AndroidHealthClinic

Eelt scheur en wedstrijd

Bezoekers in dit topic

AlexV

Olympisch gewichtheffer
Elite Member
Challenge
10 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
3.134
Waardering
1.430
Lengte
1m84
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Man man man, net 2 dagen voor NK gewichtheffen en ik scheur voor het eerst ooit eelt bij mn ringvinger. Gebeurde bij snatch grip high pulls op deload gewicht, 160kg maar. Anyway, heb nu dus mn eelt afgescheurd, wat er onder zit is een hele dunne pijnlijke huid. Dingen vast pakken doet best pijn, maar oo zo'n wedstrijd boeit dat toch niet echt. Het gene waar ik wel bang voor ben is dat het verder scheurt en ik daar met een bebloede hand niet verder mag liften. Iemand nog tips? Zat er zelf aan te denken om het vast te lijmen met seconde lijm, zoals ik Konstantin Konstantinovs een keer in een video zag doen. En als het mag natuurlijk verband eromheen.
 
Door zout er op te smeren trekt het iig sneller dicht doordat het minder vochtig blijft.

Maar dan duurt het alsnog een paar dagen. Zal dus wel lijm en sporttape worden
 
Door zout er op te smeren trekt het iig sneller dicht doordat het minder vochtig blijft.

Maar dan duurt het alsnog een paar dagen. Zal dus wel lijm en sporttape worden

Thanks! heb het net gedesinfecteerd en er wat zout overheen gegooid. De tering dat brand, dus beste werkt het :roflol:
 
Dat is fucked up, hopelijk staat het je prestaties niet te hard in de weg.
 
Ik zou juist zeggen; goed vettig houden. Dan scheurt het minder makkelijk. Iig de dagen voor de wedstrijd.

Ik zou zelf smeren met bepahten...
 
Ik zou juist zeggen; goed vettig houden. Dan scheurt het minder makkelijk. Iig de dagen voor de wedstrijd.

Ik zou zelf smeren met bepahten...

Mij werd ook altijd verteld het goed vochtig te houden ...
 
Mij werd ook altijd verteld het goed vochtig te houden ...
Opzich ergens wel logisch. Vergelijk het met leer. Uitgedroogd leer gaat scheuren. Vet het in en het behoud zijn elasticiteit.

Plus, wondjes hebben een vochtige omgeving nodig zodat er nieuwe huid kan groeien.
 
Bedankt door de hulp everyone! Kleine update: het is nog steeds wel pijnlijk om echt in iets te knijpen, maar met wedstrijd boeit dat toch niet echt. Het is wel verbazingwekkend snel aan het herstellen, de onderliggende huid die nu bloot ligt is niet meer pijnlijk en voelt gewoon als normale huid, alleen weliswaar iets dunner. Alleen waar het eerst open lag, wat eigenlijk maar echt een klein scheurtje is, doet het nog wel pijn. Ik ga vragen bij de weging en/of scheidsrechters of ik het in mag tapen, of minimaal een pleister erop, puur dat het niet verder scheurt.
 
Mag je geen sporthandschoen dragen/gebruiken?
 
Update: Recht uit het IWF regelement:

"4.4.2 Sticking plasters are small adhesive bandages usually made of woven fabric, plastic, or latex rubber with an absorbent pad. Sticking plasters are applied to cover small wounds."

Dus zou geen probleem moeten zijn om een pleister er op te plakken.
 
Update: Recht uit het IWF regelement:

"4.4.2 Sticking plasters are small adhesive bandages usually made of woven fabric, plastic, or latex rubber with an absorbent pad. Sticking plasters are applied to cover small wounds."

Dus zou geen probleem moeten zijn om een pleister er op te plakken.
Is het een idee om eronder een spuitpleister te doen?
 
Is het een idee om eronder een spuitpleister te doen?

Is moeilijk te zeggen, omdat dat toch iets vrij specifieks is ten opzichte van een 'normale' pleister. Ik kan het natuurlijk altijd vragen.
 
Is moeilijk te zeggen, omdat dat toch iets vrij specifieks is ten opzichte van een 'normale' pleister. Ik kan het natuurlijk altijd vragen.
Zou ik doen. Heb je toch extra bescherming.
 
Ik zou juist zeggen; goed vettig houden. Dan scheurt het minder makkelijk. Iig de dagen voor de wedstrijd.

Ik zou zelf smeren met bepahten...

Door het zout komt er weer sbel litteken weefsel/eelt. Aangezien het grotendeels toch dode huid is.

Ironisch genoeg heb ik vandaag mijn hand opengetrokken met deadlifts. Alleen zit er nu een soort blaar op
 
Is moeilijk te zeggen, omdat dat toch iets vrij specifieks is ten opzichte van een 'normale' pleister. Ik kan het natuurlijk altijd vragen.

Dat ziet toch niemand, heet toch ook 'onzichtbare' pleister ?! Of bedoel je nog iets anders ?
 
Laatste update van dit topic waarschijnlijk: Mee gedaan, mocht er een pleister overheen doen en die helemaal vast tapen. Tape ging wel steeds los en het deed nog wel pijn, maar verder heeft het totaal niet in de weg gezeten. Wedstrijd ging alleen wel wat minder goed dan gehoopt, maar dat kan je over een uurtje oid wel terug lezen in mn log.
 
Laatste update van dit topic waarschijnlijk: Mee gedaan, mocht er een pleister overheen doen en die helemaal vast tapen. Tape ging wel steeds los en het deed nog wel pijn, maar verder heeft het totaal niet in de weg gezeten. Wedstrijd ging alleen wel wat minder goed dan gehoopt, maar dat kan je over een uurtje oid wel terug lezen in mn log.
Ja nice! Ik gebruik alleen tape. Dat werkt ook. Hetzelfde voor gescheurd eelt/ gescheurde huid op voeten bij dansen of vechtsport.
 
Back
Naar boven