XXL Nutrition

Een bescheiden logje

Bezoekers in dit topic

Apeiron

Cool Novice
Lid geworden
27 sep 2013
Berichten
214
Waardering
6
Lengte
1m76
Massa
88kg
Sinds begin van de maand ben ik dan, na veel aarzelen, naar de sportschool vertrokken. En ik moet zeggen, het bevalt me uitstekend en hoop de motivatie vast te kunnen houden. Een logje lijkt me wel leuk om de administratie in bij te houden :)

Qua doelen wil ik me vooralsnog op kracht en een betere conditie richten, daarom houd ik m'n trainingen simpel, met (meestal) een stuk cardio.

Stats:
- 1.76
- 84KG (mag wel wat vet vanaf, maar voorlopig geen prio, wat gaat is mooi meegenomen, sterker worden en op dit gewicht blijven zou al mooi zijn :p)

Voeding:

Ik maak onderscheid tussen trainings- en niet-trainingsdagen, als ik niet train eet ik wat minder kcal.

Trainingsdagen:
Ontbijt: 75 gr havermout, 25 gr whey, 10 gr cacao, 300ml volle melk
Lunch: 100gr havermout, 25gr whey, 10gr cacao, 300 ml volle melk, versgeperste jus, 2 gekookte eieren
Avondeten: wat de pot schaft, kan van alles zijn, pasta, aardappels, maar sowieso genoeg groenten, 3-4x per week een stukje vlees.
Avond: 50gr havermout, 25gr casseine, 300ml volle melk

Ik train rond 16:00 's middags, direct uit m'n werk.

Tussendoor pak ik nog wel eens een stukje fruit en eet ook graag noten , met name walnoten, amandelen en macademias... :D

Niet trainingsdagen
Op niet trainingsdagen pak ik sowieso geen ontbijt, soms vast ik nog wat langer, neem ik minder havermout en meestal wat meer noten.

Verder doe ik qua supplementen niets. Ik zal uiteraard nog een hoop moeten leren, maar daarvoor ben ik hier :rolleyes:


Tijd voor trainings logs, genoeg bullshit :cool:

Squat: 12x20, 10x30, 8x40, 6x50, 5x5x60
Deadlift: 8x60, 5x80
Adductor: 3x12x35
Lopen: 25 minuten @ 8km/u (eerder joggen :eek:).

Avondeten was zuurkool, met aardappelpuree en een stukje rundvlees. Jammie :)


Ging lekker, had eigenlijk op alles nog wel het gevoel wat over te hebben. Donderdag weer deadlift, ik denk dat ik zodra de symbolische 100KG bereikt heb, deze nog maar 1x per week doen om de boel niet over te belasten. Op naar morgen!

Welterusten!
 
Laatst bewerkt:
Gisteren bovenlijf gedaan, soort van...

Bench press: 12x20, 10x30, 8x40, 2x5x52.50 (Faal), 10x40 (om nog maar iets te doen
Barbell row: 5x5x30
Shoulder-press: 5x5x25
Chin-ups: 10xneg (jep :( )
15 minuten roeien.

Ging allemaal niet lekker. Voelde slecht, ik voelde me slecht. Vanwege een waardeloze nachtrust. Hopelijk vrijdag beter :)

Avondeten: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/839634/zalm-met-spinazie-en-papillotte

Enigszins aangepast naar mijn wensen :P : 200gr spinazie en 250gr zalm. Was erg lekker :)
 
Zo, vandaag weer even wat benen gedaan... Merk dat ik toch wel graag nog even wat experimenteren en m'n weg nog een beetje wil vinden...

Leg press:12x50, 10x70, 8x90, 5x5x110
Single leg leg press: 3x12x30 (per been dus)
Abductor:3x12x40
Adductor:3x12x35
Back extension:3x12x5
Lopen:20 minuten @ 8km/u

Ging op zich wel lekker allemaal. Voel me nu nog steeds energiek, terwijl ik om 16 uur ging trainen.
Lekker een dik bord chili op, met veel groente. Aangezien we eters hadden aten we pas rond 19:00, dus ik neem geen shake meer.
Nu nog even een uurtje studeren, een rondje lopen en dan lekker in bad, lezen en hopelijk spoedig slapen.

Morgen weer een dag :)
 
Gisteren is het er niet meer van gekomen door wat over- en studiewerk, dus vanmorgen om 9:00 stipt stond ik voor de deur om de schade in te halen en damn dat was weer lekker. Echt een goede keuze geweest om dit te gaan doen. Heerlijk gevoel! Voel me echt helemaal opgeladen. Nu nog even weken in bad.

