MuscleMeat

eelt, wrat op handen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Detroit09

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
66
Waardering
4
hoi,

Mijn handen worden verrot van zware oefeningen zoals deadlift etc.
Ik heb last van eelt op de drukpunten. Dat maakt niet zoveel uit maar af en toe ontstaat er ook een wrat op zo'n punt.
Kan ik dit tegengaan met van die handschoendjes of heeft dat geen zin?

Iemand hier een oplossing voor

danku (K)
 
kan je hem er niet afknabbelen?
 
eelt is normaal en een wrat haal je gewoonlijk weg bij de dokter smeerlap.
 
Geen idee hoe je die wratten krijgt. Voor eelt heb ik (van een maat geleerd) schuurpapier op hout geplakt. Werkt goed.
 
wartner halen
 
Geen idee hoe je die wratten krijgt. Voor eelt heb ik (van een maat geleerd) schuurpapier op hout geplakt. Werkt goed.

Waarom zou je eelt weg moeten halen?
 
Waarom zou je eelt weg moeten halen?
Omdat die er anders afscheurt, en dat is géén aanrader :o Raar overigens dat je dat niet weet, neem aan dat je niet vaak met barbells traint?
please zeg dat je niet met handschoentjes traint :o
 
Omdat die er anders afscheurt, en dat is géén aanrader :o Raar overigens dat je dat niet weet, neem aan dat je niet vaak met barbells traint?
please zeg dat je niet met handschoentjes traint :o

Als je eelt afscheurt hou je de barbell vast met de verkeerde techniek.
Boven=goed
Onder=fout

YpEsA.png


Barbell te hoog in je handpalm en je eelt gaat eraan.

Altijd deze techniek aangehouden en mijn eelt is nog nooit gescheurd.
 
Wratten worden veroorzaakt door een virusinfectie en zijn daarom besmettelijk. Ze ontstaan drie tot zes maanden nadat de huid in contact is gekomen met het virus
Goede reden om met handschoenen te trainen.
 
Goede reden om met handschoenen te trainen.
Er is geen énkele goede reden om met handschoenen te trainen ;)

---------- Post toegevoegd Thu 27 Oct 2011 om 13:45 ----------

Als je eelt afscheurt hou je de barbell vast met de verkeerde techniek.

Beetje kort door de bocht, aangezien het iets is dat bij pro's ook geregeld voorkomt. Geloof er in alle eerlijkheid héél weinig van.
 
Laatst bewerkt:
Er is een énkele goede reden om met handschoenen te trainen ;)

---------- Post toegevoegd Thu 27 Oct 2011 om 13:45 ----------



Beetje kort door de bocht, aangezien het iets is dat bij pro's ook geregeld voorkomt. Geloof er in alle eerlijkheid héél weinig van.
En wat is jouw enkele reden?
 
Effe scrubben onder een warme douch eens in de 2 weken. Doet voor mij wonderen.
 
Als hij met een wrat op zijn handen zonder handschoenen blijft liften, dan loopt iedereen die na hem de stang gebruikt kans om ook wratten op zijn handen te krijgen. Waarschijnlijk dezelfde rede hoe hij die wratten heeft opgelopen.

Lekker ranzig bezig en dus wel een goede reden om handschoenen te dragen in zijn geval voor de andere leden.
 
Er is een énkele goede reden om met handschoenen te trainen ;)

---------- Post toegevoegd Thu 27 Oct 2011 om 13:45 ----------



Beetje kort door de bocht, aangezien het iets is dat bij pro's ook geregeld voorkomt. Geloof er in alle eerlijkheid héél weinig van.

Veel pro's houden de barbell ook te hoog vast omdat ze dat nu eenmaal gewend zijn, en nemen daarbij af en toe een eelt tear op te koop toe. Nog een voordeel trouwens als je wedstrijden doet; lager vasthouden zorgt ervoor dat je iets minder ver hoeft te bukken.

En of jij het niet gelooft (of zo een simpel concept niet snapt) maakt niet uit, misschien heeft iemand anders die het leest er wel wat aan.
 
Als je eelt afscheurt hou je de barbell vast met de verkeerde techniek.
Boven=goed
Onder=fout

YpEsA.png


Barbell te hoog in je handpalm en je eelt gaat eraan.

Altijd deze techniek aangehouden en mijn eelt is nog nooit gescheurd.

Correct maar als je zware farmers loopt heb je geen keus en dan moet je ze in je handpalm leggen met je pols wat gebogen. Dit scheelt immens in gripkracht.
 
Ik doe overigens hook grip :p
 
Gore kerel, wratten zijn besmettelijk dus die dudez die na je DL'en krijgen die shit ook :p
 
ik train thuis yo. train met een vriend en hij heeft niks. het is er 1, maar ik haal dat eelt op me handen altijd weg. Soms ontstaat er dan een wondje, ben bang dat dan ook een wrat word. Ik probeer het dan wel met die gay handschoendjes
 
Back
Naar boven