MuscleMeat

Een beetje hulp

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gast 165513

Novice
Lid geworden
18 mei 2018
Berichten
20
Waardering
1
Beste mensen,

Twee weken geleden ben ik na heel lang uitstellen uiteindelijk begonnen met fitness. So far vind ik het echt tof en heb ik er spijt van dat ik niet eerder gestart ben. Nu heb ik er verder totaal geen verstand van dus wil ik jullie vragen of ik het schema dat ik heb en mijn voeding me de gewenste resultaten gaan geven. Op dit moment ben ik 20 jaar, 1,87 meter lang en weeg 76 kg. Ik vind mezelf nog te skinny en wil dus wel wat groter worden. Ik krijg elke maand een nieuw full body schema van een persoonlijke trainer. Op dit moment eet ik ‘s ochtends 2 dubbele boterhammen met pindakaas. ‘S middags 3 dubbele boterhammen met whatever. Als tussendoortje nog een stuk fruit. ‘S avonds eet ik mee met de meute. Later in de avond nog 2 enkele boterhammen met pindakaas en voor het slapen een kom griekse yoghurt of magere yoghurt. Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of ik goed op weg ben en me zo nodig tips kunnen geven.
 
boterhammen met whatever wordt je niet groter van.. wellicht even forum doorlezen voor voedingsschema's en een trainschema hier neerzetten.. volgens mij staat er genoeg content. zelf vind ik elke maand nieuw schema te veel , als beginner moet je eerst de oefeningen onder de knie krijgen en bouw je amper gewicht op als je schema blijft switchen..
 
's ochtends 2 dubbele boterhammen met pindakaas is zo'n 650-750 kcal (afhankelijk van hoe dik jij de pindakaas smeert) rond de 22 gr eiwit, qua kcals zit je goed maar de eiwitten mogen wel wat hoger in de ochtend. Pak evt. nog wat yoghurt/kwark erbij of een shake met 35gr eiwitpoeder, 50gr brinta 20gr pindakaas en schuif de boterhammen een uur of 1,5-2 op. 'Smiddags de boterhammen met 'whatever' veranderen in boterhammen met eiwitrijk beleg (100gr kipfilet, casselerrib, etc.) Tussendoortje stuk fruit... gooi daar een mooi handje noten bij voor de kcals. In de avond boterhammen met pindakaas is prima. Voor het slapen bak kwark naar binnen schuiven, en in die bak kwark wat fruit + nog meer noten.

Dat zal je al een stuk hoger in je kcals moeten zetten.

Wat training betreft is fullbody prima, maar zeker niet elke maand een nieuw schema, dat doet je trainer puur om jou een idee te geven dat 'hij met je bezig is'. Een schema minimaal 6-8 weken volgen, of zelfs langer.
 
's ochtends 2 dubbele boterhammen met pindakaas is zo'n 650-750 kcal (afhankelijk van hoe dik jij de pindakaas smeert) rond de 22 gr eiwit, qua kcals zit je goed maar de eiwitten mogen wel wat hoger in de ochtend. Pak evt. nog wat yoghurt/kwark erbij of een shake met 35gr eiwitpoeder, 50gr brinta 20gr pindakaas en schuif de boterhammen een uur of 1,5-2 op. 'Smiddags de boterhammen met 'whatever' veranderen in boterhammen met eiwitrijk beleg (100gr kipfilet, casselerrib, etc.) Tussendoortje stuk fruit... gooi daar een mooi handje noten bij voor de kcals. In de avond boterhammen met pindakaas is prima. Voor het slapen bak kwark naar binnen schuiven, en in die bak kwark wat fruit + nog meer noten.

Dat zal je al een stuk hoger in je kcals moeten zetten.

Wat training betreft is fullbody prima, maar zeker niet elke maand een nieuw schema, dat doet je trainer puur om jou een idee te geven dat 'hij met je bezig is'. Een schema minimaal 6-8 weken volgen, of zelfs langer.
Thanks voor je reactie! Kan ik zeker al mee vooruit. Ik ben qua voeding al 2 weken bezig zo en van 75kg (1,87m) al aangekomen tot 80kg. Kan dat een beetje kloppen of moet ik opletten dat ik niet te vettig word? Kan natuurlijk ook komen doordat ik nu spiermassa aanmaak dat ik eerst niet had. Even over dat schema he, als iemand die nog nooit iets van krachttrainig heeft gedaan moet je in het begin (lees: eerste paar trainingen) toch kapot gaan van de spierpijn? Ik heb na de eerste training 3 dagen spierpijn gehad. Vanaf de 2e training had ik al dat ik the day after alleen nog maar voelde dat ik getrained had en meer ook niet. Hopelijk kan iemand me hier iets meer over vertellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven