XXL Nutrition

Een begin (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voeg een grote shake/ bord met 200gr havermout toe smorgens.
 
Oke, wat ik begrijp is dus:
Ipv water, (chocolade)melk gaan drinken
Alle tussendoortjes vervangen voor bruine boterhammen met pindakaas (kipfilet ook goed?)
's Ochtends yoghurt/kwark met havermout?

En ik heb net getrained, is het dan goed nu een glas melk te drinken? Zo niet, hoelang moet ik wachten om wat te eten? En de tijd voor het trainen?
 
Dat je op dat beetje voeding kan leven..
 
Even de stickys doorlezen jongenman
 
Even de stickys doorlezen jongenman
Jongen of man?
Een jonge man?
Een jongeman?
Een jonge jongeman?
Een jongeman, jongen?
:eek:

-edit-
'jongen' is eigenlijk best een raar woord als je er zo vaak naar kijkt. Spreek het maar eens 10x uit.
 
24. Klopt het dat je beter geen melk/zuivel drinkt/eet bij het cutten/diëten?

Dat wordt inderdaad aanbevolen. Zuivelproducten zijn een prima eiwitbron en bovendien erg gezond, maar ze kunnen een effect hebben op de huid. Zuivelproducten bevatten volgens onderzoekers hormonen en bioactieve moleculen [1], die o.a. acne en een vettigere/dikkere huid kunnen veroorzaken. Dit is op zich niet schadelijk, maar voor de bodybuilder ongunstig omdat het het gewenste uiterlijk in de weg staat. Tijdens het diëten/cutten wordt er namelijk gestreefd naar een papierdunne huid en goed zichtbare spieren. Een papperige huid is dan natuurlijk uit den boze. Daarom kiezen de meeste bodybuilders in de cut voor ei-eiwit, (magere) vis, of mager vlees als vervanger voor zuivelproducten.


Waarom wordt mij dit eigenlijk wel aanbevolen terwijl ik die buik weg wil hebben die ik op de een of andere manier heb terwijl ik niet dik ben?
 
24. Klopt het dat je beter geen melk/zuivel drinkt/eet bij het cutten/diëten?

Dat wordt inderdaad aanbevolen. Zuivelproducten zijn een prima eiwitbron en bovendien erg gezond, maar ze kunnen een effect hebben op de huid. Zuivelproducten bevatten volgens onderzoekers hormonen en bioactieve moleculen [1], die o.a. acne en een vettigere/dikkere huid kunnen veroorzaken. Dit is op zich niet schadelijk, maar voor de bodybuilder ongunstig omdat het het gewenste uiterlijk in de weg staat. Tijdens het diëten/cutten wordt er namelijk gestreefd naar een papierdunne huid en goed zichtbare spieren. Een papperige huid is dan natuurlijk uit den boze. Daarom kiezen de meeste bodybuilders in de cut voor ei-eiwit, (magere) vis, of mager vlees als vervanger voor zuivelproducten.


Waarom wordt mij dit eigenlijk wel aanbevolen terwijl ik die buik weg wil hebben die ik op de een of andere manier heb terwijl ik niet dik ben?
Dat artikel gaat over gasten die bijna uit hun vel knappen van de spieren. Dit is met name van toepassing op wedstrijdvoorbereiding/fotoshoots, in ieder geval voor zeer gevorderde bodybuilders. Jij moet gewoon zo veel mogelijk aankomen.

Even een toevoeging: vermijd melk. De verhouding tussen eiwit en lactose is in mijn ogen niet goed genoeg om de consumptie te rechtvaardigen. Neem liever iedere avond 500g magere kwark (40-45g eiwit), veel minder lactose.
 
Dat artikel gaat over gasten die bijna uit hun vel knappen van de spieren. Dit is met name van toepassing op wedstrijdvoorbereiding/fotoshoots, in ieder geval voor zeer gevorderde bodybuilders. Jij moet gewoon zo veel mogelijk aankomen.

Even een toevoeging: vermijd melk. De verhouding tussen eiwit en lactose is in mijn ogen niet goed genoeg om de consumptie te rechtvaardigen. Neem liever iedere avond 500g magere kwark (40-45g eiwit), veel minder lactose.