Deze keer:

Squat: 12x20, 10x4, 6x50, 5x5x65
Deadlift: 6x60, 5x85
Lopen: 30 minuten @ 8km/u.

Kort, maar krachtig :)
 
Laatst bewerkt:
Zo, lekker een paar daagjes weggeweest met m'n vriendin, dus weinig trainingsactiviteit.
Veel gewandeld door de stad en dingen bezocht, dus op een stuk chocoladetaart na me behoorlijk goed gedragen. Geen alcohol enzovoorts (nou drink ik uberhaupt niet vaak (misschien 1x per maand) of veel, maar wil iig tot aan de kerst helemaal niets).

Squat: 12x20, 10x30, 6x40, 5x5x70. Voelde best zwaar, maar volgens een kerel die met 180 kilo stond te deadliften was m'n vorm goed. M'n rug was netjes, diepte was ook goed. Behoorlijk wat onder parallel.
Deadlift:8x60, 5x90. Qua gewicht goed te doen, maar volgens die zelfde gast was m'n vorm minder. Moest wat meer naar achter leunen en minder m'n onderrug gebruiken*. Ik denk dat het ook kwam doordat ik vrij moe was van het squaten, maar volgende keer wat lichter pakken en puur op de vorm letten. Geen zin in blessures.
Joggen: 30 minuten.

Al met al een lekkere training, en fijn om even wat tips te krijgen van een lifter :)
 
Laatst bewerkt:
Bench press: 12x20, 8x40, 5x5x50. Hield nog iets over, maar is zwak.
Pull ups: Rommelig. 2 assisted (iemand hield mn benen vast), nog wat gerommeld met negatives en chin-ups. Weak-****ing-sauce!
Military press:5x5x30, ging lekker.
Lat-machine:3x12x35.
Roeien:15min @ 800+ kcal/h. De laatste minuut ging echt zwaar. Droeg geen hartslagmeter, maar het ging aardig tekeer.
 
Vanmiddag even wat machines gedaan:

Abdcutor 12x25, 3x12x35
Adductor 3x12x35
Back extension: 3x12x2.5
Rotary crunch:3x12x10
Ab crunch:3x12x20
Herlopen: 30min
 
Een bescheiden succesje dan...;)
 
Hopelijk in de toekomst wat minder bescheiden :D
 
Zo even in de lunchpauze wezen trainen :D...

Squat:12x20, 10x30, 8x40, 6x60 5x5x72.50, voelde veel beter dan de vorige keer, heb nog wel wat over :)
Deadlift:6x60, 3x80, 5x95. Ging ook beter dan vorige keer.
Rotary crunch:12x15, 12x20, 12x25. Ging ook goed.
Lopen: 30 minuten, ging ook lekker.

Eigenlijk ging alles lekker :D nu weer aan de arbeid hehe...
 
Heel weinig tijd vandaag, dus in de lunchpauze even snel een korte sessie gedaan... Ging wel ok, maar niet super. Besteed te weinig tijd aan bovenkant, denk ik. Afgelopen weken zijn allemaal gebroken en dan geef ik toch de voorkeur aan de onderkant. Komende week ben ik van zondagavond tot en met woensdag weer niet in den lande ivm. werk. Daarna hopelijk een poosje ongebroken weken... Zodat ik zowel de boven als onderkant 2x pak...

Anyway:

Bench press:15x20, 8x40, 5x5x52.50. Ging aardig, maar redelijk moeizaam.
Chin-ups:10x1 negatives. Echt totaal geen vooruitgang in. Weak. Vaker doen. Thuis zo'n ding tussen de deurlijsten hangen.
Military press:8x20, 5x5x32.50. Ging wel aardig, wel een beetje moeizaam.

En even snel douchen en weer terugkeren achter m'n bureau. Handig dat de sportschool 5 minuten van werk & huis afligt :-)

Misschien moet ik maar wat meer gaan eten? Of is de dag na squat en deadlift nooit een dag waarop je veel moet verwachten?
 
Zo dan, was weer goed, hoewel squat wel echt maar net ging...

Squat:15x20, 10x40, 6x60, 5x5x72.50
Deadlift:6x60. 3x80, 5x100 Nice :D

Loopband 30 minuten..

Helaas nu tot donderdag niet trainen... Zal op m'n hotelkamer wel wat push-ups en BW squats doen tegen de verveling :)
 
Huh? Laatste post kwijt? eeeh oke?! eng internet

Anyway, nog maar een keer dan...

