Fitness Seller

Eelt op je handen

  • Topic starter Renni
  • Startdatum
  • Reacties 46
  • Weergaven 41K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

Renni

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
16
Waardering
0
Door de wrijving van de gewichten heb ik nu eelt op me handen zitten...
Bij alle vingers behalve de wijsvinger.. soms heb ik daar wel is last van als ik ga trainen... hebben jullie dat ook ? of hebben jullie een maniertje om er geen last van te hebben?
 
jep, niets aan te doen.
Wat is nu een bodybuilder met wijvehandjes ;)
 
meer trainen > meer eelt > geen last meer
 
niet piepen als je hard traint zonder handschoenen krijg je vanzelf eelt.

soms na een zware training hangen de vellen erbij :cool:
 
een echte bikkel heeft toch eelt man, ik koester mn eelt!

ooit zal ik eelt als mn pa hebben en mn hand een minuut boven een kaars kunnen houden :D
 
haha... kep zeker geen vrouwen handjes... maar soms doet het echt gewoon pijn en dat traint niet lekker...ik heb het al een tijdje... en het gaat maar niet over.. nouja dan maar wat pijn :p
 
eelt zou er horen te zitten om pijn van druk of wrijving te verminderen, weet je zeker dat het eelt is, en geen vochtblaren?
 
Als je straks meer dan 80-90 kilo per hand moet gaan houden, dan koester je dat eelt. :p
Want ik kan je verzekeren dat dat zonder eelt veel meer pijn aan je handjes doet dan met eelt.
Ik ben nadat ik 3 maanden aan het trainen was static barbell holds gaan doen om mijn grip te trainen.
Aangezien ik tot voor 4 jaar terug rotsklimmen deed had ik al veel power in mijn handen, maar het eelt van dat klimmen was wel helemaal weg.(soms begonnen na 4 dagen klimmen op zandsteen je vingers gewoon te bloeden :D )
Ik kon dus meteen holds met 160-180kg beginnen te doen, maar ik moest ze in het begin eerder loslaten omdat de stang pijn in mijn vingers deed dan dat mijn armen volliepen.
Nu heb ik een goed eeltlaagje en nu houd ik het probleemloos vol, zelfs 140 kg per hand.
Tja, en je kunt nog net als shaolin monikken dat doen je handen harden door per dag een kwartier met de vlakke hand op een hard oppervlak te slaan, zo hard als je net verdragen kunt, en dat helpt ook, want ik kan nu rustig met de vlakke hand volle kracht tegen een stenen muur slaan, en dat doet me amper pijn.
En nog een middeltje uit de klimwereld, je handen inwrijven met kampfer elke dag maakt de huid ook harder.
 
Renni zei:
haha... kep zeker geen vrouwen handjes... maar soms doet het echt gewoon pijn en dat traint niet lekker...ik heb het al een tijdje... en het gaat maar niet over.. nouja dan maar wat pijn :p

oh het doet pijn! wijvehandjes én een wijvespirit dus :D

@powerblade: vertel eens wat meer over die kampfer ;)
 
kurgan zei:
een echte bikkel heeft toch eelt man, ik koester mn eelt!

ooit zal ik eelt als mn pa hebben en mn hand een minuut boven een kaars kunnen houden :D
:roflol: :D
 
mijn handen lijken constant te vervellen, vooral als ik net van onder de douche kom, dan lijkt men vel er gewoon af te vallen
 
Hope zei:
oh het doet pijn! wijvehandjes én een wijvespirit dus :D

@powerblade: vertel eens wat meer over die kampfer ;)

Voluit: kampfer of kamferspiritus, is een goedje dat je bij de drogist kunt kopen, is alcohol (niet drinkbaar!!!) met daarin een soort hars van een boom.
Wat het precies voor hars of boom is weet ik niet.
Het trekt in de huid, en door een kombinatie van verdrogen van de huid, door de alcohol en de hars die erin trekt wordt de huid verhard.
Maar als de huid te droog wordt (deze slaat wit uit)dan is het aanbevolen om handcreme erbij te gebruiken, anders bestaat de kans op eczeem.
Mensen die veel met oplosmiddelen werken, zoals schilders, en die dit zonder handschoenen doen weten hier alles van.
 
Ik had al eelt op mijn handen (voornamelijk de rechterhand) voordat ik met trainen begon...
 
Beetje eelt is niet erg, teveel eelt kan echter voor een verminderde grip zorgen. Sinds een jaar gebruik ik Valeo/Ocelot handschoenen en heb ik absoluut geen last van eelt meer.
 
KaLe zei:
jep, niets aan te doen.
Wat is nu een bodybuilder met wijvehandjes ;)

wat is nu een wijf met bodybuilderhandjes :o Ik wou deze trhead ook al eens openen. Heb ook veel last van eelt, draag wel handschoentjes, die helpen wel een beetje maar me handen voelen niet bepaald zacht aan. Ik schaam me daar best wel voor als ik iemand een hand moet geven, dan heb ik ook nog de gewoonte best hard te knijpen ik lijk fgs wel een kerel!!
 
oei! daar val ik door de mand :D

Vrouwelijke BB buiten beschouwing gelaten ;) Zo goed?
 
vooruit dan maar! omdat jij het bent..
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
heb je er ook geen last meer van :p
 
Goed weken.
Schuren met puimsteen
insmeren met handcreme.
 
-VipeR- zei:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
heb je er ook geen last meer van :p
waw man hoe ongelooflijk stoer!
 
Back
Naar boven