Oke, moet ik nu weer overgaan op alleen water drinken dan?
 
Oke, moet ik nu weer overgaan op alleen water drinken dan?
De reden dat melk aanbevolen werd is omdat het makkelijk weg drinkt en (zeker volle) wel prima kcal bevat. Toch zou ik het afraden, althans, met mate kan het natuurlijk altijd. Zeker niet 'melk, melk en nog meer melk' dus. Maar glas of 2 kan geen kwaad.
Liever nog: geen melk en alleen 500g kwark. Dan moet je dus wel die kcal ergens anders vandaan halen.
 
Oke is goed, geen melk dan, en ik zal kijken of ik aan 500g kwark kan komen. Moet deze droog opgegeten worden? Of kan een beetje roosvicee geen kwaad?

Bodypart Exercise Number sets Number reps Tempo
chest pushups 3 8-15 2s up 2s dn
chest dumbbell flys 3 8-15 2s up 2s dn
chest dumbbell press 3 8-15 2s up 2s dn
lats pullups 3 8-15 2s up 2s dn
lats dumbbell rows 3 8-15 2s up 2s dn
abs crunches 3 8-15 1s up 1s dn
biceps sofa curls 3 8-15 2s up 2s dn
triceps dumbbell french press 3 8-15 2s up 2s dn

Ik kwam deze tegen, zou het een goed schema zijn voor me? Het is gemaakt door scooby1961, die zal wel bekend zijn onder jullie, als een Teen Workout Plan 10-17 jaar.
 
Jongen of man?
Een jonge man?
Een jongeman?
Een jonge jongeman?
Een jongeman, jongen?
:eek:

-edit-
'jongen' is eigenlijk best een raar woord als je er zo vaak naar kijkt. Spreek het maar eens 10x uit.
:)
 
Melk kan makkelijk een glas of 4 a 5 hoor. Zeker met jou stats. ("finetunen" komt nog wel)
Kwark met roosvicee of kersencompot of whatever. And some more on top of that.
Daarnaast ook het volume van je trainingen omhoog knallen.

Download ook even de App "my fitnesspal".
Dat gaat je helpen.
 
Melk kan makkelijk een glas of 4 a 5 hoor. Zeker met jou stats. ("finetunen" komt nog wel)
Kwark met roosvicee of kersencompot of whatever. And some more on top of that.
Daarnaast ook het volume van je trainingen omhoog knallen.

Download ook even de App "my fitnesspal".
Dat gaat je helpen.
Jup liter melk per dag, lekker aan de schijterij ;)
 
Jup liter melk per dag, lekker aan de schijterij ;)

Hangt er vanaf hoe je lichaam reageert lijkt me.
Daar kun je dan nog altijd op anticiperen toch ?

Niet geschoten is altijd mis
 
Wat is je doel nou exact? Het (onder) buikje weg werken of gespierd worden?
 
Oke is goed, geen melk dan, en ik zal kijken of ik aan 500g kwark kan komen. Moet deze droog opgegeten worden? Of kan een beetje roosvicee geen kwaad?

Bodypart Exercise Number sets Number reps Tempo
chest pushups 3 8-15 2s up 2s dn
chest dumbbell flys 3 8-15 2s up 2s dn
chest dumbbell press 3 8-15 2s up 2s dn
lats pullups 3 8-15 2s up 2s dn
lats dumbbell rows 3 8-15 2s up 2s dn
abs crunches 3 8-15 1s up 1s dn
biceps sofa curls 3 8-15 2s up 2s dn
triceps dumbbell french press 3 8-15 2s up 2s dn

Ik kwam deze tegen, zou het een goed schema zijn voor me? Het is gemaakt door scooby1961, die zal wel bekend zijn onder jullie, als een Teen Workout Plan 10-17 jaar.

Wat is dit allemaal voor een onzin? Ga gewoon naar de sportschool en Stronglifts 5x5 doen, jij moet je helemaal niet druk maken om rep tempo. En kom op: eierkoeken met beleg? Dat eten lijnende huisvrouwen die een Sonja Bakker dieet volgen. Gewoon flink eten en massa bouwen.
 
Back
Naar boven