorige keer, de volgende keer doe ik nog een poging en anders ga ik preacher curls doen.
 
High bar squat:
90 kg x 5,5,5,5,5,18

Trap bar deadlift:
136 kg x 5,5,5,9

Standing cable crunch:
85 lbs x 8,8

Dumbbell side bend:
22 kg x 8,8,8

Seated leg curl: (de plate loaded lying leg curl was steeds bezet en ik had geen zin om nog langer te wachten)
85,105,85 lbs x 8

1:20


Zo dat ging wel even een stuk beter dan de training van dinsdag. De vorige trainingscycle had ik 15 reps met 90 kg dus dat is een mooie verbetering. Volgende doelen: 92.5 en 95 kg beide voor 11+ reps.
 
Paused bench:
85 kg x 5,5,5,5,5,12

T-bar row:
47.5 kg x 5,5,5,5,5,11

Dumbbell shoulder press:
26 kg x 5,5,5,9

Lateral pull down (2 handvatten):
140 lbs x 5,5,5,10

Close grip bench:
65 kg x 8,8,8

Barbell curl:
37.5 kg x 10,8

Tricep push down:
160 lbs x 8,8

Trainingsduur: iets langer dan 1:30 (niet precies gekeken hoe laat ik begonnen was).

Ik weet niet wat er aan de hand is met m'n bench maar dit gaat echt goed, nog een keer 12 reps :eek:
 
Merk je dat je vooruit gaat qua hypertrofie in je UB? Dat is vrijwel zeker de reden dat je bench ineens zo hard gaat. Je hebt een tijd lang niet zo bijster veel volume gedaan voor je UB en nu je het volume hebt opgechroefd ga je ineens als een trein ;).
 
Ik heb wel het idee dat er massa bij komt, zowel op m'n UB als LB. Na Candito heb ik natuurlijk een tijd extreem low rep getraind dus ik denk ook dat de rep outs me weer een nieuwe prikkel geven om te groeien. Het mag in ieder geval nog wel even zo door gaan :D
 
Paused bench gaat als een speer man! 85kg x 12 dan moet je zeker wel 115/120 pressen momenteel voor 1 rep paused denk ik
 
Ik heb wel het idee dat er massa bij komt, zowel op m'n UB als LB. Na Candito heb ik natuurlijk een tijd extreem low rep getraind dus ik denk ook dat de rep outs me weer een nieuwe prikkel geven om te groeien. Het mag in ieder geval nog wel even zo door gaan :D

Gewoon doorbeuken! Zolang je er in gelooft en je consistent blijft dan kan er weinig mis gaan :D.
 
Back
Naar boven