Squat: 15x20, 8x40, 6x60, 5x5x75
Deadlift" 6x60, 5x105
Hardlopen 30 minuten
 
Poeh, niet echt spierpijn, maar m'n benen lijken wel pap vanmorgen! :D

---------- Post toegevoegd 25 October 2013 om 17:12 ----------

Weer even een sessie achter de rug. Was weer lekker hoewel mn gestel nog wel een beetje moet bekomen van gisteren.... anyway:

Bench press: 15x20, 8x40, 5x5x55
Pendlay rows: 5x5x40
Military press: 5x5x32.5
Chins: zzzzzzzz

Die chin ups blijven achter. Haalde er nu nog steeds geen. Weak mofo!!!
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen weer even geweest...

Abductor: 12x25, 3x12x35
Adductor: 3x12x40
Rotary torso: 3x12x20
Crunch machine: 3x12x25
Loopband: vrij snel.op gegeven. Ging echt k*t. Gevoelige schenen en dan is het beter te stoppen aangezien ik in het verleden met buiten lopen veel scheenklachten heb gehad.
Morgen ff niks!!! En nu een kekke tomaten-creme soep maken :d
 
Weer even de beentjes gedaan, was lekker :D

Squat:10x20, 6x40, 5x60, 5x5x80
Deadlift:6x60, 3x80, 5x110

Hierna nog wat stretch, flexibiliteit en core werk...
Hanging leg raise: (http://www.exrx.net/WeightExercises/HipFlexors/BWHangingLegRaise.html) 3x8, maar wel op de pussy manier vanaf de dip greep op een dip station.
Plank: Eerst een poosje statisch en vervolgens zoals in dit filmpje @ 0:55+ http://www.youtube.com/watch?v=lPsME8-gSDI Geen tijden bijgehouden, maar voelde het behoorlijk trillen :)
Elbow to knee crunches: Zoals in hetzelfde filmpjes aan het begin.

Tussendoor nog wat overhead squats met een 10kg bar, ass to calves. Volgens mij wel een behoorlijk goede stabilisatie oefening... Met een 20kg bar was het echt te zwaar en onwennig...

De planning was nog wat cardio op de loopband, maar na een minuut of 6 kreeg ik weer pijn in m'n schenen. Meteen gestopt en besloten deze en volgende week niet meer te lopen. Daarna een flinke stap terug in het opbouwen en het over een lange periode wederom opbouwen. Geen haast, maar niettemin k*t. De wintersport is net geboekt en zou graag een goede conditie meenemen om heel de dag te kunnen knallen van lift open tot lift dicht :D
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de bovenkant weer aan de beurt...

Bench press: 15x20, 8x40, 5x5x57.5
Pendlay row: 5x5x45
Military press: 5x5x32.5
Cable row: 3x12x35
Lat pulley: 3x12x20, zeer langzaam, onder zoveel mogelijk druk omhoog laten gaan.
Roeien:Minuut of 15

Ondertussen ook een chin-up bar voor tussen deurkozijnen gekocht:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Elke keer als ik er langs kom een (paar) hammer-, chins- of pull-ups proberen, totdat ik een paar fatsoenlijke reps kan doen... Voelt behoorlijk falend om er geen volledig te kunnen :'(

Ohja, nog een aantal shoulder dislocations als stretch achter af :)
 
K U T. Epische faal. Werksetjes squats niet gehaald. Bij lange na niet. Na het opwarmen welgeteld 3 x 82.5 en daarna ging liep het helemaal vast. Nog 2x8x60kg gedaan en 4x100 DL, maar niet van harte.

Bummer zeg... Waarschijnlijk het gevolg van het slechte slapen deze week. Voelde me al brak, maar ja, toch gegaan natuurlijk.
 
Mooi dat je naar de sportschool gegaan bent :D
Nu lekker doorgaan en plezier hebben.
Als ik jou was zou ik wel wat meer eten.
Lekker EXTRA bordje 100gr rijst met 200gr kipfilet voor je training en je zal merken dat je wat extra brandstof in je hebt.
Je deathlift gaan heel snel, moooooi man

Ik slaap ook k*t (val pas laat in slaap en word vroeg wakker) en merk ook dat ik soms dood ben onder het trainen.
Misschien ben je ook wel een beetje brak door te weinig voeding...
Als ik hard train en zwaar, weinig eet, dan merk ik de volgende dag dat ik veel meer spierpijn heb dan als ik wel goed eet!
succes met je mooie log
Hoop dat je lekker door blijft gaan en je goal zal bereiken
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven